Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

VA 1.7D wspomaganie


Mychau
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczów,

Z racji tego, że auto po zimie i pewnych perypetiach już działa, postanowiłem zadbać o krztynę wygody. Potknąłem się o pomysł założenia wspomagania. Co składa się na taki zestaw? Z moich obserwacji to:

- Pompa,

- Przewody,

- Chłodnica,

- Zbiorniczek,

- Maglownica.

Taki zestaw namierzyłem i czy to już wszystko?

Kolejna sprawa to fakt, że kupiony zestaw pochodzi z Vectra A 2.0 benzyna a zamierzam to zakładać do VA 1.7D. Proszę o rady, o co muszę jeszcze zadbać by to działało.

Edit:

Doszukałem się jeszcze problemu zasilania pompy i jej mocowania. Na szczęście, pompa jest na wąskim kole a na silniku mam jedną bieżnię na taki pasek wolną. Problem stanowi mocowanie pompy do bloku silnika. Próby znalezienia "łapy" od silnika 1.7D, spełzły na niczym, wie może ktoś czy np od astry by podeszła? Bądź ma takie ustrojstwo na zbyciu? Inaczej będę musiał za pomocą złomu i spawarki dorobić jakiś domowej produkcji zamiennik :/

Edit2:

Czy mógł by ktoś podzielić się fotkami z umocowania pompy wspomagania? Najlepiej by było jak by to był silnik 1.7D, lecz dokopałem się do podziału gdzie i silniki diesla i silniki benzynowe większych pojemności to są tza "Big blocki" i tam mocowanie i łapa ma być niby taka sama.

Zamieszczam [na razie] kiepskie fotki łapy silnika przy rozrządzie i wolnej bieżni na kole pasowym silnika. Czy to do tej jednej wolnej dziurki wkręca się tą łapę od wspomagania? Czy to ta łapa jest w zasadzie bardziej rozbudowaną łapą silnika z otworami na pompę wspomagania?

dsc00605dx.th.jpg dsc00603mw.th.jpgdsc00604ko.th.jpg

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Edited by Mychau
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sprzedalem juz swoja Vectre C18NZ (w koncu big block). Miala wspomaganie z kolem na waski pasek. Nie mam jak zrobic zdjec tej lapy, ale na ile mi moja mechaniczna intuicja podpowiada, to lapa powinna byc mocowana w co najmniej 2 punktach. Jedna sruba to za malo...

P.S. A po Ci chlodnica?? Plyn od wspomagania raczej chlodnicy nie ma...

Edited by Janus
Link to comment
Share on other sites

Ja założyłem w vectrze a 92 r 1,7d , maglownica, przewody, zbiornik, pompa, chłodnica była z vectry a 2 l benzyna , a łapa z miejscem na pompę z vectry a 1,7 td wszystko działa jak trzeba pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ja założyłem w vectrze a 92 r 1,7d , maglownica, przewody, zbiornik, pompa, chłodnica była z vectry a 2 l benzyna , a łapa z miejscem na pompę z vectry a 1,7 td wszystko działa jak trzeba pozdrawiam

A gdzie jest ta chlodnica?? Musze popatrzyc w swojej C20NE czy jest gdzies chlodnica plynu wspomagania...

Link to comment
Share on other sites

A gdzie jest ta chlodnica?? Musze popatrzyc w swojej C20NE czy jest gdzies chlodnica plynu wspomagania...

Klik http://opeloem.com/o...td_engines.html

punkt 15 zaraz przed chłodnica wody ( jak by była klimatyzacja to by wyglądała jak punkt 16 lub 17 lub 18)

pozdro

Edited by fdny
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Oj troszke temat mi podupadł a wszystko za sprawą urwanego tylnego zawieszenia. Ale, jak się zapoznałem z postami to ciekawi mnie w jaki sposób udało się "fdny" zamocować tę pompę do D na łapie od TD O_o ? Bo jak porównywałem to nie da rady jeszcze czegoś takiego jak mocowanie tejże pompy dokręcić dodatkowo na śrubach od łapy silnika od strony rozrządu w D. TD ma ciapkę inny układ, jest odwrócony z tego co mi się zdaje.

Link to comment
Share on other sites

jutro będę miał vectre 1,7 d z 92r na pocięcie /gls z fabrycznym wspomaganiem/ łapa i reszta będzie na sprzedaż

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Wspomaganie nareszcie założone! Kosztowało mnie to 12h pracy z częstotliwością 6ku*wa/h plus zerwanie jednej śruby mocującej maglownicę [jeszcze nie wiem co z tym zrobić, trzyma się na 3]. Teraz małe spostrzeżenia.

1. Układ wspomagania z benzyniaka [2.0] pasuje do 1.7D (pasują maglownice, pompy, czasami koła, przewody, zbiorniczki). Jednakże wąż wysokiego ciśnienia wychodzący z pompy należy bardzo delikatnie podgiąć o około 45-50 stopni ponieważ nie założy się pompy na łaę. Powód dość prozaiczny, przewóe ciśnieniowy blokuje się dokładnie o obudowę rozrządu.

2. Pasek nie pasuje. Należy albo dogiać bardziej przewód z punktu 1 by zyskać większy zakres regulacji napięcia albo trafić na jakiś nietypowy, odmienny, nie z tej bajki pasek.

3. Łapa to wyjątkowa sprawa, żadna inna od innego modelu nie pasuje. Tak samo z uchwytem zbiorniczka wyrównawczego, polecam kupić jakikolwiek i za pomocą szlisierki i spawarki dostosować do swoich potrzeb.

4. Czuć lekki spadek mocy.

5. Mocowanie krzyżaka to długi i męczący proces bo trafić w odpowiednie ustawienie kierownica / trzpień na maglownicy i to w dodatku w pojedynkę to prawdziwa sztuka :D.

6. Maglownice mocuje sie po uprzednim rozkręceniu zbiornika płynu chłodniczego, filtra wraz z obudową, Serwa wraz z obudową [dokręcanie tego to koszmar, uprzedzam :P], oraz skrzynki przekaźników. Inaczej nie wejdzie. Węże sterczące z maglownicy też trzeba odkręcić bo nie przejdą obok kolektora. Z dokręcaniem jak zawsze zabawa bo nawet wymyślnie pogiętym kluczem trudno się do nich dobrać.

Jeszcze mam jedno pytanie, czy zbieżność muszę ustawiać?

Edited by Mychau
Link to comment
Share on other sites

Jezeli dopilnowales aby dlugosc drazkow zostala ta sama to nie. Ale gwarancji nie masz jezeli nie pomierzyles przed demontazem, wiec sugeruje przynajmniej sprawdzic :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Drążków nie tykałem, nie zmieniałem ich ani nie bawiłem sie zmianą ich długości. Oczywiście nie zrobiłem wymiarów bo po co, to by za proste było :P Zbieżność jest (jak mi się zdaje) bardzo kosmetycznie przestawiona bo bardziej się tego domyślam niz faktycznie czuje. Auto przeszło przegląd więc nie jest tak źle (pewnie też dla tego, że sprawdzający nie znalazł dobrze poukrywanej kolekcji dziur w podłodze) :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP