Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
marcinsz0

Z19DTH 150KM brak mocy na wysokich obrotach

20 posts in this topic

Posted (edited)

Witam

Mój Signum stracił moc na wysokich obrotach,przez co znacznie obnizyła się jego prędkość maksymalna .Wcześniej jadąc autostradą bez najmniejszego wysiłku i to na krótkim odcinku potrafiłem osiągnąć 210km/h samochód ciągle przyspieszał do tej prędkosci bez najmniejszego zająknięcia.Niestety coś się stało i bez zadnych blędów ze strony kompa obniżyła się moc .Samochod płynnie przyspiesza na 5 biegu do około 180km/h póżniej dalsze rozpędzanie trwa wieczność .Na 6 biegu zdaje się już wogóle nie rozpędzać powyżej 190km/h.

Podejrzewałem ze problem sprawia kolektor ssący który miał totalnie wywalone klapki wirowe i były bardzo duze przedmuchy.Tak więc odstawiłem samochód do garażu i zostały wykonane następujące czynności :

-regeneracja kolektora ssącego ,nowe klapki +czyszczenie

-wymiana dziurawego intercoolera

-sprawdzenie kierownic turbiny oraz gruszki

-naprawa nieszczelnosci kolektora wydechowego :planowanie +nowa uszczelka+wszystkie szpilki nowe

-czyszczenie zaworu EGR+zaślepka

-czyszczenie zaworu overboost turbiny

-czyszczenie czujnika ciśnienia w kol.ssącym

-wymiana wszystkich filtrów

Wyżej wymienione czynnosci o dziwo nie przyniosły najmniejszej nawet poprawy a pieniędzy poszło sporo...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> .Nie pojawiają się zadne blędy w op-comie.W czasie jazdy mam wrażenie ze silnik reaguje maksymalnie na 1/2 skoku pedału gazu,wciskając go od połowy do konca nie ma zauwazalnej poprawy przyspieszenia .Nagrałem log-a z op-comu w czasie jazdy,proszę o interpretację :

Please login or register to see this link.

Edited by marcinsz0
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego ja mam teraz tak w VB spokojnie rozpedzała się do 180 i jeszcze ciut ciągnęła dalej. Dziś wracając stanoł licznik na 160 i powoli wskazówka szła do dołu. Ale na to liczą się inne czynniki np. ciężar załadunku, rodzaj paliwa ,wiatr itp. Nie ma chyba co się martwić na zapas.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie problem ten jest od dłuższego czasu,tak więc to nie jest chwilowe niedomaganie lub zależność od warunków drogowych

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaj 50 zł i podjedz na hamownie i zobacz czy ci koniki nie pozdychały a potem jedz do dobrego mechanika powiedz mu jaka jest sytuacja i czy spadły KM.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na hamownię w tej chwili nie mam mozliwosci wjechać,nie ma w najbliższej okolicy zadnego warsztatu wyposażonego w nią.

Ostatnio pojawiły mi się inne niepokojące objawy tzn.gdy samochód jest zimny bardzo słabo przyspiesza,praktycznie nie ma reakcji na gaz ,czy go wcisnę do konca czy lekko jest takie samo przyspieszenie czyli zadne,gdy silnik się rozgrzeje moc a wraz z nim przyspieszenie wraca.Myslałem ze to EGR ktory był niedawno czyszczony ale po jego całkowitym zaślepieniu brak poprawy .

DPF zapchany w 88% może to być przyczyną problemów ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może, może. Wykonywałeś procedurę przepalania katalizatora? Jakie trasy samochodem jeździsz?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepalanie katalizatora ? Jezeli masz na mysli wypalanie DPF w opcomnie to nie robiłem tego.

Ostatnio głownie jezdze w mieście,jazda cały czas na niedogrzanym silniku po 2 km i gaszenie,teraz wiem ze kupowanie diesla a w szczegołnosci z dpf dla uzytkowania w mieście to była totalna pomyłka

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 90% winny DPF,.. jeśli zapchany na 88%

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli zamulenie jest w całym zakresie obrotów i nie ustępuje nawet po zaślepieniu EGRa to winny jest na pewno DPF, dowiesz się ze 100% pewnością gdy rozszczelnisz układ wydechowy przed DPFem.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aczkolwiek nasycenie filtra na poziomie 88% to normalne. Wypalanie następuje po osiągnięciu wartości nieco ponad 100%.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mogę ci zrobić tak, że opcom pokaże nasycenie 0% a filtr będzie zatkany tak jakbyś w niego kołka wcisnął więc tymi wskazaniami kompa bym się tak strasznie nie podniecał.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Faktycznie coś nie tak z op-comem ,parę dni temu sprawdzałem w op-com zapchanie filtra i pokazywało 88% ,przebieg od ostatniej regeneracji 1250km ,dzisiaj sprawdzam a tam zapchanie 30% i przebieg od ostatniego wypalania 350km ,przy czym od ostatniego sprawdzania op-comem przejechałem maksymalnie 150km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">,tak więc przestaję już pomału wierzyc we wskazania op-coma

Edited by marcinsz0
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To raczej z czujnikami masz coś nie hallo a nie z opcomem...

Takie zwariowane odczyty zdarzają się wtedy kiedy DPF jest nieprawidłowo wypalany bądź z winy kierowcy albo wadliwych odczytów...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Dzisiaj doszedł kolejny problem a mianowicie spalanie... Gdy go kupiłem palił średnio ze wskazan na konpie 7.7 litra głównie miasto (z uszkodzonymi klapkami wirowymi,nieszczelnym intercoolerem i na starych filtrach) w tej chwili przy spokojnej jezdzie miejskiej i po usunięciu wszystkich niedomagań silnika kom pokazuje zuzycie paliwa 9,3 litra a rzeczywiste jak się dzisiaj okazało wynosi ponad 10litrów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">(( mam juz dość tego samochodu .

Dzisiaj zrobiłem trasę autostradą 150km predność około 160km/h ,spaliło mi też 10 litrów na 100km ,masakra .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooo widze, ze pojawil sie ktos z podobnym problemem. Wymienilem kolektor na ten od Pawla, nowy EGR i... auto nie jedzie na wysokich obrotach - tak samo jak u kolegi problemy powyzej 180 190 :/ aa i spalanie wzroslo o 1 litr w trasie i w miescie troche wiecej niz 1 litr

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Problem ciągle nie rozwiązany....Wydeje mi się ze samochód jednak muli w całym zakresie obrotów i przy dodawaniu gazu czuć ze silnik ciężko wchodzi na obroty,nie mam bezposredniego porównania do silnika 1.9 ale u znajomego z silnikiem 2.2D w vectrze po dodaniu gazu zdecydowanie lżej i szybciej silnik reaguje na dodanie gazu,wskazówka obrotomierza bez opóznienia wskakuje na wyższe obrotu u mnie tak niestety nie jest.

Chyba bede musiał dobrac sie do DPF

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dawniej jak nie było dpf- mozna bylo łatwiej coś stwierdzić bo nadmierne kopcenie czy kolor spalin bardzo dużo mówił.

Ja bym skupił się na zasilaniu w paliwo - sprawdz cisnienie paliwa no i wtryskiwacze - najpierw korekcje a poźniej na stanowisku.

a z tym rozszczelnieniem

wydechu to też dobry pomysł bo przynajmniej wyeliminujesz w łatwy sposob dpf

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

odnośnie wtrysków to sprawdzałem tylko dawki korekcyjne i według kompa jest wszystko ok,nie przekracza nigdzie 0,6 .

Zastanawiam się nad tym DPF czy jest mozliwe zeby był zapchany a komputer nie pokazuje żadnych blędów ? W czasie jazdy pod obciążeniem na wysokich obrotach maksymalna różnica ciśnien wynosi 17 kPa no chyba ze czujnik jest uwalony ,ech.... same problemy z tym samochodem

Znajomy mechanik zasugerował ze może być uszkodzona przepływka ,czy jest jakiś 100% sposób sprawdzenia poprawnosci działania przepływki ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dalszym ciągu nie znalazłem przyczyny zamulenia samochodu,doszedł też kolejny problem a mianowicie gdy odpalam zimny silnik losowo różnie zdarza się ze auto wogóle nie ma mocy do 2.5tyś ,pedał w podłogę a samochód ledwo jedzie,EGR miałem zaślepiony ,zero poprawy.Blędy też zadne się nie pojawiają .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Przepatrz dokładnie wszystkie wężyki z podciśnieniem na silniku - centymetr po centymetrze.

Ja miałem podobny przypadek - samochód nagle zamulił (a właściwie coraz bardziej mulił). Okazało sie że zaraz przy zderzaku (środek)od silnika był gumowy łącznik metalowych rurek podciśnienia (taki trójniczek). W wyniku wibracji guma częściowo pękła i uklad dostawał "lewe" powietrze.

Naprawa - owinałem tasma samoprzylepną i samochód chodzi jak szatan. Koszt 2 - 3 grosze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">, czas 5 minut. Stawiam właśnie na taką prostą usterkę.

Edited by Piotr Ortyl
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.