Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

nunek1

dolanie oleju do skrzyni biegów

28 posts in this topic

Witam serdecznie od miesiąca jestem posiadaczem opla vectry b z silnikiem 1.6 16V i jest to mój pierwszy post na tym forum. Mam problem a mianowicie delikatnie wycieka mi olej w skrzyni biegów. Chciałbym wymienić sobie uszczelkę. Wymiana myślę że nie jest za trudna bo to odkręcenie kilku śrub i założenie nowej uszczelki ewentualnie na silikonie wysokotemperaturowym. Moj problem jest z wlaniem oleju później do skrzyni.I tu proszę o pomoc - w którym miejscu wlewa się olej i w jaki sposób?? Proszę o jakieś zdjęcie ze wskazówkami do mojego modelu silnika jeśli już ktoś z Was to robił. Drugie pytanie to gdzie sprawdzić stan oleju?? Wiem ze na temat skrzyni było już kilka tematów ale ja dalej nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Jedni mówią że trzeba wykręcić jakieś czujniki inni, z są jakieś korki. Jeśli tak jest to proszę o zdjęcie w którym miejscu takiego czujnika szukać i jak on wygląda. Najbardziej zależałoby mi na fotkach bardzo ułatwiłoby mi to prace. Nie chce dać zarobić mechanikowi bo to jest nie trudna operacja tylko niewiem w którym miejscu wlać ten olej. Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Ja zdjąłem ten gumowy kapturek, wykręciłem śrubkę i wlewałem tędy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak sprawdzić stan?? Żeby wiedzieć czy nie wlałem za dużo albo za mało??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Musisz poszukać ile wchodzi do Twojej skrzyni (jeśli zmieniasz uszczelkę pod deklem różnicowego to i tak zleci chyba cały)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ja miałem ze swojej całkiem spuszczony olej (zmieniałem skrzynię) i wiedziałem że trzeba po prostu wlać te 1,8-2l...więc po prostu wlałem 2 butelki oleju

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by krzysiak
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm./. a jak wlejesz za dużo to też będzie git...??

Przy prawej półosi masz korek do sprawdzania stanu oleju w skrzyni. Wykręcasz go i przy pomocy np. małego imbusa, lub zakrzywionego drucika sprawdzasz stan - powinien być ok 1 cm poniżej krawędzi korka. Są teorie, ze gdy skrzynie już "słychać : to dolewa się tego oleju nieco wiecej, dokładnie nie pamietam, ale chyba ze 300 ml...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy prawej półosi masz korek spustowy który się odkręca w czasie dolewania oleju, wlewa się nowy do momentu aż ze spustowego nie zacznie wyciekać.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest wiele teorii... ja i tak miałem co do kropli prawie spuszczony to nawet nie sprawdzałem tylko wlałem 2l i tyle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Czytałem znów gdzieś że jak zaczyna się przelewać korkiem spustowym to trzeba go zakręcić i dolać 0,5l inni piszą o 0,3

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę o wskazanie jeśli można na przykładzie mojego silnika gdzie mogę znaleźc miejsce którym mogę wlać olej do skrzyni. Dołączam fotki

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat zrobiłeś takie fotki że nie widać skrzyni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Poszukaj tego co pokazałem na zdjęciu wyżej... ja tam lałem taką dużą strzykawką

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co sie oriętuje w viki 1.6 korek kontrolny jest jak w 2.5v6 czyli z lewej strony skrzyni zaraz za wspornikiem środkowym sanek silnika .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wlewałem przez czujnik wstecznego biegu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kontrolny tak, ale korek wlewu jest we wszystkich skrzyniach od gory.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie dalej nic mi to nie mówi ponieważ nie wiem gdzie są poszczególne czujniki ja mam w silniku tyle okablowania ze nie idzie reki nigdzie wcisnąć i nie wiem jak od góry się dostać i jak poszczególne czujniki wyglądają ani gdzie się znajdują najbardziej pomocne były by dla mnie zdjęcia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

To wlej tędy którędy Ci podałem w 2 poście...to na pewno namierzysz, bo jest na górze skrzyni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dochodzi do tego wybierak.

Edited by krzysiak
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo mozesz poniesć auto od strony kierowcy.Po zdjęciu koła przy półosi jak patrzysz na nią po prawej stronie jest śruba na klucz 13.

Jest to kontrolka stanu oleju w skrzyni.Chyba w tej skrzyni powinno być minimalnie poniżej otworu.Jak wyrównasz auto na lewarku to strzykawką z węzykiem też dolejesz oleju do skrzyni.

No i odpowietrznikiem u góry skrzyni też dolejesz.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zdjęcie niedostępne. mógłbyś jeszcze raz wstawić fotkę?

Pzdr

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a w X18XE gdzie jest korek wlewu ? i jaki olej wlać? bo też słyszałem że dolewa się tyle żeby wylewało się przez otworek wlewu oleju

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Podepnę się pod post. Czy mógłby ktoś wrzucić realną fotkę gdzie jest ten korek kontrolny? Vectra B 1.6 16v. Skrzynia mi się poci, delikatnie cieknie i dziś chciałem dolać oleju. Znalazłem jedyną wyglądającą mi na korek kontrolny śrubę i odkręciłem, tyle że po odkręceniu olej zaczął się wylewać. Teraz chciałbym się upewnić czy mam za dużo oleju, czy po prostu odkręciłem złą śrubę. Byłbym wdzięczny za jakieś foto bo przeszukałem już internet i nie mogę znalźć takowego zdjęcia. I czy to możliwe aby skrzynia ciekła przez nadmiar oleju? Bo miałem wyciek, ale wszystkie uszleniacze były wymieniane, chyba tylko poza uszczellką przy mechaniźmie różnicowym a nadal jest delikatny wyciek.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odp. Czyli wyglada na to, że mam nadmiar oleju bo odkręcałem dobrą śrubę. Teraz pytanie czy zostawić tak jak jest, czy odkręcić i spuścić ten nadmiar?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Możesz spuścić ale jak będzie ci charczeć skrzynia biegów to dolej bo po coś ktoś przelał poziom oleju.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obstawiam, że mógł zostać przelany kiedy były wymieniane uszczelniacze itp, może po prostu mechanik wlał za dużo. Chodzi mi głównie o to czy za duży poziom oleju nie niesie za sobą żadnych negatywnych konsekwencji. Jeśli nie to nie będę tego ruszał.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam pytanie mam vectre 2.2 dti 92kw mechanik miał mi wymienić półoś lewą ,po wyjęciu wyciekl olej kolor czerwony oczewiście wyciekł mu na pogdłogę. Co najlepsze półosi nie wymienił bo nie pasowała a ubytek oleju uzupełnił mi hipolem teraz mam na przyśpieszaniu szczególnie na 3 biegu takie boksowanie .

Nową półoś już kupiem razem z zymeringiem bo uszkodził przy wbijaniu ,wieć pytam bo nie wiem czy wystarczy spuścić olej i wlać nowy bo olej już też mam 2l hipospec pełen syntetyk atf3 , czy muszę płukać skrzynie? czy wystarczy dobrze rozgrzać i sam wyleci no i czy ten olej co kupiłem się nadaje bo niby to do automatów ale gość w sklepie mówił że może być bo to jakiś fluid

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To powiedz temu gościowi ze sklepu żeby zaczął pracować w spożywczym. Do Opla jest orginalny olej gm (numer katalogowy znajdziesz na forum). Temu mechanixowi za ten hipol też pasowało by podziękować. Skrzynie oplowskie są wrażliwe na olej

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

narazie smigam tydzień na tym oleju . ale czy ten olej jest ok co kupiłem ?

a jakieś sugestie do tego oleju ?

bo w sklepie nie mógł znaleźć do mojej skrzyni

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.