Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

matin_kic

Wymiana oleju 1.9 cdti - Z19DTH - 150 KM

Polecane posty

Witam

Mam dylemat z wymianą oleju. Do swojego silnika używam oleju Liqui Moly 4300 - 5W-30 (syntetyk, do aut z DPF). W Poprzednim moim samochodzie (vectra benzyna) olej wymieniałem raz w roku, bez względu na przebieg, którego mam jakieś 15 tys rocznie

Ostatnio wyczytałem w książce (Naprawiam Sam Samochód do Vectry C), że: "W silnikach wysokoprężnych z filtrem cząstek stałych (silniki 1,9 dm3 w przybliżeniu od maja 2004) olej w silniku należy wymienić co 2 lata albo co 25 000 km". Co ile Wy wymieniacie olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja robię sporo kilometrów, więc nie mam dylematu czy co rok czy co dwa. A co do kilometrów, to sprawdzam jak mi komputer wyliczył ile do zmiany oleju. Zrobiłem od wymiany jakies 25000 i inspekcja pokazuje mi jeszcze 20000 do zrobienia. Mam taki sam silnik jak twój i też FAP'a

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale olej leję GM 5W30

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jak uzytkujesz tylko w trasie auto to mozna co dwa lata lub co 25-30 tyus , ale jak auto głównie pomyka po mieście to warto wymieniac co rok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A tak , przy okazji, jak sprawdzić stan insp. tzn ile jeszcze pozostało do inspekcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Też mam pytanie co ile najlepiej wymieniać w tym silniku olej (i filtry), do tej pory kierowałem się wskazaniami komputera. Bodajże po wymianie i po skasowaniu przeglądu 28tys do kolejnej pokazuje i tak mniej więcej w realu wychodzi aż do wyświetlenia insp. Ostatnią wymianę zrobiłem po nieco ponad roku i 28tys, przedostatnią również po takim przebiegu z tym, że ok 1,5 roku. Trzymać się tego jeśli zrobienie 28 tys km może zająć mi ok 1,5 roku lub nieco ponad, czy jednak jest sens zrobić wymianę po roku (ok 15tys km)?

Autko ma 77000 a jest z marca 2007 więc w 4 lata miało 3 wymiany

Edytowano przez matherr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja jestem zdania i mówie to znajomym, że olej powinno się wymieniać raz w roku lub co 10tys.(syntetyk)/15tys.(półsyntetyk).

nawet w Castrolu (gdy przyjechał przedstawiciel do warsztatu(gdzie miałem praktyki) żeby dać autoryzacje, mówili żeby po takim przebiegu wymieniać olej jak napisałem wyżej).

ps.częstą przypadłością padania turbiny w Lagunie II jest za długi okres między wymianami oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

równiez jestem zdania żeby wymieniac olej i filtry co rok , koszta niewielkie a korzyści moga byc bardzo duże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie,

chyba że robi się kilka tys. rocznie, to bym przedłużył wymianę co 2 lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wymieniac częsciej jak kupowałem auto to własciciel mówił że olej wymieniał 30 tys temu więc od razu wymieniłem i trzy dni po wymianie urwał się tłok podejrzewamy że nowy olej wypłukał szlamy i stało się spuscilismy olej i był strasznie już brudny a przejechałem na nim raptem koło 100 km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja zwracam uwage na jeszcze jedną rzecz. Jak masz nieszczesnego DPFa i jeździsz po mieście, to olej bezwzględnie wymieniaj co rok lub 10-15tys. Pamiętaj, że w oplach wypalanie filtra inicjowane jest przed dawkodwanie ekstra paliwa do wtrysków. Ma to zwiększyć temperaturę spalin i wypalić DPF. Niestety efektem ubocznym jest to, że NA PEWNO jakaś część paliwa dostaje się do oleju. Mniej go wleci, jeśli akurat jedziemy równym tempem np po autostradzie (wtedy wypalanie trwa u mnie dosłowanie chwilkę (ok.2-3km przy ok. 3-3,5tys obr - przełączam na manula), nieco więcej jesli wypalanie włączy Ci się w mieście (start-stop), a najwięcej jeśli przerwiesz cały proces, już nie mówiąc o kilkukrotnym takim procesie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Tak, że edwidentnie z DPFem, zmieniać jak najczęściej. Osobiście polecam oryginalny olej GM, ale w specyfikacji API SM/CF, ACEA A3/B4 C3 - przy czym najwazniejsze jest to C3, co oznaczna niską emisję popiołów (do DPF).

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_blush.png" alt=":blush:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak kolega wyżej pisze , ja wymieniałem jakieś 7000 km temu i powiem że częśc paliwa spłynęła do miski olejowej z przerwanego wypalania dpf, skutkiem czego będę musiał uda się znów na wymianę pomimo tego iż na inspekcji pokazuje jeszcze 11000km do zrobienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie oryginalnie komp jest ustawiony na 30 tys lub 1 rok i to mi powiedzial kumpel z diagnostyki i nie wazne ile kilometrow sie zrobilo bo nawet jak auto stoi pol roku w garazu to i tak olej dostaje wilgoci i dzieja sie rozne zeczy a nie wspomne o malych przebiegach. ja leje castrola 5W40 turbo diesel z aprobata do DPF i jak tylko komp pokazuje insp to odrazu wymieniam a kasowanie insp jest banalnie proste bo ktos gdzies na forum pisal o tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Panowie dopiero co zakupiłem Signuma z takim silnikem,powiedzcie mi kiedy to wypalanie sie odbywa, jak mam to zauwazyc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Polecam ten temat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy, jakie filtry najlepsze są do tytułowego silnika, zawsze miałem wszyystkie filtry MANN a filtr paliwa UFI (biały). Lepszy na bardzo zime miesiące wspomniany UFI czy Mann kóry ma budowę nieco inną (takie listki...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> )? Ostatniej wymiany miałem Manna a poprzednie UFI - W razie srogich mrozów UFI będzie lepiej z parafiną sobie radził? Wymiana się zbliża i coś trzeba kupić porządnego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ew. jesli coś innego proponujecie słucham waszych podpowiedzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to temat o wymianie oleju...

I jeśli o to chodzi to moim zdaniem to bez większego znaczenia czy będzie to Mann, Bosch, czy inny.

Jeśli idzie o mrozy to zalej depresator (np. Skydd) przed pojawieniem się mrozów, wtedy unikniesz wielu problemów.

Ja mam filtr paliwa Boscha...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam filtry Bosch są tańsze od Mann'a, można bez obaw tu przyoszczędzić?

Edytowano przez matherr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... to także produkt stosowany w ASO więc... spoko możesz brać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanko. za 2-3tys planuje wymienic olej. mam signum 1.9 cdti 150km z dpf ale niedlugo planuje tez wrzucic chipa i wyciac dpf. z tym ze nie wiem czy bedzie to przed wymiana oleju, jesli nie to napewno niedlugo po niej tj max z 2-3tys km. i teraz pytanie czy lać juz olej jak do silników bez dpf? przy okazji jaki to powinien byc olej. przebieg auta obecnie 184tys. chyba na motula bym stawiał bo chwalony widze. ale jaki konkretnie jak juz wywale dpf?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wlej do silników z dpf-em olej, później wymienisz sam olej ew. z filtrem oleju (gdy już zrobisz chipa i pozbędziesz się filtra). Nie wlewałbym na twoim meijscu nieprzystosowany do dpf-a oleju silnikowego... Zresztą nic się nie stanie jeśli będziesz jeździł bez filtra dpf z olejem przystosowanym do niego, gorzej na odwrót, ostatecznie wogóle nie musisz oleju po wycince zmieniać.

Edytowano przez matherr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

olej do dpf-ów nie zaszkodzi autu bez dpfa

odwrotnie może być gorzej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok rozumiem. w sumie to olej wymieniany przy 175 wiec niby jeszcze do 190tys moge spokonie polatac wiec pewnie zanim wymienie to wytne chwasta wtedy zaleje odrazu juz do silnikow bez dpf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja leje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

5w30 i robię na nim 30 tys i jestem zadowolony z tego oleju

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dlatego lepiej lać oryginalny i tanszy olej .... Powód ? Bardzo prozaiczny. W ciągu 30 tyś wymieniam 2 razy olej czyli co max 15 tyś km.... Impreza wychodzi mnie taniej a silnik ma zmienianą częsciej oliwkę co jest PODSTAWĄ nr 1 w samochodzie - prawidlowe smarowanie,,,, olejem nie starym olejopodobnym mazidelm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×