Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

turmoll

Zaolejony fragment silnika w okolicy pompy próżniowej

Recommended Posts

Witam wszystkich!

Coś mnie podkusiło, żeby zajrzeć pod plastikową osłonę silnika i znalazłem zaolejony fragment silnika w okolicy pompy próżniowej/podciśnieniowej. Patrz zdjęcia.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://lh6.googleusercontent.com/-SfMCZ1yByn8/TmSVM65iARI/AAAAAAAAAj8/VzADTuJMczI/s912/IMG_1828.JPG&key=b6d95953e81944bdadf8e418f54ff86041b33e90b4542aaa6199cf75abff7908" />

IMG_1827.JPG

IMG_1826.JPG

IMG_1825.JPG

Co to może być? Czy powinienem się zacząć martwić i szykować kasę na naprawę? Czy też ten typ tak ma?

W czasie jazdy nie odczuwam żadnych problemów. Auto dobrze przyśpiesza. OP-COM nie znalazł żadnych błędów.

Vectra C, Z19DTH

Dziękuję z jakiekolwiek wskazówki/porady.

Pozdrawiam

/turmoll

Edited by turmoll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelka tylko pewnie puściła i się poci silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo uszczelnienie vacum, albo wąż odmy popuszcza, ogólnie norma w tym miejscu w CDTI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Dzięki za wskazówki. Trochę mnie to uspokoiło.

Czy mógłby mi ktoś sprawdzić, jaki jest nr katalogowy tej uszczelki w EPC? Dziękuję.

Jeśli chodzi o tą odmę, co mogę/muszę z nią zrobić, żeby nie robiła mi takiego bajora? Rozumiem, że gdzieś poniżej wycieku musi być jakiś „odpowietrzacz”, do którego idzie wąż odmy (który, pewnie puszcza na łączu)? Czy mogę w tym miejscu to uszczelnić i zostawić sobie jedno bajorko z tyłu silnika (po lewej od EGR)? Czy też w tym miejscu (w okolicach pompy vacum) nie można tego uszczelniać?

Czy jest jakaś rada na ta nieszczelność z tyłu silnika w okolicach odmy? Czy tez tam producent zaplanował, że jeśli ma się gdzieś brudzić to niech będzie to z tyłu.

Dzięki

/turmoll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odma z tylu zawsze ma jeden wąż na szybkozłączce, który wydaje się luźny, ale pełni role odpowietrznika i tam zawsze jest syf, syf gdzie indziej zwykle oznacza jakieś niedociągnięte opaski albo pęknięty wąż.

Najlepiej najpierw wyczyść i obserwuj gdzie się poci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawlo49

Witam

Nr katalogowy uszczelki 93178956 koszt 19 zł wymiana 45 minut

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzebalem ten temat, bo mam podobny problem. 

Please login or register to see this image.

/monthly_2019_02/IMG_20190202_133953.jpg.52ae89d6cb9fa25dedb298a5f0f39374.jpg" alt="IMG_20190202_133953.jpg.52ae89d6cb9fa25dedb298a5f0f39374.jpg" />IMG_20190202_133933.jpg.8f9664ab3b8ef9f751b83e6b20e2184f.jpg

Wszystko zostało oczyszczone, bo olej opanowal już okolice vacum. Uszczelka pod vacum wymieniona, dalej poci się sam narożnik pod pokrywą. Wymieniać uszczelke pokrywy czy znany wam problem i jest to coś jeszcze innego? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mysle ze to uszczelka pokrywy.Tam juz nie ma z czego saczyc sie olej.Nie wiem w czym przeszkadza Ci to zapocenie? No chyba ze cieknie Ci ciurkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik był czysty po wymianie uszczelki vacum. Fotka jest zrobiona po przejechaniu 120km. Wyciek ciągle postępuje, dlatego chcę się go pozbyć 😉

Please login or register to see this image.

/monthly_2019_02/IMG_20190127_161436.jpg.134f905eaa6420d51ba5741fcbbb46c1.jpg" alt="IMG_20190127_161436.jpg.134f905eaa6420d51ba5741fcbbb46c1.jpg" />IMG_20190127_161612.jpg.e61d0f5aa489eeeb8aec9c52529d6b28.jpg

Tu masz zdjęcie przed wymiana uszczelki vacum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No wali olejem na biezaco.Sprawdzilbym jeszcze od dolu turbine moze od niej tak podmuch powietrza zawiewa olejem.Wymiana pokrywy to troche roboty bedzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo rok temu wpadło nowe po regeneracji, tamte okolice suche, bez zarzutów. Sprawdziłem też poziom oleju. Nie miałem czasu sam się bawić, fachowcy wlali ponad stan, cała skala plaska na bagnecie jest w oleju, wchodzi aż trochę na drut. Zastanawiam się czy ten nadmiar po rozgrzaniu nie znalazł sobie tam właśnie ucieczki.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Wszystkich,mam pytanie czy czy jest duży problem z wymianą uszczelki pod vacum? Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma żadnych problemów. 4 śruby i po problemie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...