Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wkład termostatu - DTI


Recommended Posts

Witam,

proszę o pomoc. Mam do wymiany termostat - auto nie osiąga 90 st a wąż i chłodnica ciepłe. Zakupiłem wkład u Stachowiaka, reklamowałem go, bo nie widziałem, żadnej reakcji na wrzątek, dziś doszedł nowy i to samo - zero reakcji.

Albo ślepy jestem albo nie wiem - wkład to Stahlter czyli Termot.

dsc06273l.th.jpg

Prośba - jak działa ten termostat - tzn gdzie patrzyć na reakcję wkładu

Jutro chcę go wymienić ale zaraz też jechać w trasę - nie chcę montować walnięte, bo jeszcze nie dojadę do celu...

Pozdrawiam

Edited by reset
Link to comment
Share on other sites

tak na moje oko to gorna czesc ze zdjecia powinna pracowac pod wplywem temperatury, aczkolwiek nie oczekuj ze zaraz pod wplywem wrzatku zlozy sie w pol

a tak na marginesie dlatego poleca sie wymiane wraz z dopasowana obudowa, byc moze niezbyt to pasuje do siebie ze stara obudowa i lekko przepuszcza i stad te niedogrzanie

Link to comment
Share on other sites

Temat rozwiązałem, więc piszę aby była wiadomo co i jak. Wymieniłem się mailami ze Stachowiakiem i stwierdzili, że w szklance z wrzątkiem nie będzie widać reakcji, trzeba zamontować go w obudowę. Jakie było moje zdenerowanie jak też się nie otwierał. Na szczęscie tata pokazał mi jak sprawdzić go - zagotowałem go w małym garnuszku i otworzył się :yahoo: Trzpień wysynął się jakieś 2 cm. Także sprawdzając wkład - przynajmniej tego typu co jest w DTI najlepiej go zagotować - woda za szybko traci temperaturę i termostat się nie otwiera.

Już widziałem bo małej jeździe różnicę - ~80 st C i wąż i chłodnica zimne :woot:

Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry. Fajnie, że Ci się udało bo ja wymieniłem sam wkład (mądry polak po szkodzie) i dalej przepuszcza. Nie spasowały się stara obudowa z wkładem, lipa...

Link to comment
Share on other sites

Bo należy dopasować tak jak ja to robiłem.

Moja walka z termostatem więc tak kupiłem nowy wraz z obudową nowy to nowy 100zł nie sprawdziłem szczelności w sklepie czy jest przedmuch a był i to duży żadnych oporów, więc pojechałem go wymienić ale w sklepie okazało sie że zaden z nowych nie jest szczelny więc zaczęto mi wpierać że musi być taki przedmuch, ale nie skorzystałem z ich podpowiedzi oddałem go i kupiłem sam wkład ten prosty 36zł.Podczas wymiany też okazało sie że ten nie trzyma bo obudowa ma już wżery tak one wyglądały.

widocznewery.th.jpg

Więc sie zawziołem od kolegi dostałem paste do docierania zaworów i postanowiłem dotrzeć ten termostat co by był szczelny.

copotrzeba.th.jpg naoeniepasty.th.jpg

Docierałem 20min półobroty lewo,prawo.

wykonywanieobrotowdocie.th.jpg

Po zakończeniu docierania sprawdziłem szczelność wkładając termostat nie dociskając go nalałem wody i nie wydostała sie ani jedna kropla wody.

sprawdzenieszczel.th.jpg

Na fotkach użyłem do docierania starego termostatu ale wkładając nowy szczelność była idealna tak że polecam kupienie samego wkładu i pasty do docierania zaworów koszt pasty 7zł ja akurat dostałem,teraz wąż wychodzący z termostatu do chłodnicy jest zimny cały czas aż do otwarcia termostatu,przedtem wąż zagrzewał sie razem z silnikiem choć sam wkład był dobry (ten okrągły) nie polecam go przetestowane poprostu ten płaski dotrzeć szczelność i będzie spokój na długi czas i troche kasy w kieszeni.

Edited by Dziadek vec
Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, mi też przepuszczał ten nowy - może troszkę mniej subtelnie ale zeszlifowałęm śrubokrętem rant, gdzie przychodzi grzyb i po tym zabiegu jak u kolegi Dziadek vec ani kropli nie puszcza.

Wczoraj miałem okazję zrobić pierwszy raz trasę 25 km - miodzio, szybko się zagrzewa i stałe 89 st C (minimalnie pod kreską)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP