Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
Siwy134

Vectra C 1.9 CDTI Srzęgło Problem

12 posts in this topic

Witam

Posiadam Vectre C 2006r 1.9 CDTI 120 KM.

Auto przyjechało z Belgii i odkąd kupiłem przy wciskaniu sprzęgła z silnika wydobywa się dziwny dźwięk. Przy wciśnięciu do końca sprzęgła ucisza się to, lecz nie do końca. Najbardziej nasila się to na półsprzęgle, natomiast gdy sprzęgło jest puszczone wszystko jest w porządku. Kontaktowałem się z dwoma mechanikami jeden stwierdził, że to koło dwumasowe, lecz drugi zaprzeczył temu i stwierdził, że to tylko łożysko. Brak objawów wskazujących, że to koło dwumasowe, nic nie telepie, nie rwie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań. Przedstawia się to jak na załączonym materiale

Proszę o pomoc. Z góry dziękuję

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli dźwięk wycisza się przy wciskaniu pedału sprzęgła to nie jest dwumas tylko łożysko oporowe (centralny wysprzęglik hydrauliczny).

Takie "przydźwięki" są naturalne i nie świadczą o usterce lecz o stopniowym zużywaniu się elementów sprzęgła, jeśli biegi nie zgrzytają i włączają się płynnie, bez oporów to nie ma powodów do paniki.

Jeśli już będziesz się brał za wymianę sprzęgła to razem z kołem dwumasowym.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli proponujesz się narazie tego nie czepiać ?? Dopiero jak będzie się coś działo poza tym stukaniem.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Póki co tak...

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki Bardzo Za Pomoc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pamiętaj, że im bardziej zużywa się sprzęgło w normalnym trybie pracy tym "pedał będzie brał wyżej".

Te odgłosy to po prostu wynik konstrukcji łożyska, które gdyby nie było hydrauliczne to byłoby ciche.

Osobiście przy założeniu, że biegi wchodzą ok to nie przejmowałbym się jeszcze tym zjawiskiem...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Dzięki

Jeszcze mam jedno pytanie po za tematem jakiej lepszej firmy proponujesz kupić amortyzatory na tylną oś ??

Edited by Siwy134
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sachs, Bilstein (jak się uda) albo Kayaba.

W zasadzie między nimi można postawić znak równości jeśli idzie o jakość.

Ważne jest tylko czy masz obniżane zawieszenie czy nie, bo do obniżanych sprężyn Sachs pokazuje zupełnie inne amortyzatory, które trafiają się w Bilsteinie ale Kayaba ich nie ma w ofercie (nie widziałem jakoś)...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego jak po wciśnięciu pedału sprzęgła masz cisze to raczej na bank łożysko oporowe i zalecam Ci szybką wymianę póki go jeszcze szlak nie trafiło, bo będzie prawie tak jak u mnie tzn nie było go słychać jedynie trochę ciężej pedał chodził i teraz na dniach padło łożysko oporowe, które zarazem mi zniszczyło sprzęgło czyli dodatkowy prawie 1000zl plus lożysko oporowe jeszcze kolejne 400zł gdzieś.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli będzie się za to zabierał to wymiana i tak w komplecie a nie na "raty", z dwumasą włącznie.

Jeśli jeździ i nic się nie dzieje to nie ma powodów do paniki. U mnie też słychać to łożysko ale nie zabieram się za to bo to bez sensu. W poprzedniej VB od samego początku jak ją kupiłem łożysko było słyszalne, zrobiłem 120 000 km, teraz jeździ nią kolejny właściciel i sprzęgło jest nadal ok.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co jeśli metaliczny dziwięk pojawia się po wciśnięciu pedału sprzęgła?- to jedyny objaw.

nic poza tym nie puka, nie stuka, nie chrabocze. biegi wchodzą płynnie...tylko jak mówię po wciśnięciu pedału sprzęgła pojawia się jakby dzwięk tarcia metal o metal - po zwolnieniu pedału sprzęgła nie ma problemu

co to może być?

wysprzęglik?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam podobny problem ze sprzęgłem kiedy jest wciśnięte to silnik pracuje normalnie gdy puszczam wydaje takie dźwięki jak na filmiku wyżej stuka coś tam się mieli rzezi i sprzęgło łapie bardzo nisko popuści się centymetr to już łapie biegi wchodzą płynnie. Prosze o pomoc czy to dwumas do wymiany?

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.