Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

xisio

Gaz w VC 1.8 140KM Z18XER jak by ktoś chciał zakładać

181 postów w tym temacie

Napisano (edytowany)

Witam

W zeszłym tygodniu założyłem instalację gazową do swojej Viki z silinikiem Z18XER

Pomimo mieszanych opinii o tym silniku jestem dobrej myśli.

W skład zestawu weszły STAG-300 premium, Zavoli Zeta-N, Hana-2000, zawór OMB, Zbiornik 48/630 bormech.

Na razie przejechałem około 500km, silnik działa sprawnie, nie widzę spadku mocy, spalanie na trasie do 130km/h wychodzi 9.8l gazu.

Do systemu jest dodany preparat tunap, przegląd pierwszy instalacji po 1000km kolejne co 10k.

Przed założeniem sprawdziłem luz zaworowy, przy 73k przebiegu nic nie trzeba było robić, kolejne sprawdzanie po pierwszych 10k, następne po 15k.

Sprawdzenie koszt 100zł + uszczelka 90zł.

Będę informować tutaj jak sie sprawuje w teście długodystansowym, za dwa tygodnie do pokonania wyjazd na 4k km.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

J86kv.jpg

nvJHJ.jpgu

Edytowano przez xisio
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mechanik w mojej miejscowości, byłem nastawiony że trzeba bedzie cos robić ale po otworzeniu i sprawdzeniu zadzwonił że wszytkie luzy są w normie i nie ma nic do robienia, koszt robocizna + uszczelka.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Że tak się podepnę.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Kurcze, to pojedzie Z18xXER na gazie???

Tu poczytałem że opinie podzielone:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Jeśli to pojedzie to bdb alternatywa dla silnoków enzynowych w VC, bo z22se tylko do 2003 roku. Do 2006 r. 1.8 122KM a później długo długo nic i zostaje 2.0T i 3.2V6. Jednakowoż 2.0T znaleźć jest niezwykle ciężko a w V6 nie każdy chce sie pchać a też ich nie za wiele, no i 2.0T i 3.2 cenowo wyżej.

Xisio, możesz mniej więcej podać koszt instalki???

Ps. Ja raczej będę szukał 2.0T (2004-2005 r.) ale jeśli w 1.8 140KM da radę gaz to ..... kto wie. Możnacelować w 2006 rok.

Edytowano przez Azbest
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czemu miałby nie jechać - przecież Z18XER to nie jest jakiś kosmiczny wynalazek.

Problemem jest tylko brak hydraulicznych popychaczy zaworów i trzeba kontrolować luzy zaworowe.

Najważniejsze żeby instalacje montował kumaty mechanik z doświadczeniem a nie mechanik, którego doświadczenie kończy się na polonezie i instalacjach II generacji.

Sam mam trochę daleko do tego warsztatu w którym montował xisio (warsztat mocno polecany przez użytkowników SAABa) i szukałem kogoś w Kraku - większość oczywiście patrzy tylko na model (Vectra... aaaa to spokojnie... montujemy i wszystko jest OK) i nie rozróżnia modeli silników.

W jednym warsztacie gość mi powiedział że montował LPG do dwóch Vectr C z silnikami Z18XER, tylko ostrzegał klientów, że trzeba kontrolować luzy zaworowe i jakie mogą być konsekwencje zaniedbań. Ma jeszcze jedną Vectrę C z tym silnikiem pod opieką (sprowadzona już z instalacją LPG).

Nic się z tymi autami nie dzieje.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zobaczymy co będzie dalej, zakładane w Auto-Gaz Piotr Nowotczyński

Edytowano przez xisio
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak chcesz to też sprawdzą, mi luz sprawdzał znajomy mechanik ale nie mogę podawać namiarów.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

boi się nawału klientów? szkoda bo cieżko znależć kogoś kto to zrobi

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziwny z niego mechanik, że nie chce darmowej reklamy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym się zapisał na newsletter w tej sprawie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Też mam z18xer i do tej pory bałem się zakładać gazu, bo czytałem różne opinie z czego więcej negatywnych. Ceny benzyny jednak powoli przyciskają mnie do ściany i dobrze byłoby przejść na gaz.

Swoją drogą, czy ktoś może polecić jakiegoś dobrego gazownika w trójmieście? Do tej pory znajomi nie mieli dobrych opinii o swoich warsztatach i nie wiem gdzie szukać.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zapraszam na

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Można czasami Piotra dorwać na forum i z nim porozmawiać. Reklamy zakład nie potrzebuje, bo renomę swoją już ma.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja juz mam za soba 13tys przelatanych na gazie instalacja AG compact i nienarzekam w mieszcie spalanie 10.1 trasa spokojnie 8,5 nic dziwnego się nie dzieje prócz zaoszczędzonej kasy

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

10L prawie to ja mam w cyklu mieszanym na benzynie. Zastanawiam się czy wszystko w porządku z silnikiem, bo staram się jeździć z lekką nogą.

