Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
jacoo72.

Problem Opel Vectra B Combi 1.6 16V

11 posts in this topic

Posted (edited)

Witajcie. Piszę bo już mi łapki opadają. Posiadam Opla Vectrę B Kombi 1,6 16V (benzyna) 1997r. Jakiś czas temu zaczęły się z nią problemy .. Zaczęła w trakcie jazdy słabnąć i niestabilnie silnik pracował na niskich obrotach, nawet nieraz musiałem redukować z piątki do dwójki by ją rozpędzić. Gdy ten objaw się nasilił postanowiłem ją oddać do warsztatu. No i się zaczęło.... Co by to mogło być...??? Obecnie jestem po remoncie silnika (pierścienie, uszczelniacze, głowica, płyny...) Po tym zabiegu przestał słabnąć , ale obroty dale kuleją. Wymiana sondy lambdy, zaworu ciśnienia paliwa, flirty, wycięcie katalizatora (strumienica),świece, przewody wysokiego napięcia....+ robocizna . Ponad dwa tysiące zł , a warsztat mi mówi żebym znalazł innych fachowców bo oni już nie wiedzą co to może być!.. Drapie się po głowie i się zastanawiam, toć to zwykły Opel (nie Insignia)!!! Podpowiedzcie bo szlak mnie trafi z tym wszystkim....

Ps. Czy istnieje taka możliwość że po odłączeniu akumulatora świeciła się kontrolka poduszek powietrznych? Można ten błąd usunąć bez konieczności podłączania pod komputer(50zł) ?

__________________

Edited by jacoo72.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego przeczyść krokowca i EGR. możesz nawet go zaślepić.

Nie ma możliwości żeby kontrolka poduszek się zaświeciła po odłączeniu aku.

Niestety tylko komputer wchodzi w grę. sprawdź wtyczki pod siedzeniami kier. i pasażera. jak się świeci kontrolka to porozpinaj wtyczki i po doginaj wsuwki i ponownie pospinaj. Możesz również zlutować wszystko na stałe pewniejszy sposób. Odpal silnik s sprawdź jeszcze czy gdzieś nie łapie lewego powietrza.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok błąd skasowałem. Wyświetlało " za duży sygnał" numeru nie pamiętam w poduszkach w fotelach. W tylnej klapie były lutowane przerwane przewody, mogła to być przyczyna. A z obrotami , krokowy był wymieniony. Nieraz zaświeca się pomarańczowa kontrolka

Please login or register to see this image.

Później sama gaśnie..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to odczytaj zworką albo kompem kody błędów i je podaj.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak odczytać zworką ... A do kompa za każdy strzał 50 PLN

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">...

Jak widzicie trochę się pokomplikowało. I mam kolejny problem. Nie włącza się kompresor klimatyzacji. Wentylator też nie startuje. Jak włączę klimatyzację po chwili gaśnie skanuj0003_164.jpg ... Dałem do sprawdzenia , klima jest szczelna i oczyszczona. Ale stwierdzono że problem tkwi w po stronie elektryki. Za co tu się złapać???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

wg

Please login or register to see this link.

odczytaj kody błędów. I napisz co

Please login or register to see this link.

. Po za tym skąd dokładnie jesteś, bo możesz do mnie na kompa podjechać?

Edited by gwilku
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diękuję koledze @gwilku za podpowiedź. Z klimatyzacja już sobie poradziłem. Banalne , jeden z bezpieczników pod kierownicą. Ale czy to możliwe że za pomocą zwory pokazały się aż cztery usterki?

1405 Uszkodzenie zaworu EGR (czy przez to mogą wachlować niskie obroty?)

0443 Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa (czy przy zatankowaniu większej ilości paliwa może ciec ze zbiornika?)

0412 Zawór sterujący „A" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego (czy przez to mogą wachlować niskie obroty?)

0105 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP (czy przez to mogą wachlować niskie obroty?)

Proszę o podpowiedź.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam!mam ten sam problem co jacoo72. u mnie wyświetlają się błędy; 0412 i 1405 objawy jakie mam to problem z uruchomieniem silnika. vb 1,6 16v wie może ktoś jak to ugryźć. z góry dziękuje za pomoc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek wyczyść/zaślep EGR

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

zawor egr zaslepiony iwyczyszczony. podejrzewam ze ten blad 1405 zostal dlatego ze ten zawor jest uszkodzony i czyszczenie nic nie dalo. tylko nie wiem co dalej z bledem 0412

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.