Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z silnikiem 1.6 16V w zależności od temp. zewn.


Guest krissogl
 Share

Recommended Posts

Guest krissogl

Witam, mam dosyć uciązliwy problem z moją Vectrą i mam nadzieje że będzie ktoś w stanie mi pomóc wyjasnic ten problem. Vectre kupiłem w 2010 we wrześniu, wtedy było dosyć ciepło jeszcze, temperatura w granicach 15oC. Dlaczego o tym piszę otóż problem dotyczy zachowania silnika podczas różnych temperatur i warunków atmosferycznych a zaczął sie wiosną 2011 roku i cały czas samochód obserwowałem jak bedzie reagował w poszczególnych warunkach.

Gdy temp powietrza pokazywała powyżej 13oC to po odpaleniu samochód utrzymywał obroty na poziomie 1200-1300 i pracował tak jakby nie chodził na wszystkich cylindrach, a po dodaniu delikatnie gazu obroty automatycznie spadają do 500 (dusi się). Przy próbie ruszania dokładnie taka sama sytuacja. Dopiero jak zanim ruszę, przegazuje tak do 2500-3000 tyś ob to wracają na swoje miejse 900(do momentu jak ssanie jeszcze chodzi). obojetnie czy auto stoi całą noc i rano je odpale czy tez wróce z porannej zmiany na parking gdzie stało w 35 stopniowym upale, zachowuje się tak samo. Kontynuując, gdy sie juz nim przejade i zostawie na pare min do godziny czasu auto i bede chciał ponownie odpalić to obroty przez dłuższą chwile wahaja się miedzy 700-500 ale nie gaśnie auto. Natomiast gdy przy tych temperaturacch wystąpia opady deszczu,albo wilgoć po porannej rosie to problem znika z uruchomieniem, zostaje tylko ten po rozgrzaniu silnika.

Gdy temperatura powietrza jest poniżej 13oC to brak jakich kolwiek objawów. Nawet teraz gdy o 5 rano odpalam auto a temperatura jest minusowa to utrzymuje wzorowe 1000-1100 obrotów na ssaniu, przy ruszani sie nie dusi, i pracuja wszystkie cylindry. Jedynie co to zostaje tylko ten problem po ponownym uruchomieniu rozgrzanego już wcześnej silnika z chwilowym załamywaniem się obrotów do 500.

Około tygodnia czasu temu, miała miejsce nietypowa również sytuacja że odpalam auto, Samochód pracuje nie na wszystkich cylindrach obroty blisko 500, wszystko od momenty odpalenia trwa 3 sekundy i silnik gaśnie. Drugi raz odpalam, to samo ale silnik pracuje, robie mu przegazówke do 3000-3,500 a z rury niebieskie kłęby dymu, ale silnik wraca do normalnej pracy.

MOże problem jest gdzieś w instalacji elektrycznej, coś ze stykami?

Uprzedzając pytania kolegów to samochód posiada instalacje gazową założoną w listopadzie 2010. Ale problem był konsultowany z gazownikami którzy wykluczyli jaki kolwiek zwiazek z moim problemem który zaznaczam pojawia się tylko na benzynie.

W aucie były wymienione w lutym swiece, cewka zapłonowa, termostat, czujnik temp,(ten przy termostacie) oraz był czyszczony razem z przepustnica silnik krokowy, ktory po podmiance równiez z innego samochodu nic nie wskurał.

Podzielcie sie prosze wiedzą bo na wiosne jak bedzie znwu to samo to trzeba coś zrobic.

Link to comment
Share on other sites

Zresetuj komputer i zrób autoadaptację. Jeżeli pomoże to wina lpg. Przy termostacie są dwa czujniki który był wymieniany? Napisz jaką masz instalkę gazową.

Link to comment
Share on other sites

Guest krissogl

Sekwencja lovato. Przy termostacie mam jeden czujnik na dwa piny. resetowałem narazie tylko pzez odłączenie akumulatora na 30 min.

A gdzie znajduje sie ten drugi czujnik od temperatury płynu chłodniczego?

Link to comment
Share on other sites

to jest ten czujnik . na dwa piny jest na na ecu silnika a na jedna wsówkę pin do wskazań na desce temperature.

JA w chłodniejsze dni jak go odłączyłem to cięzko było odpalić auto a jak odpaliło to chodziło jak czołg i po wciśnieciu gazu odrazu gasło.

poruszaj wtyczką może coś nei łaczy.

nie ma błędów jakiś zapisanych?

Link to comment
Share on other sites

Guest krissogl

Problem w tym że tech nie pokazuje żadnych błedów. Czasami zdaża mi się ale raczej latem że jak pocisne autem na wiekszych obrotach przez dłuższy odcinek na 5 biegu to po odjęciu gazu i hamowaniu silnikiem albo po naciśnięciu na pedał hamulca, zapali mi się check ale nie da się zczytać błedu bo po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już sie nie świeci.

Gdy ten check sie pojawi to nie odczuwam żadnych zmian w pracy silnika.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP