Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Gucio71

Vectra Turbo Blow Off ??

Recommended Posts

Witam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Panowie potrzebuje jakiejś opinii konkretnej, co myślicie o blow off'ie do tego silnika?

Mam do kupienia w dobrych pieniądzach dobrego blow offa z HKS'a i teraz nie wiem czy w ogóle warto w to sie bawić ?

Tym bardziej, że na wiosnę robię program i wydech przelotowy, przy czym i tak pewnie tubinke będzie lepiej słychać i czy warto to zakładać? Oraz czy nie wykończę tym turbiny? Czytałem różne opinie jedne na tak drugie na nie, zgłupiałem troche i wolę się dopytać konkretnie tych co mają większe wiadomości na ten temat, byłbym ogromnie wdzięczny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam Michał

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro masz możliwość kupienia HKS'a to przyjrzyj się mu dokładnie bo chińczycy produkują znakomite podróbki tego co czasem ciężko rozróżnić

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na co dokładnie zwrócić szczególnie uwagę ?

Jak dostane tylko jego foty to na pewno wstawię, a powiedz mi jak z żywotnością turbo po założeniu tego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie kolego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A wiesz może czy moge przez to dojechać turbo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mam silnika turbo wiec na ten temat Ci nie opdowiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem,dziękuje za chęci i odpowiedź

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witaj Gucio,

Nie jestem specjalistą od BLOW-OFF-ów, ale myślę, że jest wśród Nas osoba, która będzie znała odpowiedzieć odnośnie żywotności turbiny etc.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Napisz do "hapko", nie ma On w swojej VC Blow-Off-a, ale ma ogromną wiedzę.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam,

Alex913

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem o tym kolego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Hapko ma prze ogromną wiedzę na temat tego silnika, tylko pytam ogólnie bo myślałem, że może ktoś jeszcze będzie wiedział coś na ten temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie chce Hapkowi co trochę głowy zawracać bo nie kiedy szkrobnę do niego PW z jakimś zapytaniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> i może już dawno ma mnie dość

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można o tym sporo poczytać, ale krótko pisząc, to ten blowoff powinien nawet przedłużyć życie turbo - przez ten zawór będzie uciekał "nadmiar" powietrza (pod ciśnieniem) z układu i właśnie temu ma to taki fajny efekt dźwiękowy.

Edited by piotrusiek636

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby mialo to jakies powazne skutki uboczne, to nie ladowali by tego do Subaru i Mitsubishi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wejdz na forum Mitsumaniakow, Subaru Import Polska, lub firmy 4Turbo. Tam siedza specjalisci od tych zabawek.

EDIT:

Tak na szybko z Wikipedii.

"Zawór upustowy różnicy ciśnienia (ang. blowoff) utrzymuje stałe ciśnienie w

Please login or register to see this link.

turbo doładowanym

Please login or register to see this link.

.

Gdy

Please login or register to see this link.

będzie zamknięta powietrze pompowane przez

Please login or register to see this link.

(która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.

Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą, a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie samo, przy czym

Please login or register to see this link.

reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej"."

Edited by Jeżyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisze kolega wyżej

blowoff jest zaworem upustowym i ma na celu zabezpieczyć turbinę, dzięki czemu wydłuża jej żywotność

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź i zainteresowanie Panowie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kolejna ciekawostka zgromadzona przeze mnie, w takim układzie pozostaje mi czekać na blow offa, a potem nic tylko zakładać.

Wejdę jeszcze na te fora i popytam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

Jeżeli chcesz zakładać zawór blow off do Z20net to zapomnij.

Firma Frog czy jakoś tak kiedyś robiła coś takiego, ale się wycofała, ponieważ silnik wywalał błędy.

W z20net blow off zawraca powietrze przed turbo (układ zamknięty i przelicza to powietrze w cyklu spalania), także wszystkie blow offy atmosferyczne mogą powodować błąd silnika.

Poza tym blow off nie dodaje mocy, więc lepiej zainwestować w coś innego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli tak samo ja w Audi 1.8T, bo coś mi się obiło o uszy, że tam też lubi sypać błędami.

Tu nie chodzi o dodanie mocy, co o ochronę turbo i oczywiście o dźwięk psss przy odpuszczeniu pedału gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slovakia, dzięki, dlatego pytałem o to w tym silniku, bo coś właśnie też słyszałem, że sypie błędami silnik, ale wolałem sie upewnić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

I dobrze wiem, że nie dodaje mocy, nie po to chciałem to zakładać

Dzięki raz jeszcze Panowie Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dopiero zobaczyłem ten temat. Jakiś czas temu orientowałem się odnośnie blow offa i to co wyżej... błędy błędy błędy.... :/ odpuściłem temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panów.

Od wczoraj jestem właścicielem VC 2.0T i chyba właśnie mam taki zawór. Bo po odpuszczeniu pedału gazu słychać taki charakterystyczny dźwięk "pSssC-C-C". No i mam jednocześnie problem. Zapalił mi się samochód z kluczem w tle. Ów zawór może być przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popytaj na forum o ludzi z Twoich okolic i poproś aby op-com-em sprawdzono błędy. Wklej je na forum i ewentualnie wtedy będzie można coś powiedzieć.

Na pytanie czy można zamontować blowa do tego silnika -TAK

Czy będzie komputer przy tym ogłupiony co w efekcie będzie objawiało się błędami - TAK

Czy warto w to brnąć mimo wszystko -NIE

To tyle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżeli chodzi o OP-COM to sam posiadam. Tylko lapka brak na razie. Jutro postaram się coś zapodać. Sam jestem ciekaw co tam jest...

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a może te psst

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> to jest tylko zwykły dźwięk turbinki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nasze turbinki mają już w sobie zawór DV który upuszcza nadmiar cisnienia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Takze o BOVach wszyscy zapominają bo nie tędy droga

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogą być jaja po założeniu DV, jak silnik będzie schodzić z obrotów to może przygasać.

Nie wiadomo jak się będzie zachowywać przy zmianie biegów...

W Saabach to przerabiałem i jedyny Bov jaki się sprawdzał przy aucie z przepływomierzem i elektryczną przepustnicą to properfect typ1.

Ponadto trzeba wiedzieć że podłącza się go bezpośrednio do źródła podciśnienia a nie jak to ma miejsce fabrycznie przez elektorzaworek, w przypadku Bov-a się go pomija...

Można zmodyfikować seryjną puszkę tak by dostarczała więcej powietrza do turbiny i przy okazji diametralnie zmieni się odgłos jego pracy, przy odpuszczaniu gazu będzie słychać jak otwiera się DV wbudowany w turbinę - dźwięk przypomina właśnie bov-a

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Coobcio

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dobrze przyciśniesz w naszych silniczkach też słychać jak zawór się otwiera.

Szału pewnie nie ma ale słychać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

to musisz sie moim przejechać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...