Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dareczek1984444

Wyciszanie silnika Z19DTH

195 posts in this topic

Witam powiem tak Vectry c z tym silnikiem to calkiem fajne auta tylko strasznie glosne. Denerwuje mnie halas silnika w kabinie a ostatnio jak jest zimno to slychac takie tyrkotanie i podejrzewam popychacze ale o tym pozniej. Nasze viki sa ubogo wyciszane bo jest tylko taka smieszna mata na scianie ogniowej i nic wiecej a halas dostaje sie (u mnie) tam gdzie sa przewody ktore ida do nagrzewnicy. Moze ktos ma pomysly jak polepszyc wyciszenie aby bylo fajniej?? A wracajac czy ktos slyszy u siebie dziwne tyrkotanie zimnego silnika ( temp na zewnatrz ok 0-5stopni w plusie} powiem szczerze wnerwia mnie to bo boje sie ze cos padnie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem mylisz się, bo VC jeśli idzie o diesla a zwłaszcza Z19 DT/H - te samochody są fantastycznie wytłumione.

U mnie silnika praktycznie wewnątrz nie słychać, dopiero powyżej 120 km/h słychać szum z zewnątrz ale delikatnie, to tylko pęd powietrza...

Osłonę pod maską masz ok, na grodzi przedniej i pod silnikiem także?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

potwierdzam, tylko na zimnym silniku lekko slychac klekota w srodku.

pozniej cisza, nawet przy 160km/h betonowa autostrada, bardziej slychac powietrze i opony.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem swoją VC w klekocie w zasadzie dlatego, że był to jedyny diesel jakiego znałem, którego nie słychać wewnątrz i nie rozumiem jak ktoś mógłby narzekać na słabą jakość wyciszenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> Może po prostu powinien się kolega przejechać jakimś VW w TDI

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z przedmówcami, jak na klekota to raczej cichy jest, chyba że masz naklepany Bóg wie ile km i remontik silnika się zbliża.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po założeniu czujników parkowania z przodu, tak jakby hałas silnikowy bardziej przechodził do środka, czyżby zostało coś uszkodzone lub źle założone w ścianie oddzielającej silnik od kabiny ? Czy to jest możliwe ? Jest tam jakaś mata wygłuszająca?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest na grodzi silnika taka klasyczna a'la pakuły w oknach z lat 70. Firmy do CA robią specjalne

Please login or register to see this link.

do wygłuszania grodzi, ale to chyba lekka przesada.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodze sie z kolega, silnik w srodku jest dosc mocno slyszalny... Mam wrazenie, ze ktos cos zle zalozyl. Np. Auto nie bylo bite, ale wiem ze byla sciaga deska rozdzielcza i od strony pasazera przy drzwiach - gdzie sa naklejki od airbagow jest taka poszerzająca sie szczelina (od gory spasowane ale im nizej tym wieksza szpara) to po pierwsze, po drugie faktycznie mata wewnatrz komory silnika jakas uboga. A porownanie mam z dieslem w mazdzie 6. Cisza, cisza cisza...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie mata za 650zł to przesada.

Ale kawałek jakiejś wełny mineralnej nie powinno załątwić sprawy?

Aż z ciekawości zobaczę pod kierownicę, czy czasem nie zostawili tam jakiejś dziury. Bo naprawdę, od czasy gdy kable z przedniego zderzaka zostały przeciągnięte do bagażnika, słyszę wyraźniej, dużo głośniej silnik.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego autko jak kupilem mialo 2 lata i przebieg 120tys wiec jakos trudno mi uwierzyc ze silnik moze padac ale wez spojz pod maske tam nie ma nic mam mate na masce oryginalna plyte pod silnikiem oryginal a dzwiek zaczol sie rozchodzic po zimie a w miejscu gdzie ida weze do nagrzewnicy izolacji nie ma wcale jest tylko jakas cienkapianka ktora sie krucha zrobila. Brat ma bmw e46 2.0 diesel i tam jest masakrycznie powyciszane praktycznie caly silnik oblozony plastikiem i pianka i jest git. tutaj jest golas a silniki fiata nie slyna z cichości pracy a zwlaszcza tak wyżyłowane

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

podłączę się pod temat i stwierdzę to samo co mój przedmówca - u mnie jest wyjątkowo głośno w kabinie. dla porównania mam jeszcze corollę e12 w dieslu i w niej jest dużo ciszej na postoju.

owszem przy prędkości ok. 120 km/h jest przyjemnie i klekota nie słychać, na postoju "ala traktor", dla porównania głośniej niż w Mazdzie 626 TD GF (rok 2001), głośniej niż w Touran 2,0 TDI 2005, co gorsza dużo głośniej niż w ciężarowym Kangoo 1,5 DCI (wszędzie oczywiście mowa o postoju i wolnej jeździe w trybie miejskim).

samochód kupiłem walony, miałem cały przód rozkręcony, zdjętą deskę i wszystko po złożeniu wygląda OK, nie sądzę by wcześniejsza kolizji miałby coś z tym wspólnego, nic raczej nie brakuje, wykluczam to na 100% (nic nie gwiżdże podczas szybkiej jazdy, a błąd byłby włąśnie wtedy najbardziej dostrzegalny).

po otworzeniu maski silnik pracuje bardzo ładnie, ale wyjątkowo głośno (typowa praca diesla), może winny jest EGR który u mnie na 99% szwankuje ??

pozdrawiam

Edited by rolando
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

kolego EGR mam wymieniony ale zauwazylem ze wtryski glosno pracuja i popychacze zaworow. wlasnie czytalem ksiazke ze po 50tys powinno sie wyregulowac popychacze. kolega ma golfa 4 19 tdi i tez mu glosno chodzil zwlaszcza jak zimny byl i wymienil popychacze i normalnie pszczolka nie diesel a i jeszcze jedno najwazniejsze czyśćcie odme bo zimamialem opcje ze mi zamarzla i olej mi miarka wywalilo ale na szczescie w pore zauwazylem kleby bialego dymu z wydechu i spod maski ale po czyszczeniu auto odzylo i zaczelo dopiero ciagnac

Edited by dareczek1984444
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tam na mojego turbotraktorka nie narzekam tymbardziej że tesc ma passata b6 1.9 tdi i nie ma porownania...tam to dopiero jest głosno...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, prosta sprawa, jak uważacie, że nie wystarcza, to kupujecie coś do zatkania dziur, albo polepszenia dźwiękoszczelności grodzi silnika.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Ostatnio z kolegą gmmaxx przyglądaliśmy się wygłuszeniu jakie jest w naszych poliftowych Vectrach C GTS oraz Signumie(wszystkie z motorami z19dt). Okazało się, że Signum jest dużo lepiej wygłuszony i podczas jazdy jest dużo ciszej (głównie chodzi o szum opon i powietrza) bo ma np. dodatkowe wygłuszenie tylnych nadkoli(u mnie pod tapicerką nadkola są gołe) oraz grubszą matę pod osłoną koła zapasowego niż poliftowa VC. Domyślam się, że wygłuszenie ściany grodziowej też jest lepsze. Prawdopodobnie przedliftowe VC też miały grubsze maty tłumiące i stąd te rozbieżności w Waszych poglądach.

Pisząc czy wg. Was jest cicho czy głośno podawajcie też o jakie auto chodzi i czy to jest przed czy polift. Jak możecie to zmierzcie grubość mat w przedliftach w kufrze oraz ściany grodziowej i podajcie w tym temacie. Ja po południu pomierzę u siebie i napiszę.

W zeszłym roku poprawiałem fabrykę i dodałem dodatkowe wygłuszenie maski - pod fabryczną osłonę przykleiłem maty bitumiczne (popularny sposób wyciszenia silnika na forum VW) ale dało to tylko tyle, żejest minimalnie ciszej na zewnątrz auta.

Please login or register to see this image.

Edited by kamil_p
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

ja mam auto poliftowe (Signum), maska wyciszona oryginalną szmatą, na postoju jest bardzo głośno w porównaniu z innymi dieslami, które mam, miałem lub użytkowałem. w trasie jest super cicho.

pozdr.

Edited by rolando
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Zmierzyłem matę między silnikiem a ścianą grodziową i ta ma od 2mm na brzegach na przykład pod uszczelką, którą się zdejmuje przy wymianie filtra kabinowego do ok. 1cm ale tylko miejscowo (

Please login or register to see this link.

).

Natomiast w kufrze: mata filcowa pod płytą którą się unosi żeby dostać się do zapasu ma 7mm, nadkola są gołe, po lewej stronie od koła zapasowego do płyty podłogowej przylepiona jest mata bitumiczna (

Please login or register to see this link.

) i to tyle wygłuszenia. Vectra C GTS polift 2006r.

Napiszcie jak jest u Was - szczególnie Ci którzy uważają, że mają ciche i dobrze wytłumione auto

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by kamil_p
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Trochę mi to zajmie czasu zanim moją rozbiorę o takiego stanu na zdjęciach ale jak już to zrobię to podam grubość. W kombiaku są jeszcze maty z tyłu na błotniku, widać je jak od środka otworzy się schowki. Jutro pomierzę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

U mnie też jest bardzo głośno (polift), warczy ten diesel ze odechciewa mi się jeździć... W trasie owszem super, jak silnik mi się kręci 1500 obr przy 110km/h to musi być cicho. Po mieście kicha. Jeździłem avensis 2.2 i tam jest malina, cichutko jak w benzynie. Jeżdżę teraz chwilowo laguną 1 2.0 1996r i moje poczucie estetyki akustycznej odżyło...

Edited by hazell
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie także klekota ale tak jakby metalicznie bardziej, przynajmniej na moje ucho. Dużo daje wyłączenie klimy, jest zauważalnie ciszej bo spada obciążenie silnika, porównywałem z 2 innymi VC z Z19DTH i klekotały tak samo. Na trasie opony i wiatr, przy 200 km/h słychać wyraźnie klikacz od kierunkowaskazów i można spokojnie rozmawiać nie krzycząc , ale w porównaniu do Vivaro CDTI z 2011 roku to na postoju jest sporo głośniej.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego - mógłbyś podać te grubości mat? Sporo by to wyjaśniło dlaczego jedni mają cicho a drudzy głośno. Ewentualnie może ktoś inny pokusi się i sprawdzi jakiej grubości maty ma jego vectra między silnikiem a kabiną oraz w kufrze nad zapasem - chodzi o te całkiem przedliftowe VC, nie przejściówki z nową deską rozdzielczą.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Maska Signum

Please login or register to see this link.

U mnie grubość wygłuszenia między silnikiem a kabiną wynosi od ok. 0,5 - 1 cm,

na hałas nie narzekam.

Edited by radmax
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 ZDTH VECTRA C Przedlift.

Głośno i od silnika i od kół!

Jechałem Fiatem Croma z tym samym silnikiem, o 50% ciszej!

Znalazłem firmę która wycisza samochody, kosmiczne ceny.

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam...

Tak to prawda, Vectra C z silnikiem 1,9 CDTI jest bardzo głośnym silnikiem - bardzo niski komfort podróżowania.

Znajomy, który sprowadza samochody powiedział, że Opel m.in. Vectra jest samochodem roboczym w Niemczech, tzn. bardzo tanim, który służy tylko do przemieszczania, więc komfortu i przyjemności z podróżowania próżno szukać.

Poza tym koła masowe lecą jak liście jesienią, co chwilę coś dzwoni w zawieszeniu, już nie będę mówił o silniku, który lubi sprawiać niemiłe niespodzianki. Też mnie to zmartwiło jak jeździłem już Vectrą, lecz niestety nic co wyżej napisałem nie ominęło. Przebieg udokumentowany 126 tyś km. Żenada. Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Taa, tak samo jak Pasek, Mondeo i kilka innych tej klasy, które na pewno cichsze nie są i też jest w nich co naprawiać. Ciekawe czemu nie sprzedasz tego taniego g***a i nie zamienisz np. na luksusowe A8.

Edited by radmax
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.