Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Spalanie na litrów na 100 km


kuwaka
 Share

Recommended Posts

Witam,

mam problem może ktoś z was wie jak pomóc, mam sprawną Vectrę A z 1993, 2.0, 85 KW, niestety pali mi między 12-17 l/100km, chwilowo nawet 18l, komputer już był sprawdzany, było przeliczanie ręczne potwierdzające prawidłowe działanie kompa, była nawet wizyta u mechanika, który dokładnie wszystko obejrzał, skasował wszystkie błędy kompa stwierdzając że od strony samochodu jest wszystko ok. Co ciekawe jak wpuszczam za kierownicę matkę albo mechanika to pali 10l, czy ktoś ma jakiś pomysł, bo juz kompletnie nie wiem co robić, jeździłem już jak dziadek, zapieprzałem na maksa, wolno ruszam, płynnie hamuje, nie wiem co jest grane, help bo vectra mnie wydoi :(:(:(

Link to comment
Share on other sites

troche dziwne jest co co piszesz że jak ktoś jeżdzi to pali mniej aż taka różnica... ?

kiedy ostatnio wymienialeś filtry ?

Link to comment
Share on other sites

Filtry i wszystko pod maską były wczoraj sprawdzane. Mała korrekta samochód ma 85 KW czyli 115 KM. Jeźdze głównie na krótkich trasach. Też mnie to dziwi o co chodzi z inną osobą, a nawet więcej ale nie napisze tego słowa :):)

troche dziwne jest co co piszesz że jak ktoś jeżdzi to pali mniej aż taka różnica... ?

kiedy ostatnio wymienialeś filtry ?

zmieniam biegi przy 2000 obrotów, to za szybko, za wolno ?? autko jest na benzynę

Filtry i wszystko pod maską były wczoraj sprawdzane. Mała korrekta samochód ma 85 KW czyli 115 KM. Jeźdze głównie na krótkich trasach. Też mnie to dziwi o co chodzi z inną osobą, a nawet więcej ale nie napisze tego słowa :):)

Link to comment
Share on other sites

tego akurad nie wiem, ale wiem że skasował wszystkie z ostatnich 19lat i wgrał nowego softa, sprawdził tez przepustowość wszystkich węzyków i kabli, sprawdził działanie sond. Ręce opadają z tymi 17l

a jakie błędy Ci pokasował mechanik- może tu tkwi problem?

Link to comment
Share on other sites

tego akurad nie wiem, ale wiem że skasował wszystkie z ostatnich 19lat i wgrał nowego softa, sprawdził tez przepustowość wszystkich węzyków i kabli, sprawdził działanie sond. Ręce opadają z tymi 17l

bo wiesz skasowanie błędów nie prowadzi do naprawy auta błędy wyskakują po to by sprecyzować obszar który trzeba poddać danej naprawie - może to było specjalnie?

może warto podjechać do innego mechanika?

Link to comment
Share on other sites

mechanik nie jest zły, jeździ do niego pół okolicy, raczej bym obiwiniał swój tryb jazdy, prawo jazdy poniżej roku, pytanie co robie nie tak

Link to comment
Share on other sites

mechanik nie jest zły, jeździ do niego pół okolicy, raczej bym obiwiniał swój tryb jazdy, prawo jazdy poniżej roku, pytanie co robie nie tak

musiał byś to opisać albo pokazać wtedy można co kolwiek wskazać co jest źle ?

Link to comment
Share on other sites

auto jeździ głównie na którkich trasach, wcześniej jezdziło na dłuższych, ogumienie jest poprawnie napompowane, wszystkie płyny w normie, ruszam spokojnie ale mimo to pokazuje się 20-30 l na dany moment(ale mój stary twierdzi że to normalne w tym samochodzie, biegi zmieniam przy 2000 obrotów, hamuje wcisnając sprzegło poniżej 40 km/h, czasami zmieniam z 4 na 2 bo trzeba zwolnić ale nie kompelenie się zatrzymać, czasami docisnę, auto jak wspomniałem jeździ często na którkich trasach w korkach, wszystko wydawało by się ok. Nie wiem chyba że to nie ja a jakiś katalizator coś....

Link to comment
Share on other sites

aktualne średnie spalanie na 100 km 18l, na trasie 12.3, zanim matka oddała mi samochód na mieście palił 10,1-12 l/ 100km, na trasie 8,5-9l. odkąd wsiadłem za kierownicę ja jest jakas maskara. wczoraj mechanik się przejechał 1km spadło na kompie znowu do 10l na 100km, ja dziś smigając w korkach mam już 18cie :dash: :dash:

auto jeździ głównie na którkich trasach, wcześniej jezdziło na dłuższych, ogumienie jest poprawnie napompowane, wszystkie płyny w normie, ruszam spokojnie ale mimo to pokazuje się 20-30 l na dany moment(ale mój stary twierdzi że to normalne w tym samochodzie, biegi zmieniam przy 2000 obrotów, hamuje wcisnając sprzegło poniżej 40 km/h, czasami zmieniam z 4 na 2 bo trzeba zwolnić ale nie kompelenie się zatrzymać, czasami docisnę, auto jak wspomniałem jeździ często na którkich trasach w korkach, wszystko wydawało by się ok. Nie wiem chyba że to nie ja a jakiś katalizator coś....

Link to comment
Share on other sites

aktualne średnie spalanie na 100 km 18l, na trasie 12.3, zanim matka oddała mi samochód na mieście palił 10,1-12 l/ 100km, na trasie 8,5-9l. odkąd wsiadłem za kierownicę ja jest jakas maskara. wczoraj mechanik się przejechał 1km spadło na kompie znowu do 10l na 100km, ja dziś smigając w korkach mam już 18cie :dash: :dash:

Pociesze Cie. Srednie spalanie mojej vectry to 15-20.l/100km. A chwilowe dochodzi do 60-80 :)))

A tak serio to przyczyn moze byc mnostwo. U mojej dziewczyny w roverze winny byl termostat. Ale nawet jej 1.4 pali 14-15 l w zimie bo robi odcinki po 5km dwa razy dziennie. Przed zmiana termostatu wywalalo jej 20l na setke.

A co do zmian biegow to zmieniasz strasznie nisko. W zasadzie powinienes jezdzic od 2tys rpm w gore bo od tej predkosci obrotowej pompa oleju daje sensowne cisnienie. Ponizej niszczysz silnik.

Link to comment
Share on other sites

pewnie myślisz e wolno jeździsz ale tylko ci się tak wydaje.. Ja tak samo po sobie wiem ze na samym początku tak się jeździ ze samochód pali więcej.. Jak początkowo jeździłem swoją viki to wciągała ponad 11 a teraz ja potrafię do 6-7 zbić.. si e przyzwyczaisz to będzie mniej palił..

Link to comment
Share on other sites

fenol to przy ilu obrotach ty zmieniasz z 1 na 2, z 2 na 3, z 3 na 4, itd. ? co do wyższych obrotów nie jestem pewien bo moja matka potrafiła przy 50 km/h jechać już na 5ty biegu a dawała radę rade jednak palić te 10ć

Groszeks a jesteś w stanie powiedzieć co zmieniłeś w swoim trybie jazdy? Jeżdzę już od października 2011 :):)

pewnie myślisz e wolno jeździsz ale tylko ci się tak wydaje.. Ja tak samo po sobie wiem ze na samym początku tak się jeździ ze samochód pali więcej.. Jak początkowo jeździłem swoją viki to wciągała ponad 11 a teraz ja potrafię do 6-7 zbić.. si e przyzwyczaisz to będzie mniej palił..

Link to comment
Share on other sites

Na odległość to można powróżyć, ale swoje powiem, hehe.

A na jakim odcinku mierzysz jazdę jak dziadek i jazdę z butem. Bo jeśli przejedziesz 5-6 km jak dziadek a następne 5-6 z butem w podłodze to nie wyjdzie Ci ani "dziadkowe" ani "butowe" spalanie.

A co do obrotów to tak jak Fenol pisał, od 2000 obrotów to się praktycznie jazdę zaczyna na poszczególnych biegach.

Jako że ŁYKend to napiszę jajcownie, że niech Cie matka albo mechanik wozi :lauh::lauh::lauh:

Sorki za żarcik.

Może jest coś nie halo z autem, a może Twój styl jazdy jest niezbyt oszczędny (no bo skoro matce i mechanikowi pali 10). Tylko tak jak powyżej pisałem, ciekawe na jakim odcinku jechał mechanik, bo może to nie jest miarodajne.

Wybierz się na spot z ludźmi z mazowieckiego, przejedziesz się z którymś z "instruktorów z VKP" i chłopaki ocenią czy winny Twój styl jazdy czy usterka.

Pozdrawiam :rolleyes:

Edited by Azbest
Link to comment
Share on other sites

może to jest i jakiś pomysł, tak w sumie myślałem zeby się przejechać z kimś kto umie jeździć :):) a kiedy jest następne spotkanie w mazowieckim i gdzie ??

Na odległość to można powróżyć, ale swoje powiem, hehe.

A na jakim odcinku mierzysz jazdę jak dziadek i jazdę z butem. Bo jeśli przejedziesz 5-6 km jak dziadek a następne 5-6 z butem w podłodze to nie wyjdzie Ci ani "dziadkowe" ani "butowe" spalanie.

A co do obrotów to tak jak Fenol pisał, od 2000 obrotów to się praktycznie jazdę zaczyna na poszczególnych biegach.

Jako że ŁYKend to napiszę jajcownie, że niech Cie matka albo mechanik wozi :lauh::lauh::lauh:

Sorki za żarcik.

Może jest coś nie halo z autem, a może Twój styl jazdy jest niezbyt oszczędny (no bo skoro matce i mechanikowi pali 10). Tylko tak jak powyżej pisałem, ciekawe na jakim odcinku jechał mechanik, bo może to nie jest miarodajne.

Wybierz się na spot z ludźmi z mazowieckiego, przejedziesz się z którymś z "instruktorów z VKP" i chłopaki ocenią czy winny Twój styl jazdy czy usterka.

Pozdrawiam :rolleyes:

mechanik w sumie jechał ze mną na odcinku 1km, matka na odległości 10km zbiła z 17tu na 12cie

Link to comment
Share on other sites

tego akurad nie wiem, ale wiem że skasował wszystkie z ostatnich 19lat i wgrał nowego softa, sprawdził tez przepustowość wszystkich węzyków i kabli, sprawdził działanie sond. Ręce opadają z tymi 17l

Lepiej zmień mechanika bo widzę, że cuda działa kasując 19 letnie błędy i zmieniając softa :D

(Błędy same się kasują po kilkunastu uruchomieniach silnika a softa byle programem nie zmienisz)

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy to będzie jakaś wskazówka dla osób które umieją jeździć, ale jeśli za kierownicę dopuszczam osoby które umieją jeździć to tempomat pokazuje im średnią prędkość ok. 25-26 km, a mi laikowi z krótkim doświadczeniem 12-13, chociaz wcale nie jeżdze tak wolno. Jakieś idee, pomysły ?

Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy jak przyśpieszasz a nie koniecznie przy jakich obrotach zmieniasz biegi... moja potrafi zjeść 10 gazu a czasami i 14... Wszystko zależy, kto, gdzie i jak jeździ. Jak jeździsz na krótkich odcinkach i trafią ci się korki to wiadomo, że spalanie musi być wyższe no ale na pewno nie takie... Ja tam z eco jazdą nie mam nic wspólnego ale wiem, że czasami jak sie muli to więcej spali niż jak sie stosunkowo ciśnie...

Link to comment
Share on other sites

może źle opisałem sprawę, typek z warszatu podłączył vectra pod kompa (nie pamiętam jak to urządzenie się nazywa), obejrzal błędy z pc porównał ze stanem faktyczny, następnie skasował "pamieć samochodu" z listą blędów z ostatnich 19 lat, został wgrany najnowszy update opragromowanie dla Vectry A CD Diamant. Mechanik o którym pisze jest naprawde godny polecenia, dobrze robi, nie oszukuje, dba o klienta.

Lepiej zmień mechanika bo widzę, że cuda działa kasując 19 letnie błędy i zmieniając softa :D

(Błędy same się kasują po kilkunastu uruchomieniach silnika a softa byle programem nie zmienisz)

Link to comment
Share on other sites

Kuwaka - tak jak wcześniej pisał Azbest, pozostaje Ci chyba tylko wybrać się na najbliższy spot i tam "na żywo" obadać problem. Tu masz podpowiedź, co i kiedy

Edited by prymula
Link to comment
Share on other sites

Panowie, posłuchałem się rad niektórych z was i zaczełem zmieniać biegi na wyższych obrotach, przerzucałem dziś cały dzień zamiast na 2000 na 3000 i podziałało, teraz Veci pali 12,3-13l/100km, dzięki za podpowiedzi i wasze rady, pewnie na 3500 lub 4000 zacznie palić 10l :):)

Kuwaka - tak jak wcześniej pisał Azbest, pozostaje Ci chyba tylko wybrać się na najbliższy spot i tam "na żywo" obadać problem. Tu masz podpowiedź, co i kiedy http://forum.vectrak...-mazowieckiego/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP