Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana całego zawieszenia ? Prośba o pomoc.


Radar41
 Share

Recommended Posts

Witam. Z racji, że całą zimę przejezdziłem na skrzypiących gumach to mówie, co mi tam, odżałowałem 100zł i pojechałem do ASO na przegląd zawieszenia auta.

Oto co otrzymałem, aż mnie zatkało, bo objawów aż takich uszkodzeń nie wyczuwam podczas jazdy. Ale raczej chłopaki zrobili rzetelnie robote.

Do wymiany:

1. Gumy stabilizatora przedniego 25mm -- kupione GM 2szt = 39zł

2. Gumy stabilizatora tylnego - 17mm -- kupione GM 2szt = 50zł

3.Tuleje wahacza przedniego (duża tylna) - brak

4. Łożyska oporowe na amortyzatorach przednich + gumy (obie strony) - kupione GM 2 szt = 155zł + Izolacje sprężyn GM 2x2szt =48zł

5. Wahacze górne tzw. banany - obie strony = Kupione Lemforder 2szt = 455zł

6.Wahacze dolne przednie poprzeczne obie strony -oś tylna + śruby samoregulujące do zbieżności (mogą się połamać przy wymianie) - brak

7. Amortyzator prawy ocieknięty - skuteczność średnia.- brak

<oO>

O cenie tej naprawy nie wspomne, bo skończyłem gdzies na 1100zł, a do końca jeszcze było sporo pozycji....

Jak widać brakuje mi:

3. Tuleja wahacz przedni

6. Wahacze dolne oś tylna + śruby

7. Amortyzatory - nie wiem czy mnie na razie stać, ale jak juz to oba.

Pytanie:

Wahacz dolny oś tylna + śruby - czy ten STENBERG jest coś wart czy droższego Lemfordera trzeba wziążć zeby cos z tego było no skąd go wziążc bo na alledrogo brak ? I jakie Amortyzatory byście mi polecili oraz gdzie znaleźć takie śruby do tych wahaczy poza ASO ?

Edited by Radar41
Link to comment
Share on other sites

Witam. Z racji, że całą zimę przejezdziłem na skrzypiących gumach to mówie, co mi tam, odżałowałem 100zł i pojechałem do ASO na przegląd zawieszenia auta.

Oto co otrzymałem, aż mnie zatkało, bo objawów aż takich uszkodzeń nie wyczuwam podczas jazdy. Ale raczej chłopaki zrobili rzetelnie robote.

Do wymiany:

1. Gumy stabilizatora przedniego 25mm -- kupione GM 2szt = 39zł

2. Gumy stabilizatora tylnego - 17mm -- kupione GM 2szt = 50zł

3.Tuleje wahacza przedniego (duża tylna) - brak

4. Łożyska oporowe na amortyzatorach przednich + gumy (obie strony) - kupione GM 2 szt = 155zł + Izolacje sprężyn GM 2x2szt =48zł

5. Wahacze górne tzw. banany - obie strony = Kupione Lemforder 2szt = 455zł

6.Wahacze dolne przednie poprzeczne obie strony -oś tylna + śruby samoregulujące do zbieżności (mogą się połamać przy wymianie) - brak

7. Amortyzator prawy ocieknięty - skuteczność średnia.- brak

<oO>

O cenie tej naprawy nie wspomne, bo skończyłem gdzies na 1100zł, a do końca jeszcze było sporo pozycji....

Jak widać brakuje mi:

3. Tuleja wahacz przedni

6. Wahacze dolne oś tylna + śruby

7. Amortyzatory - nie wiem czy mnie na razie stać, ale jak juz to oba.

Pytanie:

Wahacz dolny oś tylna + śruby - czy ten STENBERG jest coś wart czy droższego Lemfordera trzeba wziążć zeby cos z tego było no skąd go wziążc bo na alledrogo brak ? I jakie Amortyzatory byście mi polecili oraz gdzie znaleźć takie śruby do tych wahaczy poza ASO ?

Czyli co nie ma mozliwosci wymiany samej tuleji na wachaczu dolnym. Wycisniecia jej?

Link to comment
Share on other sites

Na pewno do banana jest, ale ja nie ufam tym tuleją. Z doświadczenia wiem ze takie "zamienniki" trzymają bardzo krótko, a efekt ich niedoskonałości jest gorszy niż zużyte originały.

Jesli chodzi o wahacz dolny (ten krótki) na osi tylnej to nie ma możliwosci chyba wymienienia tych tuleji, bo ich chyba zwyczajnie nie ma w sprzedazy. Mało tego nie moge znaleźć nic poza tym STENBERG, a tej firmy nie znam.

Edited by Radar41
Link to comment
Share on other sites

Mi w ASO zrobili podobną listę (za darmo przy wymianie oleju)

Po weryfikacji u znajomego mechanika musiałem wymienić jedno łożysko amora - reszta była zdrowa

Nie wierzę że tyle rzeczy na raz poszło - Chyba żez dakaru wracasz. Tym bardziej że nie masz objawów...

ASO nadaje się na przeglądy przedsprzedażne a nie do diagnozy

tuleja

http://allegro.pl/le...2104499741.html

o amorach są tematy

a dolny wahacz to lepiej sprawdź zanim kupisz

i nie przepłacaj w ASO chyba że lubisz ;)

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Na pewno do banana jest, ale ja nie ufam tym tuleją. Z doświadczenia wiem ze takie "zamienniki" trzymają bardzo krótko, a efekt ich niedoskonałości jest gorszy niż zużyte originały.

Jesli chodzi o wahacz dolny (ten krótki) na osi tylnej to nie ma możliwosci chyba wymienienia tych tuleji, bo ich chyba zwyczajnie nie ma w sprzedazy. Mało tego nie moge znaleźć nic poza tym STENBERG, a tej firmy nie znam.

Jezeli chodzi o wymiane samej tulei wachacza dolnego tyl.(tuleja ta tkwi w zwrotnicy nie w samym wachaczu) na ktorym spoczywa sprezyna od strony kola to jest to mozliwe tu masz namiar na ta tuleje http://moto.allegro....2076652920.html warto zapytac sprzedawce czy posiada rownierz tuleje na przeciwna strone wachacza ta ktora tkwi w wachaczu

Edited by matoslaw
Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie mi chłopaki czy te duże tuleje na przednim wahaczu mają takie przerwy czy ja mam juz tam braki, bo wydaje mi sie ze one są kurcze jeszcze dobre. W kanale wyglądają całkiem dobrze. Natomiast wahacze poprzeczne przednie na tylnej osi jak widać chyba gumy są do wymiany jednak - tylko ze nigdzie takich gum nie moge znaleźć, a wahacz kosztuje 290zł. Banany juz kupiłem - chodzi mi o te proste. Jesli chodzi o Stenberga to odradzono mi to, podobno max 20tys i wymiana, to na pół roku to mnie nie urządza....

Przedni wahacz:

http://www.fotosik.p...3f151acf44.html

http://www.fotosik.p...120cd674f.html#

Tylny wahacz dolny - ten prosty, nie banan:

http://www.fotosik.p...6694aec46.html#

http://www.fotosik.p...adae1e399.html#

a tu druga strona tego wahacz prostego, raczej dobra.:

http://www.fotosik.p...7806e40d5.html#

EDIT:

Kurcze znalazłem: To jest ta tuleja prawda ? http://allegro.pl/wa...2177601829.html ?? jesli chodzi o wahacz prosty ? Ta jest od strony koła ? Tzn chodzi o numer - 25 bo obrazek ma gosc do wszystkich aukcji taki sam.

Edited by Radar41
Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie mi chłopaki czy te duże tuleje na przednim wahaczu mają takie przerwy czy ja mam juz tam braki, bo wydaje mi sie ze one są kurcze jeszcze dobre. W kanale wyglądają całkiem dobrze. Natomiast wahacze poprzeczne przednie na tylnej osi jak widać chyba gumy są do wymiany jednak - tylko ze nigdzie takich gum nie moge znaleźć, a wahacz kosztuje 290zł. Banany juz kupiłem - chodzi mi o te proste. Jesli chodzi o Stenberga to odradzono mi to, podobno max 20tys i wymiana, to na pół roku to mnie nie urządza....

Przedni wahacz:

http://www.fotosik.p...3f151acf44.html

http://www.fotosik.p...120cd674f.html#

Tylny wahacz dolny - ten prosty, nie banan:

http://www.fotosik.p...6694aec46.html#

http://www.fotosik.p...adae1e399.html#

a tu druga strona tego wahacz prostego, raczej dobra.:

http://www.fotosik.p...7806e40d5.html#

EDIT:

Kurcze znalazłem: To jest ta tuleja prawda ? http://allegro.pl/wa...2177601829.html ?? jesli chodzi o wahacz prosty ? Ta jest od strony koła ? Tzn chodzi o numer - 25 bo obrazek ma gosc do wszystkich aukcji taki sam.

Rysunek bardzo dokladny ale nie w wypadku tego wachacza prostego i banana bo nie wiadomo ktora to strona. Najlepiej bedzie jak zadzwonisz i zapytasz. Co do zdjec to gumy w tulejkach zparciale. Nawet jak nie czujesz jakiegos stukania pukania to moga miec luzy ktore powoduja narwowe zachowanie nadwozia

Edited by matoslaw
Link to comment
Share on other sites

koledzy wydaje mi się, że mam rację ale potwierdźcie ;) do wszystkich wersji nadwoziowych VC amorki plus sprężyny są identyczne i różnią się ze względu na wersję czyli sport lub normalne. Nie ma znaczenia do jakiej "budy" (?) i tak np amory i sprężyny z kombi mogę włożyć do gts-a i na odwrót

Link to comment
Share on other sites

wydaje mi się, że mam rację ale potwierdźcie

niestety nie masz racji

Sprężyny i amorki mogą się różnic w zależności od: silnika, nadwozia i rodzaju zawieszenia (sprt / zwykłe / ids).

Wystarczy zajrzeć do jakiegokolwiek katalogu producenta

Link to comment
Share on other sites

jasne, ale fizycznie jest to to samo lecz różni się pod kątem parametrów, mam tutaj na myśli, że można założyć do wszystkich wersji vc oprócz z ids każde zawieszenie i będzie to fizycznie możliwe lecz niekoniecznie odpowiednio dobrane

głównie ciekawi mnie to ze względu an to, że zmieniam zawieszenie na gwint (a producent nie rozróżnia tutaj typów wg wersji nadwozia czy silnika) i zastanawia mnie do jakiej wersji można przeszczepić oryginalne amorki i sprężyny z mojej 1.9 150 kombi sport

Edited by matherr
Link to comment
Share on other sites

jasne, ale fizycznie jest to to samo lecz różni się pod kątem parametrów, mam tutaj na myśli, że można założyć do wszystkich wersji vc oprócz z ids każde zawieszenie i będzie to fizycznie możliwe lecz niekoniecznie odpowiednio dobrane

głównie ciekawi mnie to ze względu an to, że zmieniam zawieszenie na gwint (a producent nie rozróżnia tutaj typów wg wersji nadwozia czy silnika) i zastanawia mnie do jakiej wersji można przeszczepić oryginalne amorki i sprężyny z mojej 1.9 150 kombi sport

Same mocowania sa takie same we wszystkich wersjach.

Link to comment
Share on other sites

Mi w ASO zrobili podobną listę (za darmo przy wymianie oleju)

Po weryfikacji u znajomego mechanika musiałem wymienić jedno łożysko amora - reszta była zdrowa

Nie wierzę że tyle rzeczy na raz poszło - Chyba żez dakaru wracasz. Tym bardziej że nie masz objawów...

ASO nadaje się na przeglądy przedsprzedażne a nie do diagnozy

Wymieniłem wszystko co ASO wypisało. I powiem szczerze, mechanik pokazał mi jak te części rzeczywiście wyglądały. Przebieg auta to 230 tys i założe się że Niemiec niczego z zawieszenia nie wymieniał.

Tuleje na przednim wahaczu trzeba było rozcinać bo tak sie zapiekły ze nie chciały za nic w swiecie zejść... Tylne banany to te tuleje moge sobie palcem wyginać w każdą stronę, gdzie w tym nowym bananie ręką z całej siły i nie dało sie tej gumy ruszyć...

Ale jaka frajda jak przez hooopki i po dziurach jest CISZAAAAA :]

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Da sie je wymienic, heh tylko trzeba najpierw wahac wykrecic. Uwierz ze nie jedna osoba polamala srobe i nie obylo sie bez nowego wahacza. Co do tuleji na alledrogo jest sporo.

Edited by mazurek89
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP