Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

chemik

Poziomowanie ksenonów - Tech2 bezradny...

Polecane posty

Zaczęło sie standardowo - wymiana wahaczy przednich... Dla niewtajemiczonych: przy lewym wahaczu jest czujnik modułu samopoziomowania ksenonów... Po zabiegu ksenony nie "wstawały", czyli po zapaleniu świateł nie było widać jak charakterystycznie granica światło/mrok podjeżdża w góre... Oczywiście lampy oświetlały tylko najbliższe metry przed autem...

Podjechałem dziś do warsztatu z reklamacją... Podpięli Tech2 i się zaczęła jazda... Komputer wyrzucił błąd B1001... Błędu nie da sie skasować... Nie da się wykonać kalibracji układu samopoziomowania właśnie przez ten błąd...

Po odpięciu techa ksenony "wstają" ale nie mam pewności, że działa poziomowanie "w ruchu"... Do tego zapaliła sie kontrolka na desce rozdzielczej...

Czujnik został sprawdzony - działa...

Czy ktoś spodkał się z podobnym problemem? Jakieś sugestie?

Dodam, że to VC z 2006 roku... AFL...

Edytowano przez chemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Masz uszkodzenie, poszukaj pomocnika z regionu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

świecące ksenony przez samym autem -> układ wykrył usterkę i opuścił światła na min. żeby nie oślepiać.

Skoro błąd się pojawił podczas prac przy wahaczu tylko w tym miejscu szukałbym usterki

- uszkodzony kabel/ może jakieś przetarcie/zwarcie do masy

- uszkodzona wtyczka (coś zagięli/urwał się kabel)

- jakieś zanieczyszczenia - coś nie styka w kostce

- może mechaniczne uszkodzenie czujnika położenia wahacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozwiewając wątpliwości:

- w okolicach wahacz wszystko w porządku, kostka cała, dobrze spięta...

- czujnik działa - jak się go ugnie ręką to ksenony reagują...

- techem można "poruszać" ksenonami, więc układ przesłon działa prawidłowo...

- w "normalnej" pozycji mają 44 stopnie pochylenia, czyli prawidlowo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprawdz, czy czujnik poziomowania jest dobrze zamontowany. Miałem kiedyś podobny przypadek, powodem był odwrócony o 180 st. czujnik na tylnym wahaczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tam jest czujnik?

Tylny wahacz nie był ruszany, ale dzięki za sugestie - sprawdzę... Możesz określić dokładnie gdzie i na którym wahaczu on jest?

Edytowano przez chemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jest, jest po tej samej stronie, a ja bym sprawdził ten przedni czy jest zamontowany tak jak ma być. Czy go np. nie odkręcili z uchwytu i nie przekręcili odwrotnie albo nie odwrócili całego. Niektórzy mają zdolności, przykręcą jak pasuje. W wątku o AFL koledzy wrzucali zdjęcia przykręconych czujników. Zobacz czy masz wszystko tak samo. W moim przypadku było tak samo jak u Ciebie. Wszystko niby OK., wartości kąta zmieniały się przy uginaniu się wahacza, ale nie dało się skalibrować. Cały dzień szukałem przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czujnika przedniego nie da się przykręcić odwrotnie - nie pasuje geometrycznie... Mimo to został odkręcony i sprawdzony... Usterka nie ustąpiła...

Jakieś inne sugestie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko jest sprawne tj. oba czujniki przód i tył, są poprawnie zamocowane, kostki, okablowanie, prądy to elementem który steruje poziomowaniem jest moduł AFL/AHL (w zależności czy skrętne czy nie), który znajdujący się w lampie lewej.

Elementy od poziomowania:

1. czujnik przód

2. czujnik tył

3. wiązki z kostkami x2

4. kostka lampy lewej (16 pin)

5. moduł AFL/AHF

Innych elementów do samo poziomowania nie ma

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dokładnie mam ten sam problem, dziś mechanik nic nie mógł zrobić nie dało się przeprowadzić kalibracji. Dzwonił do elektryka i on będzie próbował coś zdziałać, ale dopiero w następnym tygodniu. Przez telefon mówił, że może coś nie łączyć przy sterowniku. Na razie jeżdżę z migającą kontrolką. Jak mi zrobią to dam znać co było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bravo1

Mam podobny problem. Pali się z przerwami kontrolka pozycjonowania świateł. Op COM pokazuje:

B3410 - Sygnał czujnika poziomu przodu pojazdu, przerwany obwód lub napięcie za wysokie

(05) - Obecny

B3410 - Obwód sygnału czujnika poziomu przodu pojazdu, poza wymaganym zakresem

Kostki przy czujniku i module są OK. Jak można sprawdzić sam czujnik, na czym polega jego działanie (zmiana rezystancji, liczenie impulsów, kodowana pozycja)?. Co to praktycznie znaczy "za wysokie napięcie"?. Ma ktoś może jakieś sugestie co dalej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy, podepnę się pod temat.

Montowałem dzis światła drl philips.

Na początku podpiąłem wszystko zebr sprawdzić czy działa i jest ok. Podpięcie polega na podłączeniu do akumulatora oraz jednego kabla do świateł postojowych. Po odłączeniu kostki od lampy (lewej) wpiąłem się w czarno szary kabel od postojówki. Nie podpinałem kostki i wjechałem do garażu celem kontynuowania montażu. Po zamocowaniu wszystkiego, założeniu zderzaka, wsiadam do samochodu, zapalam,światła drl elegancko działają. Jednak po zapalenia normalnych świteł (xenon) nie ruszyły się i pojawiła się żółta kontrolka poziomowania świateł. Zgasiłem silnik, odpalam ponownie i to samo. Kontrolka się świeci i światła się nie ruszają. zostały na poziomie normalnym, może prawa strona jest lekko niżej.

Co mogło pójść nie tak że wystąpił taki błąd?

Co proponujecie poza podpięciem się pod kompa?

Od razu zapytam czy jest jakaś dobra duszyczka z krakowa która posiada opcoma i chwilkę czasu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozłącz aku na jakis czas. Może pomoże.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie mam kodu do radia więc odpada :-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Akumulator odłączony jednak nic to nie dało. Obecnie czekam na opcoma więc jak dojdzie to zczytam błędy.

Mam jednak pytanie, czy światła drogowe również są poziomowane razem z kanonem? Porawy ksenon świeci ciut niżej od wystąpienia błędu, wczoraj jechałem i włączyłem drogowe na chwilkę, prawe światło też świeci niżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Światła drogowe są razem spięte z mijania mają wspólną regulację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wczoraj dostałem op-coma. Podpiąłem, był błąd zasilania - czyli pewnie dlatego że włączyłem światła po odpięciu kostki. Błąd skasowałem i wszystko wróciło do normy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie bede zakladac nowego tematu.

Jak u kolegi z pierwszego posta - wymiana wachacza i lampy mimo, ze robily test swiecily w podloge. Zadnego bledu na desce, tylko nisko swiecily. Po podpieciu do techa okazalo sie, ze czujnik przedni troche sie rozjechal. Po ustawieniu i probie kalibracji wywalilo blad B1001 Symptom 4B Nie nauczone wartosci czujnika

Status DTC: przerywany

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Czy polozenie obu czujnikow jest poprawne??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Bledu nie daje sie skasowac a co za tym idzie przeprowadzic kalibracji. I w tym momencie pojawila sie mrygajaca kontrolka na desce, ktorej przed wpieciem Techa nie bylo :/

Po przekreceniu kluczyka lampy normalnie robia "zeza" i podniosly sie ale blad sie swieci i nie idzie go skasowac. Tak wogole to wydaje mi sie ze wczesniej lampy robily test ale dopiero po odpaleniu auta a teraz po przekreceniu zaplonu ...

Czy taki "test" jest poprawny??

A jezeli chodzi o czujnik na wachaczu to inaczej nie da sie podpiac, chyba ze sie myle

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Ma ktos jakis pomysl co z tym fantem zrobic?

Kolega zasugerowal mi bym zmienil kod lamp na zwykly xenon i pozniej znow wrocil bo wersji z afl. Zna ktos jaki kod wpisac?

A i jak wspomnialem wyzej po przekreceniu kluczyka lampy normalnie robia test a podczas jazdy doswietlanie i skrecanie tez dziala tylko ta mrygajaca kontrolka ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zresetuj moduł i zaprogramuj ponownie jak to nie da oczekiwanych rezultatów to wymiana modułu afl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reset i programowanie modulu znajdę w uec czy kodami w afl/ahl? Pytam bo dosc ograniczony mam dostęp do techa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkopię i podepnę się pod temat.

Vectra c 2003 rok, światła AHL. Problem polega na tym, że podczas testu po odpaleniu silnika schodzą soczewki na dół i wyraźnie słychać z obu lamp jak przeskakują tryba w serwach. Wygląda to tak, jakby chciały pójść niżej, niż jest to możliwe. Potem soczewki idą do góry i lampy świecą na takiej wysokości jak należy.

Kąty z czujników przód/tył ~40° na prostym, zmieniają się podczas poruszania czujnika ręką więc same czujniki i okablowanie sprawne. Soczewki odpowiednio pracują góra/dół. Silnik krokowy w pozycji neutralnej ustawiony na 146 kroku. Kalibracje przechodzi. Za pierwszym razem pojawia się błąd braku kalibracji, natomiast za drugim razem błąd znika i wartości kalibracji w podglądzie są dostępne.

Spotkał się ktoś z taką przypadłością?

Dzięki i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak nie wiadomo o co chodzi to przeważnie chodzi o moduł AHL/AFL, nie masz z kim podmienić ? a poziomowanie robi Ci po zapaleniu czy na zapłonie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z podmianą ciężko. Poziomuje po uruchomieniu silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja bym podejrzewał albo fizycznie lampę albo moduł AHL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...