Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Krzysiekk884

Wymiana łączników stabilizatora - tył

78 posts in this topic

Posted (edited)

fajny temacik - postaram się aby go podpiąć

o widzę że już to zrobiono

Edited by Żywcia
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Dzisiaj mialem okazje pojeździć troche więcej autem (niestety doszło do tego że głównym użytkownikiem jest żona) i może napisze teraz głupote, ale mam wrażenie że tył zrobił sie sztywniejszy. Wczesniej miałem uczucie takie samo jak przy rozjechanych bananach, że tył lata na boki. Ciekawe że żona sama też mi powiedziała że "potym jak grzebałeś przy aucie lepiej sie prowadzi", a nic jej nie sugerowałem. W każdym bądź razie zawieszenie mam już w pełni przygotowane na zime.

Edited by Krzysiekk884
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanko, szykuje się do wymiany wahaczy z tyłu i mam pytanie czy przy ich wymianie nie warto jest także wymienić łączników stabilizatora??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Jezeli pytasz w aspekcie ze przy okazji bo bedzie dostep i auto i tak bedzie na podnosniku albo kanale to zawsze warto.Pytanie tylko czy te elementy trzeba wymienic. Jezeli nie to nie ma takiej potrzeby. Potem rownierz mozesz sobie wymienic laczniki albo gumy stabilizatora bez problemu.

Edited by matoslaw
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymienilem banany z tylu i nadal dochodzi do mych uszu w trakcie jazdy po dziurach charakterystyczny stukot "rozsypanych w bagażnku ziemniaków" . Dzwiek jest mniej intensywny ale nadal slyszalny co moze by przyczyna??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gumy stabilizatora wymieniles? Bo to przez nie slychac ten przytlumiony halas z tylu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Niestety nie, jedynie wahacze...

A mozna kupić same gumy??

Edited by MatSzcz
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mozna. Za febi dalem 12zl za sztuke. Kup z otworem o srednicy 15mm

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, wielkie dzieki i to przez te zuzyte gumy tak tłucze??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jest. Jak je wymontujesz to nie beda wygladaly na jakies pozrywane i zyzyte ale jak zalozysz nowe nastanie cisza.Tak wygladaja stare i nowe

Please login or register to see this image.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde dałem ciała trza było wymienić zajednym zamachem jak wymieniałem banany...no ale coż człowiek uczy sie na bledach. To mowisz ze kupic taki 15 [mm], bo przegladam na allegro iwidze ze jest duzo rozmiarówek.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Im mniejsza srednica tym lepiej bedzie tlumic. A z czasem i tak sie wyrobia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tylko jeśli ma drążek fi 19 i nie będzie wyrobiony to włożenie 16 jest strasznie ciężke , 15 w VC nie występują są od 16 do 19 , generalnie daję się jeden wymiar mniejszy , a po drugie jak włoży się 3 wymiary mniejsze to oczywiście będzie cisza , ale trzeba pamiętać że guma na pewno szybciej się zużyje , bo to nie tak że drążek tylko siedzi w gumie ale tez musi sie obracać , oczywiście ruch jest mały ale jest więc jeśli opór będzie za duży to niestety gumy szybciej polecą

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokladnie 16. Cena jest smieszna wiec mozna wymieniac co 30tys. A konfort i sztywnosc tylu bezcenny. Dajesz troche smaru i wchodzi bez problemu na drazek.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dzieki zakupilem @16 tak jak radziłeś.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co czytałem, to VC ma różnej grubości drążki stabilizatora z tyłu ??...

Jakie gumy ja mam kupić do Mojej VC 2006 HB 1.9 CDTI 150 KM...

Poproszę najlepiej linka z aukcją

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">...

I jeszcze jedno jakiej firmy szukać łączniki stabilizatora tył i tulejki do bananów ??

Sorki za OT...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

GTS maja np. fi 19 , najlepiej to zmierzyć suwmiarką średnice drążka i kupić jeden wymiar mniejszy ,

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

A orientuje się ktoś jaką orginalnie mają średnicę otworu gumy stabilizatora w Sig 3.0 2006r. bo kupilem 16 ale za cholere nie chca wejsc....

Uprzedzam stwierdzenie ze nie moge zmierzyc bo przez tydzien nie mam dostepu do auta, a chcialbym za wczasu zamowic odpowiednie gumy...

Edited by MatSzcz
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety musisz wleźć pod auto i zmierzyć drążek.

Chyba że da sie sprawdzić według vinu ale tu ja ci niestety nie pomoge bo nie posiadam EPC.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bd musiał wejść i zmierzyć, bo inaczej chyba nie da rady....

Ciekawe czy wszystkie VC nie GTS mają taką samą średnicę...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

na pewno nie bo średnice sa od 16 do 19 także widzisz są 4 średnice , według EPC to jest tak porypane że tylko fizyczne zmierzenie da pewność , 16 mają z silnikiem od 1.6 do 1.8 , ale tez 1.8 maja 19 , a 17 mają od silnika 1.8 kończąc na 2.8 więc sam widzisz, aha widziałem tez że 1.6 ma tez 18 , kurka ale mają to porypane

Edited by dare40
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie było 3 producentów i jakie były takie zakładali...

A Moja VC na 16" 215/55 jeździło dobrze, a teraz zakupiłem 18" 225/45 i zarzuca Mi tyłem na dziurach i nie wiem co jest przyczyną, amory mam nowe, to zostało mi szukać dalej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisze Wozny to co mieli akurat pod reka to pewnie pakowali do srodka..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co kiedyś wyczytałem i nawet w jakimś programie oglądałem to ważną rolę tu odgrywają gumy drążka stabilizatora.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.