Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Cewka zaplonowa(dziwne obiawy)-to jednak EGR:(


Spawacz
 Share

Recommended Posts

Witam, dzisiaj dolewalem oleju do mojej fury po dolaniu odpalilem podchodze do silnika i tak slucham i slucham o i co widze ze cewka zaplonowa w mojej furce strasznie glosno chodzi im obroty robilem wieksze tym bardziej bylo ja slychac co jest grane?;> ostatnio zmienialem przewody no i wydaje mi sie ze pracowala cicho nie bylo jej slychac a tu az uszy bola... Zle cos jest podlaczone czy jak ciul?;(. Przegladamem forum ale nie znalazlem nic ciekawego na ten temat;/

Edited by Spawacz
Link to comment
Share on other sites

nie kolego to nie wtryski. takie dziwieki wydaje na 100% cewak na benzynie lpg wogole nie wlanczam. Jak wlacze lpg to sie zgodze ze slychac wtryski ale po wylonczeniu lpg ostro wali cewka zaponowa jestem tego pewien.

Cewka terkocze tak jak by np. wyciagnac calkowicie jeden przewod od cewki tak samo wali jak jest sa podlaczone przewody. Im wiecej gazu dodam na przepustnicy tym glosniej slychac walebnie z cewki

Wyslalem wam film sami ocencie co to moze byc mi sie wydaje ze to jest ewidetnie cewka zaplonowa

Edited by Spawacz
Link to comment
Share on other sites

No i co teraz mam zrobic?;> przewody sprawdzalem sa dobrze wsadzone. To dlatego samochod tak ostro szarpie na kazdym biegu? Nie moge z nim dojsc do ladu mam walniety czujnik polozenia walu ale nie jestem pewien czy on dawal by az takie szarpania nawet jak pali sie awria silnika to nawet na trybie awaryjnym szarpie. Cewka chyba do wymiany? hmm /cewke jak dotyka nie ma przebicia jak popsikam troszke woda z mydlem tezniec nie widac

Link to comment
Share on other sites

Guest Szwarc3

Słychać wyraźnie żę cewka ma przebicie ... jak by powstawał łuk elektryczny. Radził bym wymienić samą cewkę. Jeżeli to nie pomoże to do elektryka podjechać, byle dobrego.

Link to comment
Share on other sites

Cos ja boli sluchac ja tak samo jak wyciagne jeden przewod tylko jak wytargam od strony silnika to luk wyskakuje na pokrywe zaworow ale dziwiek ten sam a silnik pracuje praktycznie bez zmian czyli rowno

Panowie dzisiaj wymienilem cewke, szarpan juz nie ma. Jest problem tykanie nie ustalo co sie okazalo to nie cewka tak tyka tylko zawor EGR tak robi po odlaczeniu wtyczki jest cisza. Co teraz mam zrobic dodam ze zawor jest juz od bardzo dawna zaslepiony.

Link to comment
Share on other sites

A to czemu kolega jest w szoku? Po odlaczeniu wtyczki od egr tykanie antychmiast ustepuje. Musze konioecznie ten zawor wymienic? na kompie nic nie pokazuje no i jest dana zaslepka z balchy kwaso odpornej. No chyba ze zle spelnia swoja funkcjie i ma wplyw na slinik mimo ze jest zaslepiony.

To pierwszy taki przypadek?;O nikt nie mial nigdy czegos takiego przy egr? Przynajmniej na forum nic podobnego nie znalazlem;p

Link to comment
Share on other sites

Guest Szwarc3

hymm a może wykręć tego EGR i zobacz czy nie powstała jakaś mała dziurka w blaszce moze to tak syczy, chociaż po odłączeniu kabelka to przestaje <myśli>. Może na złączce jest jakieś małe zwarcie? bądź w gniezdzie EGR'u.

Co jak co, pojedź do elektryka i o powie co i jak.

Link to comment
Share on other sites

Znajac ich to biedzie kazal wymienic. Tykac moze mi to nie przeszkadza slychac tylko jak sie klape podniesie i dobrze ucho nadstawisz.Rozchodzi sie tylko o to czy tykanie ma negatywny wplych na dzialanie nawet jak jest zesliepiony a komp nic nie pokazuje?

Link to comment
Share on other sites

Guest Szwarc3

Jeżeli coś tyka, stuka, pierdzi to wiedz że coś się dzieje. Lepiej to sprawdzić, dmuchać na zimno. Może to drobnostka która będzie kosztować około 3zł ale taka drobnostka może uratować życie. I wiem co mówię więc nie lekceważ tego;]

Link to comment
Share on other sites

Chyba rozkręcę zawór i przeczyszczę wszystko ściągnę na chwile zaślepkę i odpalę furę zobaczę, co sie dzieje. No chyba ze źle jest złożone

Edited by Spawacz
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dzisiaj zabrałem sie za rozebranie egr, hmm zacina sie delikatnie ten zaworek w jednym z otworów trochę WD-40 i z powrotem zacza działać poprawnie. Zrezygnowałem całkowicie z zaślepienia egr nie widzę żadne różnicy np. po za tym ze trochę mnie szarpie teraz szarpania sa tylko podczas jazdy jak puszcze całkowicie gaz na biegu np.; 3 to w pierwszej fazie szarpie, ale jak np.; jadę na 3 biegu popuszczę delikatnie gaz to juz tych szarpani nie ma wogole. EGR hałasuje tylko przy pierwszym kontakcie jak dodaje gazu przez 2, 3 sekundy potem przy większych obrotach jest absolutna cisza. Po obserwuje jeszcze ten zawór EGR możliwe ze te szarpania sa od niego na kompie wogole nic nie pokazuje nawet po odslepieniu zaworu.

Link to comment
Share on other sites

Kolego ja u siebie też walczę z tym nieszczęsnym zaworem. Po wykręceniu i wyczyszczeniu tego grzybka który sie bardzo zacinał, założyłem EGR i po przejechaniu ok 500-600 km znowu to samo tj. szarpanie, falujące obroty. Powtórzyłem więc zabieg, ale tym razem go zaślepiłem. Póki co (przejechane ok 300 km) chodzi dobrze, zobaczymy co będzie dalej. Ale najlepiej i tak chodził z odpiętą wtyczką. Przejechałem tak z 2 k km i historie ze wzrasta spalanie można sobie w kieszeń schować bo Vectra paliła tyle samo. Gdyby nie ten palący się "check" silnika to bym go nie podłączał, no ale cóż..

Link to comment
Share on other sites

ja tez jeździłem jakiś czas z odłączonym i nie zauważyłem żeby więcej palił.

EGR jest tylko dla ekologi, jak jedzie się z wysokimi obrotami silnika to otwiera się i wprowadza częśc spalin z powrotem do 4 cylindra aby się dopaliły.

Link to comment
Share on other sites

No i auto chodzi bez niego o wiele lepiej. Pomysł z zasilaniem silnika spalinami chyba "trochę" nie wypalił. Gdyby była możliwość odłączenia EGR-a z jednoczesnym niewyświetlaniem błędu to bym chętnie z tego skorzystał;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP