Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wymiana rozrządu


szymekB
 Share

Recommended Posts

Masz rozrząd na łańcuchu po co chcesz go wymieniać?? Słychać coś jakieś niepokojące dźwięki??

właśnie strasznie słychać jak łańcuszek trze o ślizgi i zawory.

Nie wiem czy wymieniać wszystko czy tylko ślizgi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

dzięki za schemat. Niestety teraz mam inny problem. A mianowicie jak oddałem auto do mechanika by zrobił uszczelkę pod głowicą jakieś rok temu a teraz chcę wymienić ślizgi okazuje się że śruby od górnego ślizgu są albo na kleju albo na paście aluminiowej! Pytanie jak to odkręcić.

Link to comment
Share on other sites

Guest michal06

jeśli są na kleju to podgrzej je palnikiem tylko w granicach rozsądku i powinny puścić, a jeśli na paście aluminiowej to nie wiem. możne ktoś z kolegów napisze bo z taka pastą jeszcze nie miałem odczynienia.

j

Edited by michal06
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Nie mam teraz auta pod ręką, wie ktoś czy mój model ma łańcuch czy pasek? Da się to zobaczyć jak otworzę maskę?

Witam!

Twoje auto ma łańcuch.. A po otwarciu maski tego nie zobaczysz..

Pozdrawiam, HDTeam!

Edited by HDTeam
Link to comment
Share on other sites

Witam!

Łańcuch rozrządu znajduje nazwijmy to w bloku silnika i widać go dopiero po zdjęciu choćby pokrywy zaworów..

Pasek, który Ty widziałeś to pasek wieloklinowy, który napędza np. sprężarkę klimatyzacji i inne kręcące się kółka - to tak dla zobrazowania..

Pozdrawiam, HDTeam!

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Rozrząd to pojęcie szersze, a łańcuch rozrządu jest jego elementem składowym.. Jak będziesz robił uszczelniacze trawersów to po zrzuceniu pokrywy pokrywy zaworów zobaczyć łańcuch na kole zębatym, który to napędza wałek rozrządu, a który to będziesz musiał do trawersów unieść, żeby mieć miejsca na wyciągnięcie jarzemek od wtrysków..

Pozdrawiam, HDTeam!

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem. Wracając do rozrządu. Nie wymieniałem go od kupna auta tj. jakieś 2 lata. Czy warto z nim coś robić tak na zaś?

Wiem, że przy paskach, to trzeba wymieniać co ileś kkm, ale przy łąńcuchu, to chyba mniej obsługowa sprawa?

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Z założenia łańcuch rozrządu jest bezobsługowy i powinien dożyć równo z resztą motoru, ale jeżeli go słychać lub są jakieś inne przesłanki ku jego nadwyrężonej wytrzymałości to się go po prostu zmienia, w innym przypadku nic ma co drążyć..

Pozdrawiam, HDTeam!

Link to comment
Share on other sites

Mam problem z dzwinym dźwiękiem podczas jazdy. Przysłuchiwałem się i stwierdziłem, że kiedyś taki sam dźwięk słyszałem jak miałem łożysko przy kole do wymiany, ale łożysko było słychać tylko z jednej strony i głównie przy skręcaniu, a ten dźwięk jest tylko przy określonych obrotach i słychać go chyba na środku silnika. Nie ma znaczenia czy jadę prosto, czy skręcam. Odgłos słychać tylko przy określonych obrotach (2.0 - 2.3) i tylko podczas jazdy. Głośniejszy jest jak zwalniam "hamując silnikiem", czyli z obrotów 2.3 do 2.0, ale przy powolnym przyśpieszaniu też wyraźnie go słychać. Oczywiście jak wcisnę gas do dechy, to nie słychać dźwięku, bo ten zakres obrotów jest szybko mijany. Dodam, że nie ma też znaczenia na którym biegu jadę, na każdym go słychać w/w zakresie obrotów. Jak samochód stoi na luzie, to przy wchodzeniu w/w zakres obrotów nie słychać tego dźwięku. Dźwięk pojawił się mnie więcej w tym samym okresie co wymiana opon na zimowe, ale raczej to zbieg okoliczności.

Jest to strasznie upierdliwe, bo stałą prędkością jeździłem głównie w zakresie obrotów (1.8 - 2.2). Dlatego teraz musze na nowo uczyć się jeździł i omijać obroty z zakresu 2.0 - 2.3. Teraz staram się jeździć na obrotach 1.7-1.9, aby nie wchodzić w ten dziwny dźwięk.

Jak dostrzegłęm ten dźwięk, pomyślałem, że to łożysko oporowe, ale całe sprzęgło wymieniałem zaledwie dwa lata temu (zaraz po kupnie auta). Następna myśl, to turbina, ale na niej kompletnie się nie znam i nie wiem czy może tak huczyć. Na forum w innym temacie pisali, że może być to wina alternatora, ale sprawdzałem napięcia i były ok.

Link to comment
Share on other sites

Witam!

To już taka grubsza sprawa, bo dziwny dźwięk może pochodzić zewsząd.. Łańcuch charakterystycznie dzwoni, mogą być rolki, napinacz paska, łożysko alternatora, sprężyny w tarczy sprzęgła + cała litania - ciężko stwierdzić..

Jakiś mechanik się wypowiadał?

Pozdrawiam, HDTeam!

Link to comment
Share on other sites

a moze ktorys z wewnetrznych przegubow ? bo skoro na luzie tego niema wiec problem powinien lezec po stronie napedowej chyba Mi sie tak wydaje

Edited by Robson88
Link to comment
Share on other sites

albo jechac na rolki i wejsc pod auto i niech ktos przytrzyma auto na danych obrotach, albo przod na klocki i pod auto i sie wsluchiwac, ale to sa tylko strzaly bo pewnosci niemam

Link to comment
Share on other sites

To może być wszystko... Poduszka pod silnikiem, turbina, alternator, zespół sprzęgła... Dasz radę nagrać ten dźwięk? Opinia mechaników może być pomocna. Turbine możesz wykluczyć jadąc bez niej - odepnij podciśnienie i jazda. Będzie muł ale w ten zakres obrotów wejdzie. Bez paska na alternatorze też można chyba kawałek przejechać - niech ktoś mnie poprawi jeśli głupoty pisze.

Link to comment
Share on other sites

albo jechac na rolki i wejsc pod auto i niech ktos przytrzyma auto na danych obrotach, albo przod na klocki i pod auto i sie wsluchiwac, ale to sa tylko strzaly bo pewnosci niemam

tak też zrobię. Ostatnio jak byłem na stacji diagnostycznej aby sprawdzić amortyzatory, bo na dołach mi rzucało tyłem samochodu, to okazało się, że jeden amor jest walnięty. Właściciel stacji nawet nie chciał kasy ode mnie za sprawdzenie tego, może i teraz mi się upiecze i za free mi sprawdzi :)

Przejadę się do niego ponownie poproszę o sprawdzenie przegubów na rolkach

To może być wszystko... Poduszka pod silnikiem, turbina, alternator, zespół sprzęgła... Dasz radę nagrać ten dźwięk? Opinia mechaników może być pomocna. Turbine możesz wykluczyć jadąc bez niej - odepnij podciśnienie i jazda. Będzie muł ale w ten zakres obrotów wejdzie. Bez paska na alternatorze też można chyba kawałek przejechać - niech ktoś mnie poprawi jeśli głupoty pisze.

Ok, przejadę się bez podciśnienia, to wyeliminuję turbinę. Wystarczy odpiąć jakikolwiek wężyk od podciśnienia?

Z nagraniem będzie kiepsko, bo słychać go tylko podczas jazdy. Może uda mi się zrobić to telefonem, ale będzie cieżko, bo opony zimowe mam strasznie głośne.

//edit

Wracając do przegubów. Czy mogli je uszkodzić montując koła zimowe? Dźwięk pojawił się mniej więcej w tym samym okresie. Może źle podnieśli samochód, cholera go wie.

Edited by elbandito
Link to comment
Share on other sites

...Bez paska na alternatorze też można chyba kawałek przejechać - niech ktoś mnie poprawi jeśli głupoty pisze.

Byle przed próbą silnik był zimny po pasek też napędza pompę wody

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP