Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

skoti35

Uszczelka pokrywy zaworów

59 posts in this topic

Wymieniłem już 2 uszczelkę pod pokrywa zaworową w ciągu 10 tyś km.Pierwsza Goetze,druga Elring.Wszystko umyte wyczyszczone posmarowane silikonem te miejsca wg porady,czyli tak jak ma być.Zaczyna się pocić zawsze prawy dolny narożnik i pierwsze wybranie na patrząc od chłodnicy.Czytałem że niektórzy smarują uszczelkę całą silikonem a później wkładają w rowek w pokrywie,aczkolwiek zdania na temat smarowania silikonem uszczelki też są podzielone.Może ma ktoś patent na cieknącą uszczelkę,albo poleci jakąś dobrą pastę uszczelniającą

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Silikon i uważać, żeby nie przeciągnąć którejś śruby przy dokręcaniu, bo uszczelka się deformuje i wyciek gwarantowany.

Jeśli chodzi o silikon to któregoś razu kupiłem ten i u mnie się sprawdza przy wszelkich uszczelkach:

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Tzn całą uszczelkę smarujesz silikonem,czy tylko płaszczyzne głowicy?

Edited by skoti35
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

najpierw posmaruj rowek w pokrywie w ktory wchodzi uszczelka , pozniej wcisnij uszczelke a na koniec posmaruj warge uszczelki. pozatym sprawdz czy masz prosta pokrywe ( przyloz do lustra )

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek powiedz jak dokręcasz śruby? Jeśli dokręcasz np. górna lewa - dolna prawa, dolna lewa - górna prawa i tak do końca oczywiście najpierw delikatnie to jest dobrze. Po dokręceniu wszystkich dokręcasz je ponownie z wyczuciem jeśli nie masz klucza dynamometrycznego. Jeśli dokręcasz wg wskazówek zegara i do tego od razu je mocno dokręcasz to uszczelka się deformuje i po zamiatane.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

przed ostatnią wymianą przykładałem do szyby i jest ok

dokręcałem tak jak było w poradzie na stronie,tylko nie mam klucza i robie to na wyczucie

Edited by skoti35
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mysle ze z tym kluczem dynanometrycznym do pokrywy to lekka przesada , ale oczywiscie nie zaszkodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sruby przykreca sie od srodkowych do zewnetrznych,slimakowo.

Co do silikonu to nie popieram takiego czegos. Od tego sa uszczelki aby trzymaly.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a pytanko takie koledzy bo mam problem jak kolega z pierwszego posta. Wymieniłem uszczelkę, firma elring i nadal kapie również z pawego dolnego narożnika. czy jest sens ją wyjmować przesmarować sylikonem miejsce styku powierzchni uszczelki z silnikiem ? czy do wymiany na nową ? aa i czym najlepiej doczyścić ten olej który wyciekł.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wymyj wszystko w benzynie ekstrakcyjnej,uszczelke też.Może akurat się uda i będzie dobrze,a jak nie to trzeba by kupić nową

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie czy ciężko jest samemu wymienić taką uszczelkę?? Dam radę sam to zrobić domowymi sposobami?? Czy wystarczy tylko ściągnąć ten kolektor żeliwny, węże z prawej strony i odkręcić śruby?? Jest tam jakiś haczyk w tym??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Nie ma żadnego przeczytaj poradę i zrobisz sam

Please login or register to see this link.

P.S Jedyne co to uważaj jak będziesz ściągał te zaciski z gumowych przewodów żeby ci nie strzeliły i przypadkiem żebyś nie uciął jakiegoś przewodu

Edited by nightking
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączę się pod temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

A czy ktoś z obecnych wymieniał ową uszczelkę w silniku X16XEL ??

Jeśli tak to prosiłbym o jakieś wskazówki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Na co uważać podczas wymiany i w jakiej kolejności dokręcać śruby.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu znajdziesz wszystko o wymianie uszczelki na pokrywie zaworów.

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tą poradę to znalazłem tyle tylko ze to X18XE a nie X16XEL

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sleep.png" alt="-_-" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sleep@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tam wskazówki masz.

Jak dokręcać śruby też.

Nie wiem co Ty jeszcze chcesz wg mnie porada jest idealna.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytam czy jest mniej więcej taka sama wymiana w X16XEL ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

zasada jest taka sama

jak nie potrafisz z tego wyciagnac odpowiednich wnioskow

to lepiej oddaj w lapy mechanika

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

he he spoko, nie takie rzeczy się robiło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jakos ciezko w to uwierzyc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a niby dlaczego ??

i proszę nikogo nie osądzać z góry

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cenzura.gif" alt=":cenzura:">

pytałem tylko co by się nie obudzić z ręką w nocniku, że coś będzie potrzebne oprócz standardowych narzędzi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeszcze tyskie w puszce...

benzyna ekstrakcyjna i kawałek szmatki + klucze...i pół godziny wolnego czasu...

to nie jest wymiana rozrządu w silniku W12 żeby robić z tego takie problemy...papapanowie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a może być inne ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez jestem po drugiej wymianie uszczelki i jest...jest jeszcze gorzej..... lalo mi olej spod pokrywy wiec pojechalem do mechanika uszczelke wymienil ...miesiac pozniej bylem u gaziarzy i przy okazji przegladu instalacji chcialem wymienic swiece i ku mojemu zdziwieniu okazalo sie ze swiece plywaja wiec kazali mi spowrotem do mechanika zeby mi "cos" z tym zrobil bo miala to byc jego wina. Mechanik wymienil uszczelke raz jeszcze i osadzil ja na silikonie bo to mialo jeszcze bardziej uszczelnic . Teraz mija 3 miesiac od tej wymiany a silnik jest caly zlany olejem siwece jak plywaly tak dalej plywaja w oleju malo tego jak wlacze nawiew to nawet w kabinie jest zapach oleju. przyczyna? Dodam jeszcze ze moija viki konsumowala duze ilosci oleju a teraz to juz tragedia . Co moze byc przyczyna tego wycieku? czy moze to byc wykrzywiona pokrywa?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

będę się brał za wymianę uszczelki bo leci mi właśnie patrząc na silnik w prawym dolnym rogu

prawda jest taka że jeszcze tego nie robiłem w 16v tylko w 8v to sprawa była prosta ale jak czytam i widzę jak ta uszczelka wygląda to faktycznie trzeba ją bardzo dobrze dopasować na spokojnie z cierpliwością by ładnie przylegała a co najważniejsze nie za mocno ani za słabo dokręcić i też nie jestem zwolennikiem silikonów w szczególności do pokrywy zaworów , zobaczymy co u mnie będzie czy mi się uda dobrze zrobić czy nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a tak w ogole z czego ta uszczelka jest zrobiona ? z gumy czy z korka ?

Edited by łukasz vectra B
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.