Masz założoną instalację lubryfikującą?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie mam założonej lubryfikacji pytałem sie o to przed założeniem instalacji gazownika ale wybił mi to z głowy naciąganie klijenta na dodatkowe koszty niepotrzebnie wydane

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to ja się tak podepnę Vectra c 2007 rok 1.8 xer lpg fabryczny (nie pytajcie jaki bo nie wnikam jakich marek sa podzespoły ) nie mam lubryfikacji przebieg 280 000 silnik żyje i to całkiem dobrze nigdy nie sprawdzałem luzów zaworowych . co było robione przy lpg ?

wymienione wtryskiwacze łącznie wymieniłem ich 6 szt podczas całej eksploatacji , w parowniku membrana oraz przyąłcza wody ,raz coś się w elektronice popierniczyło naprawiono bez wymian itp itd kontrola co roku drobne regulacje.

Więc jak widać można i to bez lubryfikacji bez wnikania w luzy zaworów jak padną no to po takim przebiegu to i na benzynie mogą paść a jak już padną no to kupię od jakiegoś brata anglikia coś około 600 1000 zł .

Spalanie no to temat nieskończenie wielki i bardzo zależny od techniki poruszania się autem u mnie wygląda to tak jazda poza miastem naszymi drogami prędkość 110 - 130 8.8L/100 km jazda miejska Wrocław 10 l bez szaleństw autostrada jazda mieszana 140-160 kmh 10l tempomat 160 kmh 11.2 l lpg fajnie zestrojone bo pali dokładnie o 1 litr lpg więcej niż wskazania średniego spalania benzyny przez komp. i to sie sprawdza .

jakieś dodatkowe pytania ?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Auto kupiłeś w salonie w Polsce czy używane (z polskiej dystrybucji czy z zachodu)?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Duża rozbieżność cenowa między montażem w serwisie, a w zwykłym warsztacie?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się i ja. Koledzy mam Vectre Z18XER z instalacją LPi Vialle V gen. Instalacja działa jak marzenie, nie ma żadnych problemów, ostatnio tylko 1 wtryskiwacz został wymieniony a 3 wyczyszczone, mechanik stwierdził ze były zapieczone przez dłuższy postój (pewnie w komisie bo autko sprowadzone z Holandii). Spalanie około 8l w trasie, 10l w miescie. Problemów jak na razie żadnych. Tak w ogóle to gaz nie jest polecany do żadnego silnika.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

LPi Vialle to troszkę inna technologia i cena niż instalacje IV generacji - w Polsce ciężko znaleźć warsztaty które ogarniają LPi

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, ceny tej instalacji to koszt rzędu około 8 tys zł. Kiedyś czytałem o instalacji właśnie typowo do silnika, która miała smarowanie wtryskiwaczy centralnie z silnika. Koszt 10 tys zł.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no dobra to już przegięcie cena instalacji do vectry c 1.8 xer to 3000 - 3500 w tej cenie nawet z lubryfikacją (którą na własne życzenie nie chciałem ) można kupować inne cuda na kiju 4,,,6,,,,7,,,10 tysięcy zapłacić ale to nie zagwarantuje wam dobrej i bezawaryjnej pracy silnika ,gwarantem stabilnej i bezawaryjnej pracy sinika to dobry gazownik a doświadczenie w tej materii mam bo na gazie pomykam już 15 lat ( gaz kosztował wtedy 9200 zł czyli 0.92 zł) i gazowałem fordy (ponoć nie trawia gazu ) renówki seat i opel nigdy nie było z gazem problemów do gazownik był dobry , wracając do opla 1.8 xer gaz nie rozwali ci silnika czy najczęściej głowicy jak jest mieszanka dobrze ustawiona to nie ma wysokiej temp a to ona wraz z dopalajęcym się gazem w okolicy gniazd zaworowych jest przyczyną zniszczenia głowicy źle ustawiona mieszanka to też inna temp na gazie troszke wyższa ma wpływ wtedy na uszczelki oraz na świece lambdę itp itd.

Jak bym miał zakładać gaz za 4.5 czy więcej to bym się zastanawiał czy chcę go mieć ba bo nawet jeżeli mi coś walnie w silniku np głowica no to sobie kupię za 600 - 1000 zł od jakiegoś brata anglika i już .

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!


Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.