Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
Sasza

Nie załącza sie turbina

13 posts in this topic

Witam. W moim signum 1,9 CDTI 150KM nie załącza sie turbina /nie słychać charakterystycznego gwizdu/ Proszę o pomoc co to może być? Czy sama turbina padła, czy też coś innego.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Sprawdz przewody gumowe (CIENKIE PRZEWODZIKI) od czujnika ciśnień turbiny - czujnik znajduje się pod maską po prawej stronie, jest przymocowany do belki

Edited by marcinwawa1980
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A błędy jakieś się wyświetlają ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego - turbina pracuje cały czas chyba, że masz przerobiony kolektor wydechowy i spaliny przedostają się do wydechu omijając turbo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Najlepiej to podłącz auto pod techa albo opcoma i sprawdź jakie daje ciśnienie. Gwizd nie jest wyznacznikiem prawidłowej pracy turbiny - jest na forum wiele postów gdzie inni posiadacze tych silników zadają pytanie co się popsuło bo nagle turbo zaczęło gwizdać i często wychodzi na to że kończy się turbo albo jest gdzieś nieszczelność....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Akurat jeśli jeden z gumowych przewodów od czujnika ciśnienia turbo jest pęknięty to turbina NIE PRACUJE. Na techu nie było w ogóle wzrostu ciśnienia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie, nic się nie wyświetla

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A próbowałeś gdzieś na pustej przeciągnąć ją do 3-4 tyś na wyższym biegu tj. 4 lub 5 ??

U mnie dopiero wtedy pojawiał się błąd

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Turbina zawsze pracuje chyba, że się zatrze. Co najwyżej może mieć różną wydajność

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> O którym czujniku ciśnienia mówisz? U mnie w z19dt jest tylko czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym (boost sensor) ale do niego nie dochodzą żadne gumowe przewody oraz zawór sterujący zmienną geometrią łopatek w turbinie(patrząc od przodu po prawej stronie przy pasie przednim, do niego dochodzą gumowe przewody).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chodzi o ten co mówisz że jest do sterowania zmienna geometrią łopatek. Jak był jeden z przewodów pęknięty to turbina nie hulała

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie padł (zrobiła się dziurka) wąż który szedł do czujnika podciśnienia i turbina nie załączała się i oczywiście żadnego błędu na desce nie było...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem tak samo.Po wymianie chlodnicy zapomnialem podlaczyc ten wezyk cienki i turbina sie nie zalaczala.Zadnego bledu,ani kontrolki na desce.Nie grzebales nic ostatnio w aucie?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Witajcie,

dzisiaj zauważyłem, że i u mnie nie załączyło się turbo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ogólnie myłem dzisiaj samochód, później postanowiłem zdjąć osłonę silnika i sprawdzić stan cięgna klap wirowych (inna sprawa, że niedługo będę musiał kolektor wymienić :/ ). Później starałem się założyć osłonę, trochę mi czasu zajęło by wymyślić, że te gumowe podkładki lepiej zdjąć i włożyć w uchwyty osłony. Tak więc trochę się najpierw nasiłowałem próbując wsunąć te zaczepy, aczkolwiek starałem się być bardzo ostrożny.

Pytanie jest następujące: czy na skutek moich działań mogłem uszkodzić w jakiś sposób wspomniany boost sensor? Mogę to w jakiś sposób sprawdzić? Jak on w ogóle wygląda? Dochodzi do niego jakaś wiązka przewodów, którą mogłem nieopatrznie wypiąć?

Liczę na Wasze wskazówki i pomoc.

Pozdrawiam

PS dodam jeszcze, że o turbo zawsze staram się dbać (cooldown po jeździe), normalnie sprężarka załącza się na chwilę przed 2000 RPM i daje prawidłowe ciśnienie doładowania (samochód około 2000 rpm dostaje niesamowitego kopa). Oprócz charakterystycznego dla tych modeli "pogwizdu" nie zauważyłem nigdy żadnych niepokojących objawów, żadnych spadków mocy lub podobnych dolegliwości.

Edited by creologic
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardziej bym stawiał, że podczas mocowania się z osłoną po prostu zdjąłeś albo urwałeś wężyk podciśnienia sterujący turbiną, żeby uszkodzić bost sensor trzeba mieć niezły talent, albo pecha.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.