Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest majkelinio

kontrolka uszkodzenia silnika i emisji spalin

Recommended Posts

Guest majkelinio

witam, mam bardzo trudna sprawe, palila mi sie kontrolka uszkodzenia silnika i auto przechodzilo w tryb awaryjny. Oddalem auto do mechanika i wymienil mi zawor doladowania sprzezania powietrza. Niestety po dwoch dniach kontrolka znowu zaczela sie palic, po nastepnych dwoch kontrolka przestala sie palic, ale zaczela sie palic kontrolka emisji spalin na zamiane z kontrolka uszkodzenia silnika. Oddalem do mechanika, sprawdzil i znowu komputer pokazuje ze trzeba ta sama czesc wymienic, jednak sprawdzal i ta czesc jest ok. Nie wiem co poradzic teraz, bo mechanik tez nie wie, bo wymienil czesc na nowa a tu dalej blad na komputerze... dodam ze mam vectre C, 2006 r, 120KM, 1.9CDTI.. prosze o rady bo jestem troche bezsilny (dodam ze wymienilem ostatnio rowniez dwumase ze sprzeglem;/) pozdrawiam

//Edit SEBA

Zły dział - przenoszę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze to oddaj auto do kogoś kto ma Techa lub OP-OMa i odczyta błędy wraz z kodami.

Jak wygląda kontrolka uszkodzenia silnika?

Please login or register to see this link.

Uploaded with

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest majkelinio

witam, dziekuje za odpowiedz,

Czym Tech lub OP-OMa rozni sie od normalnego komputera do ktorego mechanik podlaczal auto i jak ewentualnie bedzie mozna dokladniej stwierdzic wade (po co sa kody)? Kontrolka uszkodzenia wyglada jak w zalaczniku, przepraszam za kiepska jakosc, generalnie wyglada jak auto przekreslone po srodku kluczem mechanicznym, nie widze tej kontrolki na rysunku, ale pali sie na samym srodku pulpitu. pozdrawiam

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To nie jest kotrolka uszkodzenia silnika tylko blad jaki wystapil. Pytanie pali sie podczas jazdy gasnie po odpaleniu? poszukaj kogos z pomorskiego z opcomem napewno Ci pomoze szkoda kasy na serwis a chlopaki beda sie cieszycrolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest majkelinio

Kontrolka zwykle gasnie jak kilka razy wlacze i wylacze silnik, raz jedynie nie moglem jej wylaczyc w ten sposob, wiec kawalek pojechalem i jeszcze raz sprobowalem wlaczyc i wylaczyc silnik, a wtedy juz zgasla..

Wlasnie rozmawialem jeszcze z mechanikiem ktory wczesniej wymienial ten zawor doladowania sprzezania powietrza i mowil ze maja bardzo dobry komputer ktory dokladnie pokazal ze trzeba bylo wymienic ten zawor i ze teraz znowu pokazuje to samo, mam takie pytanie jezeli pojade na komputer OP-COM (bo znalazlem takie miejsce) to co jeszcze dodatkowego taki komputer moglby pokazac niz ze ta sam czesc (to nową wymieniona) jest do wymiany? pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może odczytać błędy z różnych modułów w aucie jak również w trybie online sprawdzić parametry pracy silnika.

Zasada wyświetlania się błędu (kontrolki "auta z kluczem") jest taka że jeśli po odpaleniu zgaśnie to błąd nie jest już aktywny ale trzeba go wykasować,

i tutaj nasuwa się pytanie czy mechanik po wymianie części wykasował błąd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest majkelinio

Tak, blad byl wykasowany po wymianie czesci oraz kilkakrotnie jak jeszcze raz to spradzal i znowu powraca.

A czy odczytanie bledow z roznych modulow nie bedzie jednoznacze z tym, ze komputer pokaze ze trzeba ta sama czesc wymienic? Czy jeszcze bedzie wiecej przydatnych informacji? dziekuje i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To że błąd się wyświetlił nie jest równoznaczne z koniecznością wymiany elementów z nim związanych.

Masz auto poliftowe i zastanawiam się czy "auto z kluczem" nie wyświetla się za każdym razem podczas włączania zapłonu więc w tej kwestii powinny się tu wypowiedzieć osoby,które posiadają taki model.

Znajdź osobę z forum,klubu w okolicach swojej miejscowości,która posiada OP-COMa i się podłącz wówczas będzie wszystko jasne,przy okazji dowiesz się o możliwościach tego oprogramowania.

Mógłbyś jeszcze napisać w jakich okolicznościach auto przeszło Ci w tryb awaryjny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest majkelinio

Auto przeszlo w tryb awaryjny jak rano wlaczylem zaplon, wtedy tez wylaczalem ta kontrolke po prostu wlaczajac i wylaczajac jeszcze raz silnik. Niestety raz sie nie wylaczyla i przejechalem kawalek i wtey stanalem, wlaczylem i wylaczylem silnik, no i wtedy sie juz wylaczyla kontrolka. Generalnie jak zostawie na dluzej auto wylaczone to wtedy sie wlacza i dopiero sie wylaczy gdy jeszcze raz wylacze i wlacze silnik. Wczesnie bylo tak ze jak wlaczalem silnik to sie wlaczaly kontrolki i od razu gasly (to zdaje sie ze jest normalalne zachowanie). dziekuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy autko jezdzi normalnie czy tez nie, i czy ta kontrolka czasami nie gasnie jak silnik sie nagrzeje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest majkelinio

auto jezdzi normalnie przy zgaszonej kontrolce, nie zauwazylem zadnych nietypowych zachowan, a kontrolka jedynie raz nie zgasla przez jakis czas, ale po wlaczeniu z rana. Jeszczeni nie zauwazylem zeby przy zagrzanym siniku nie chciala zgasnac, jedynie raz sie dlugi palila, ale wtedy auto wlaczylem z rana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ok ja mialem kiedys podobny problem ale autko jezdzilo normalnie nawet z wlaczona kontrolka, gasla po nagrzaniu silnika po ok 3-4km okazalo sie ze padla swieca zarowa, mozesz to latwo sprawdzic gdzies na forum jest jak to zrobic za pomoca kabelka z zarowka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest majkelinio

a w jakiej kategorii moge tego szukac? pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

z tego co pamietam potrzebny jest jakis kabelel i zarowka 12V, kabel musisz przeciac i dwa konce podlaczyc do zarowki, nastepnie zdejmujesz przewod ze swiec zarowych taki plastikowy i jednym koncem tego kabelka z zarowka dotykasz do swiecy a druga do + z akumulatora, jak sie zarowka zapali to swieca OK,

Napisz jak zrobisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest majkelinio

Witam,

Prosilbym o pomoc gdyz nie moge znalezc swiecy zarowej, ponizej zamieszczam link do zdjecie mojego silnika,

pozdrawiam,

Michal

Please login or register to see this link.

Dodam jeszcze ze auto oddalem znowu do mechanika, przeczyscil wszystkie styki od wymienionej czesci (tego zaworu doladowania powietrza) i dalej kontrolka sie swieci. Chcialbym jeszcze sprawdzic samemu ta swiece zarowa, ale nie moge jej znalezc, bo zarowke z kablami juz mam.

Edited by majkelinio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece są tak jak widzisz wtryskiwacze tyle że od drugiej strony (z tyłu).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest majkelinio

to niestety nie swieca zarowa, sprawdzone;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Darek1205

Witam,

Miałem podobną sytuację (Vectra C, 2005, 1,9 - 150km). Auto przechodziło w tryb awaryjny (pojawiała się kontrolka auto z kluczykiem). Resetowałem komputer i mogłem jechać dalej ale po chwili ponownie wskakiwał tryb awaryjny. Tak kilka razy aż zapaliła się kontrolka emisji spalin na stałe. Mechanik przeczyścił przepustnicę, kontrolka zginęła i wszystko jest OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest majkelinio

witam, jeden mechanik wymienil EGR, a drugi mechanik sprawdzil czy dobrze dziala silownik klapy przepustnicy i okazalo sie ze dziala ok, ale niestety kontrolka swieci sie dalej...;/;/; dziekuje za rade, sprobuje z przeczyszczeniem przepustnicy..

dodam jeszcze ze niedawno mialem wymionie pelny rozrzad, fitry, oleje oraz mam nowe sprzeglo i kolo dwumasowe, pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Zerknij tutaj

Please login or register to see this link.

Po wszystkim trzeba wykasować błędy i liczyć że naprawiliśmy autko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

805f783e60b04636b6db179293b496ad.0.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest majkelinio

witam,

okazuje sie ze jest to modul przepustnicy, czy po wymianie przepustnicy trzeba jeszcze zmienic jakies ustawienia w komputerze lub cos dodatkowo zrobic? czy jest jakas alternatywa dla wymiany przepustnicy skoro sa problemy z samym modulem? ewentualnie czy ma ktos w sprzedazy tanio nowa przpustnice? pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...