Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Grzesiekdw

Ułożenie gniazd amortyzatorów przód

Recommended Posts

Witam mam nowe amortyzatory sprężyny poduszki i gniazda.

W jaki sposób powinno być założone gniazdo amortyzatora zdjęcie poniżej , aby amortyzator miał odpowiedni kąt bo jak widzę gniazdo nie jest takie samo z każdej strony.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniałem ostatnio te gniazda i generalnie nie ma możliwości złego zamotowania.

Kształt sprężyny determinuje jej ułożenie zarówno wewnątrz gniazda u góry jak i na dolnym kołnierzu.

Nawet jeśli zamontujesz nie tak jak trzeba to i tak wskoczy w odpowiednie miejsce przy pierwszym skręcie, ale generalnie nie ma problemu z zamontowaniem sprężyny pradłowo.

Polecam wymianę razem z gumami... Ja tego nie zrobiłem i muszę ponownie rozbierać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic samo nie wskoczy,

jak źle zamontujesz tak zostanie

i będzie przekaszać sprężynę

gniazda mają takie "dzióbki"

po to aby je odpowiednio ustawić względem sprężyny

przy wyprostowanych kołach jeden ma być skierowany do przodu

a drugi do tyłu samochodu

nie pamiętam tylko przy którym kole

w jaką stronę bo trochę już czasu minęło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommer, spróbuj sobie przypomnieć bo nigdzie nie moge znaleźć konkretnego info jak ma być a Ty w sumie pierwszy napisałeś cos sensnego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego na amortyzatorze masz wygięta blaszkę do której przystawia sprężyna (aby się nie obracała) a na poduszce masz znaczek (takie U)- na wstawionym rysunku po prawej stronie bardziej z tyłu i te znaki mają być w jednej linii. przerabiałem to samo w tygodniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o dolnym polożeniu spręzyny to wiadoma sprawa, a chodziło mi właśnie o te gorne ustawienie poduszki - Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

od strony kierowcy dziubek w strone przedniej lewej lampy a na amorku od strony pasażera w stronę właśnie pasażera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poszedłem dziś sprawdzić,

Ma być dokładnie tak jak napisał kolega iza333

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Wybaczcie, że podepnę się pod temat ale w sumie teamtem jest zbliżony.

Otóż, mam taki problem iż przy skręcaniu kierownicą słychać dość głóśne stuki, tzn. odgłos jak by naciąganej i przeskakujacej sprężyny. Jest to niesamowicie irytujące więc obsłuchałem auto i wydaje mi się iż wina leży w łożysku amortyzatora. (jeśli się mylę to porszę o sugestie)

I teraz tak, planuję zakupić owe łożyska (trochę w ciemno) ale to nie pierwsze moje auto i wydaje mi się iż mogę zaryzykować.

Powiedzcie mi zatrem jakiej firymy łożyska polecacie, Mam do wyboru Kraft i ww. Febi. Któr będzie lepsze?

Wcześniej miałem same azjatyckie auta wiec i części inne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

No i czy do ściagnięcia sprężyny wystarczy ściągacz stolarski? W toytocie tak robiłęm i było ok.

Mam nadzieję, że sama wymiana nie jest dużo bardziej skomplikowana niż w innych autach bo mam na to jedno popołudnie:)

Dzięmi za pomoc i pozdrawim serdeczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Febi na pewno dużo lepsze jak ten Kraft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę odkopuje, ale mam zagadkę. Kupiłem 2 używane kolumny zawieszenia przód z Vectry B. Pomyślałem, że zmienię im łożyska i poduszki bo były zużyte.

Wtedy zauważyłem, że łożyska są zamontowane źle, dokładnie o 180 stopni tzn. od strony kierowcy dziubek był w stronę kierownicy a od strony pasażera w stronę lamp. Czy to możliwe, że poprzedni właściciel tych mc personów jeździł z tak źle zmontowanymi??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki negatywny wpływ ma złe ułożenie łożyska? Dzisiaj wymieniałem i założyłem tym znakiem U w stronę piasty, ponieważ tak ułożone łożysko było mniej więcej w poziomie. Dodatkowo na dolnym kielichu amortzatora są trzy dziurki w jednej lini i do nich ustawiłem znak U.

Podczas jazdy nie zauważyłem większej różnicy. Czy sposób w jaki ułożyłem łożysko jest zły i dlaczego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spowoduje to szybsze zużycie łożysk. Z kolegą kiedyś analizowaliśmy kolumny z anglików i we wszystkich było tak, że te wcięcie było w pionie wraz z początkiem zwoju sprężyny na dole:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziubek czyli to wycięcie zaznaczone kółkiem?

Lewa strona (kierowca) dziubek ba być prostopadle do lamp przednich)

Prawa strona (pasażer) wyciecie prostopadle do pasażera

Dobrze rozumie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, to w kółku. Wycięcie ma być w linii pionowej z wycięciem na początek zwoju sprężyny na dole, po to tą czarną linię narysowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

krótko mówiąc początek sprężyny na dole i dziubek mają być skierowane w tą samą strone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze rozumujesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy zestaw febi 26935 Poduszka z łożyskiem kolumny MacPhersona jest odpowiedni do VB FL 2,2 DTI z 2001r?


Cześc na dniach chcę wymienić sprężyni na przodzie, łożyska i poduszki. Z racji że wszystko mam na wierzchu chciałem przymierzyć i zobaczyć jak ma być ustawione łozysko wzgledem sprężyny. Myslałem że to będzie bajecznie proste ale już nie jest, bo spręzyna jedna strona od drugiej praktycznie nie wiele się różni. Z jednej strony jest jak by szersza, tu rodzi sie pytanie gdzie jest góra a gdzie dół spręzyny i jak ustawic to łożysko bo kilka dni wcześniej wydawało mi sie to prostsze nie mając spręzyn w ręce

na tym zdjęciu spręzyna jest szersza od strony kartonu i tu lepiej siada łożysko praktycznie wchodzi bez masła (z nadrukowanych napisów powinno sie wydawac że góra jest u góry ale od góry łozysko wchodzi z dużym oporem

Please login or register to see this image.

po lewej łożysko wsadzone w wiekszy otwór, po prawej na wcisk i nie do końca chce wejść ( która strona jest poprawna i jak ustawic łożysko poprawnie?

3d712b044974425emed.jpg

Edited by tasek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czego nie wiesz... Albo inaczej: jak będziesz stare ściągał to wszystko Ci się wyjaśni bardzo szybko...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...