Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

maks87

Rozrząd - wymieniać czy nie

26 posts in this topic

Temat rozrządów był na forum już wielokrotnie, ale to stare tematy których już nie można znaleźć stąd moje pytanie.

W mojej Vectrze Z19DTH mam w tej chwili przejechane 105tys km i się właśnie zastanawiam kiedy powinienem wymienić rozrząd. Czy czekać do 120tys tak jak to niektórzy mówią, czy nie czekać i już teraz to zrobić aby mieć spokój? A jeśli już teraz to na jakich częściach polecacie to robić? Kiedyś czytałem te tematy i były różne propozycje co wybrać, niestety już nie pamiętam co było najlepsze więc jeśli można to proszę o opinie co do firm, albo nawet konkretnych sprzedawców na aukcjach lub sklepach internetowych (ewentualnie w Warszawie). Chciałbym zrobić to dobrze aby potem nie było przykrych niespodzianek. Liczę na Waszą pomoc. Z góry dzięki.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro ich nie mozna zlalezc

to skad wiesz ze byly ??

a ze byly to wiem

tylko szukac sie nie chce co ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj czytałem w tygodniku motor, że paski w oplu (dotyczyło konkretnie vc)powinno się wymieniać co 60 tys lub co ileś tam lat (zależy co wystąpi pierwsze)

tylko 60 tys, bo wg. magazynu opel nie radzi sobie z trwałością tychże

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stary to bzdura.

To jak np.VW sobie radzi lepiej z paskami?

Przecież może mieć pasek tego samego producenta co Opel.

A już całkiem głupie jeśli chodzi o kolejna wymianę bo zazwyczaj trafiają do każdej marki takie same paski np.Gates.Wiec czemu Opel ma sobie gorzej radzić z paskami ?Napisz Autorowi ze jest głupi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To forum jest jedynym które regularnie przeglądam gdzie tematy można przeglądać tylko ok. miesiąc wcześniej. Nigdy się z czymś takim nie spotkałem, nie wiem czy starsze tematy są przenoszone do archiwum, czy kasowane, ale patrząc dziś można czytać posty pojawiające się po 18 kwietnia, więc wygląda na to, że te starsze niż miesiąc znikają. Tylko czemu tak jest? Dziwne rozwiązanie. No chyba, że gdzieś w opcjach się zaznacza, żeby wyświetlało tylko tematy z ostatniego miesiąca, ale ja tego nie widzę. Jeśli tak jest to powiedzcie gdzie to zmienić, aby były dostępne wszystkie.

Skąd wiem? Kiedyś były całe tematy o rozrządach, ogólnie i do konkretnych silników, ale nie da się ich odnaleźć bo jest tak jak przed chwilą napisałem.

Na allegro szukałem, ale są różne zestawy, różnych producentów, stąd moje pytanie do Was, jako znawców w tej dziedzinie, które polecacie. Ale pierwsze pytanie brzmiało czy już wymieniać czy jeszcze jakieś 10-15tys można spokojnie przejechać.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest cos co sie zwie ''szukaj''

to cos wynajduje wszystkie tematy od poczatku forum

stare nie sa archiwizowane ani usuwane

cos pomerdales kolego w ustawieniach bo ja widze starsze niz miesiac

od 2004 roku sie z tym nie spotkalem

ani tutaj ani na innym forum opla

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, zgadza się, szukajka działa, że tak powiem na wszystkich postach. Ale już jak chcę sobie przejrzeć normalnie forum to mam dostępne tematy tylko z ostatniego miesiąca. Np. jeśli w tej chwili wezmę ten dział w którym piszemy czyli VC-silnik to mam tylko 4 strony tematów, a ostatni post jest z 17 kwi 2011 23:35. Też tak to u Ciebie wygląda?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pewnie klubowicze widzą wszystkie tematy, a forumowicze widzą tylko ostatni miesiąc. Też widzę wątki tylko z ostatniego miesiąca. Niemniej jednak wyszukiwarka przeszukuje wszystkie tematy i posty niezależnie kiedy powstały

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Tak jak gawlak napisał, albo na dole strony np.

Please login or register to see this link.

masz "Kliknij, aby zobaczyć opcje filtrowania" i zmień na "od zawsze" zaznacz "zapamiętaj" i kliknij filtruj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Bolek
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Np. 1.

Please login or register to see this link.

2.

Please login or register to see this link.

3.

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

O widzisz, o to chodziło. Tak też myślałem, że gdzieś w opcjach jest jakieś filtrowanie, ale szukałem w profilu i nigdzie nie znalazłem. Teraz już wszystko OK.

Dziś już nie ma czasu, ale jutro biorę się za czytanie tamtych wpisów i mam nadzieję, że wybiorę dla siebie jakiś odpowiedni zestaw.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Pamiętam jeszcze ze studiów jak wykładowca mówił jak sie dużo jeździ (30-40tys. na rok) to co 120tys., a jeżeli mniej to co 60tys. chodź są i hardcorowcy którym się udaje.

Większe przebiegi świadczą o tym że auto lata więcej w trasie i mniej sie przez to zużywa (pasek itp.) - przy normalnym użytkowaniu oczywiście.

Pasek który przejeździł przez 3-4 lata 120tys. chyba sie różni od tego który przejeździł tyle samo kilometrów przez powiedzmy 6 lat.

Koszty remontu silnika, a wymiany rozrządu są chyba nie porównywalne.

Ja osobiście we wszystkich swoich dotychczasowych autach wymieniałem co 60tys. i chyba nie zbiedniałem przez to jakoś drastycznie, a obecnie Z22SE z łańcuchem i 166tys bez ingerencji w rozrząd biggrin.gif

Edited by Krzysiekk884
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć

Muszę wymienić rozrząd w swojej vectrze 1.9 cdti 120KM jaki zestaw byście polecili z tych 1.

Please login or register to see this link.

czy 2.

Please login or register to see this link.

3.

Please login or register to see this link.

i czym one się różniom oprócz producentó części czy zestaw nr1 dużo odstaje od reszty? Czy ktoś ma jakąś inną propozycję?

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście nie wybrałbym żadnego zestawu. Ja u siebie postawiłem na SKF czyli pompa wody, rolka napinająca i rolka prowadząca a pasek Contitecha. Fakt ze cena podskoczyła prawie do 600zl ale nie żałuje.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

moim zdaniem rozrządu nei mozna podzielić na coś lepszego i gorszego

co ten gorszy ma się rozwalić po przejechaniu 20 tyś

kazdy zestaw będzie ok - wszystko jest uzaleznione od portfela i od tego z czego jest złożony zestaw.

zobacz u mnie w temacie auta co jest u mnie

rozrzad z pompą wody SKF wyszedł coś koło 400pln

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do SKF, a konkretnie pomp wody to niestety zdarzają się na nie reklamacje.

Zwróćcie uwagę na napinacz produkcji SKF - łożysko TOYO bodajże (Tajwan) a całość "made in Canada"...

Ja wolę zestawy : Ina, Ruville, FAG, Conti, które często są nawet tańsze niż SKF.

Nie oszukujmy się ale kompletny rozrząd do Z19DT i DTH to wydatek minimum 500 zł...

Ważna uwaga - rozrząd wymienia się albo po przejechaniu określonej ilości kilometrów albo po zaznaczonym okresie czasu w zależności od tego, który warunek zostanie wcześniej spełniony.

Jeśli w ciągu roku przejedziesz 120 k km to rozrząd musi być wymieniony ale jeśli w okresie 5 lat przejedziesz tylko 30 k km to również musi być wymieniony...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio wymieniłem u siebie caly zestaw przy przebiegu 133 tys i moge powiedziec ze luzy były bardzo delikatne a pompa wody ok,

Przed wymianą z ciekawości obdzwoniłem kilka aso i zaden nie zalecił wczesniejszej wymiany .

Co do ceny to ja zapłaciłem 560 zł (był jakiś rabacik ale jaki to niewiem )w intercars ,wiec zestaw za 300 , 400 zł jest podejzany

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dlaczego podejrzany .. ?

dowiedz się jakie zniżki masz w intercars

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozrząd do Z19DT w IC po zniżkach na SKF/Conti wychodzi za 500/520 zł w detalu (CT1106/K1; pompa VKPC82665/P11055).

Rabaty mam dobre, wierz mi...

Z19DTH 50 - 80 zł drożej.

Nie patrz na Toprany, 4maxy czy dalekowschodnie Dayco...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na alledrogo i ebay-u przejechałem się nie raz więc kupowanie rozrządu tańszego o 150-200 zł na alledrogo nie wchodzi w gre .

rozrząd robisz raz na 5 lat więc tu ma być pewnosć do jakości .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozrząd to pół biedy ale bywa, że DM i sprzęgła są podrabiane...

Poza tym, jeśli już przyjdzie co do czego to niech ktoś spróbuje wyegzekwować reklamację czy uzyskać gwarancję na takie części...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja mam u siebie Z19DT

i zaraz po zakupie został zmieniony na takie części

Pasek rozrzadu Gates

Rolka napinajaca rozrzadu INA

Rolka prowadzaca rozrzadu INA

Pompa wody SKF

Pasek klinowy Gates 6PK1413

czyli mam wsadzone g**no ? sorry za wyrażenie

Edited by Travis
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podałem Ci konkretny przykład na konkretnym produkcie. Sprawdź sobie i porównaj jak to jest w stosunku do tego co masz.

To co napisałem a poparli inni odnosi się do produktów z Allegro na przykład a nie z oficjalnych hurtowni.

Nie powiedziałem, że masz wsadzone "g**no", a co do Gates'a to IC nie ma go w swojej ofercie.

Poza tym, GATES w większości wypadków jest pakowaczem (poza paskami zębatymi czy WPK.

Jeśli kupisz na przykład termostat do siebie w opakowaniu Gates to w rzeczywistości będzie to Behr.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

spoko pytam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.