Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pobiera PB na LPG


kkk6
 Share

Recommended Posts

Witam,

posiadam niestety vectre b 1.6 16v z LPG sekwencja stag 300+

Auto bierze mi PB jak jeżdzę na gazie wiem to ponieważ:

1. Zapach spalin jest inny niż na LPG wiem to gdyż auto było u mechanika i wykasował błędy sondy lambda i zapach spalin był typowo LPG mechanik mówił że sonda na LPG tak ma auto było u mechanika 2 tyg temu.

2. Wskaźnik paliwa zrobiłem foto wskazówki na równym podłoży zrobiłem 100km po trasie tylko na LPG bez jakiego postoju i wróciłem w to samo miejsce co zrobiłem pierwsze zdjęcie wskaźnika wskazówka znacznie opadła.

3. Pojawił się problem taki że auto zgasło przed skrzyżowaniem w chwil wciśnięcia sprzęgła i pojawił się check od tego czasu auto bardzo nie równo pracowało na biegu jałowym bez względu czy to PB czy też LPG bez zmiain. Instalacje LPG sprawdzał człowiek który ją zakładał i powiedział że wszystko jest ok.

Mam podejrzenia że może być to sonda lambda czy owa sonda może mieć jakiś wpływ na pobieranie PB na LPG.

Dodam że nie sprawdzałem sondy.

Proszę o jakąś porade co zrobić co sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Znajdź ogarniętego gazownika. Powodów może być wiele, od tego że w programie są wyłączone niektóre wtryskiwacze, po uszkodzenie wtryskiwaczy lub innych elementów. W każdym razie jak nie masz interfejsu żeby podłączyć się pod kompa lpg to nic nie zrobisz.

Link to comment
Share on other sites

a nie lepiej zaczac od emulatora ;) ? mialem dokladnie to samo a va 2.0.

żarł pb i lpg .. emulator do wymiany i smiga.

a na postoju wyciagnij bezpiecznik od pompy paliwa czy zgasnie czy nie.

ale mowie pierwsza kolejność emulator.

Link to comment
Share on other sites

a czasem jak by samochód dostawał dwie dawki paliwa to by nie jechał ..

tzn dławił by się .. oznaki zalewania silnika itd ...

co do zapachu spalin, wg mnie wszystko zależy od jakości gazu .... i stacji na której było tankowane

Link to comment
Share on other sites

no ja mialem ze jak deplem to stanal dopiero po chwili rwalo do przodu. kopcil strasznie , smierdzialo pb a jechalem na lpg.

Link to comment
Share on other sites

Emulator czyli co mam zrobić?

Zapach spalin po odebraniu auta od mechanika był typowo LPG ale znów wskazówka od PB zaczeła opadać spaliny maja inny zapach nie czuć LPG ale też nie czuć PB. Auto się nie dławi ani nie szarpie jak na postoju wcisnę szybko pedał gazu to ma takie lekkie zamulenie ale poźniej obroty idą równo.

Instalacja założona w listpadzie 2011, reduktor kme silver, wtryskiwacze valtec (czerwone) jestem z okolic Tarnobrzega, rok produkcji to 1997.

Link to comment
Share on other sites

W sekwencji nie jest potrzebny zewnętrzny emulator, sterownik LPG odcina wtryski benzynowe. Problem z pobieraniem PB był od samego początku, czy po jakimś czasie sie pojawił? Może faktycznie nie rozłącza któregoś wtrysku i wtedy leje na któryś cylinder dwa paliwa.

Link to comment
Share on other sites

może nie rozłanczać faktycznie któregos wtrysku pb

sonda niema nic do tego.

bez kabla do instalcji gazowej lub do sterownika ecu auta nic nie zrobisz.

kiedyś ktoś opisywał że miał podobny problem tylko nie wiem jakie były objawy ale też znikała benzyna

okazało się że czujnik ciśnienia paliwa co jest na listwie wtryskowej był uszkodzony i przepuszczał ale nie moge tego teraz znaleź.

Ale to mało prawdopodobne.

kiedys u znajomego mialem problem z gazem , nie dąło sie ustawić na autokalibracji bo zalewało go paliwem.

dopiero po walnięciu w sterownik od gazu naprawiło się. okazało się że 2 z 4 przekaźników nie działały i auto chodziło na PB i LPG na dwuch cylindrach.

wyjęcie bezpiecznika od pompy paliwa nie wiem jakie będą skutki bo zasila również wtryskiwacze pb FV6 20A. zasila on również F56 i F59

Lepiej zdjąc wtyczkę elektryczną z pompy paliwa

Link to comment
Share on other sites

Pojawił się po wymianie uszczelki pod głowicą zostało naprawione i było ok przez około 2 tyg teraz jest znów ten sam problem komputer nie wskazuje żadnych błędów.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, może sprawdź ten regulator ciśnienia paliwa. Nie wiem jak to w 1.6 wyglada, ale jest to taki grzybek na listwie wtryskowej, podczas pracy na benzynie zdejmij podciśnienie od tego regulatora i sprawdź czy nie wali tamtędy paliwem.

Link to comment
Share on other sites

zapomnialem dodać ze jesli reduktor nie będzie w stanie utrzymac w miarę równego ciśnienia i w programie od gazu nie jest zaznaczone "wyłącz przy pierwszym" to wtedy silnik chodzi od czasu do czasu na PB nie informułując kierowcy o tym że nie jedzie na LPG

Link to comment
Share on other sites

Dexter, ale to tam musiałby byc chyba mocno styrany reduktor, żeby cisnienie padało, i jaki by tam nie był to raczej styknie, nawet Alaska, dlatego tą teze odrzuciłem od razu. 2 tyg było ok, ale mógł faktycznie ten regulator paść, złośliwość rzeczy martwych. Mi 2 tyg po kupnie auta padł rozrusznik, też z dnia na dzień.

Link to comment
Share on other sites

Mam podjeżenia że leje któryś wtrysk od beznyny byłem dziś nadiagnostyce zero błędów, byłem również u gaziarza i też nic przy przełączenia na pb odcina wtryski. Zrobiłem tak że odłączyłem pompke paliwa jak auto działało na LPG to zapach spalin zrobił się typowo gazowy... taki jak był wcześniej kurde nie wiem co zrobić z tym jak to sprawdzić..

Link to comment
Share on other sites

tylko nie wiadomo czy wtrysk poprostu leje czy sterownik go nie rozłancza mimo że w porgramie jest wyłączony.

Trzeba by wyjąc listwe PB i sprawdzić czy nie puszcza pod cisnieniem paliwa .

Jesli będzie widać jak leje któryś wtrysk odłaczyć wiązke emulatora od LPG i wpiąc oryginalnie jak było i wtedy wyjdzie czy wtrysk poprostu leje czy sterownik go nie rozłancza.

tylko jesli masz przedlifta 1,6 to będzie to nie do zrobienia, jesli polift to sie da zrobić.

w przypadku przedlifta zostaje tylko opcja sprawdzenia samej listwy PB i obserwacja wtryskiwaczy.

nie reduktor tylko regulator. jest na listwie wtryskowej taka beczółka kominkiem i z niego idzie rureczka do regulatora

Link to comment
Share on other sites

Ok wiem już zaraz ide sprawdzić...

Sprawdziłem regulator i niestety tak jak ja już to mam jest sprawny nie ma PB i nic nie wycieka jest sucho, te problemy zaczeły się mi od czasu gdy została zdjęta głowica bardzo możliwe może być to że jakiś kabel nie łączy da się to jakoś zdiagnozować, auto nie jeździ jakoś dziwnie wydaję się mi że normalnie.

Link to comment
Share on other sites

A nie czuć benzyną w komorze silnikowej? Może węże zasilający i powrotny są za słabo dokręcone i przecieka? Nie mam już pomysłow.

Link to comment
Share on other sites

Nie czuć, wydaje się mi że to może być brak styku na kótrymś z wtryskiwaczy albo gdzieś obok w wiązce tych kabli ehh:/ no nic ja też nie wiem co zrobić.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP