Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

SIG_MAN

Montaż Parktronica [Signum]

Polecane posty

Montaż Parktronica [Signum]

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Cześć,

sporo osób zadaje mim pewne pytanie:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak, można... troszkę pracy Was czeka, ale można.

Niezbędne będą:

Moduł oraz głośniczek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

8 x czujnik RAZEM Z KOŁNIERZEM

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Komplet wiązki na przedni i tylny zderzak (można przerobić wiązki Zafiry, Astry etc, oczywiście czujnik musi mieć takie samo gniazdo jak u nas w VC czy Signum).

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Biała (tył auta) wtyczka zazwyczaj jest w aucie ale czarną (przód auta) trzeba dołożyć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Moduł ładuje w tylnej centralce (jest tam specjalny zaczep)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i opisy kostek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Tyle tematem wprowadzenia, bierzemy się teraz za robotę.

Odpinamy przednie gniazdo (pod maską)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i widzimy że na wtyczce brakuje przewodów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

dokładnie tych, które tu zaznaczam (ja już je uzupełniłem)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

od tyłu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Po uzupełnieniu wprowadzamy je wejściem technologicznym (najlepiej za schowkiem pasaźera u góry zaraz przy podszybiu) i  wędrujemy nad podsufitką (i tak ją musimy zdjąć) nad głową kierowcy do tylnej centralki.

Tu wersja testowa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://img517.imageshack.us/img517/5378/parkt009.jpg&key=1c9f3e775afec577e4633e542e6a859d8471f648fd67cd0db6a99e98d1639798">

wpinamy się przewodami w tylną centralką

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

parkt09.jpg

ta plątaninka przewodzików to CAN smile.gif który musi wejść w CAN a nad tym 2 idące przewody Zielony i Zielono Brązowy to głośniczek (tylną centralką rozpisze przy okazji).

Teraz podsufitka na dół !!! Bierzemy siÄ za puszczenie 6 pinów górą i uzupełnieniu instalacji o głośniczek.

UWAGA !!! Wtyk od głośniczka zazwyczaj jest w aucie ale nad głową kierowcy, trzeba go odszukać, odczepić i puścić tam gdzie powinien być (wycięte kółko na tyle)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Mocujemy PIKACZ, skręcamy podsufitkę po przymocowania 6 przewodów i bierzemy się za ODWIERTY w zderzakach.

Trzeba zdjąć zderzaki, poszukać oznaczeń pod czujniki i wykonać po 4 odwierty.

Kołnierze montujemy na NAJMOCNIEJSZY klej do plastików... przedtem oczywiście papierem ściernym i benzyną musimy przygotować podłoże.

Zarówno z przodu jak i z tyłu powinny Być wtyczki do wpięcia ZDERZAKOWEJ wiązki (wiązki te można kupić po 50-100zĹ na allegro).

Jeśli wszystko zrobiliśmy jak trzeba zaczynamy zabawę techem (indeks kodów dla modułu to 011), wpinamy klawisz od PARKTRORNIKA.

No to co? Wbijamy wsteczny i testujemy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

DZIAŁA !!!

Jak macie pytania dzwońcie, piszcie maile.

P.S. Temat uzupełnić o widok przednich i tylnych wiązek w miarę możliwości. 


  • Dodający

    Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

  • Dodano
    2012.10.26
  • Kategoria

    Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 

Edytowano przez SIG_MAN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

good job... :33:

dokladnie w ktorym miejscu ono jest? - nie chce tykac tego glownego przejscia przy kierowcy UEC/BCM (chyba ze jakos zgrabnie i szczelnie mozna to zrobic... ale bez pewnosci nie ruszam...)

Edytowano przez Yanic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry opis, wielki szacunek dla mistrza :32: ,mam tylko pytanie, czy wszystkie signum maja instalacje pod przycisk w panelu przy radiu? Bo niedawno ściągałem te atrapy przycisków i żadnych gniazd pod nimi nie było

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> . Czy możliwe jest, że gniazda są nie włożone w miejsca w kokpicie i wiszą gdzieś za nim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam pytanie odnośnie modułu parktronika czy podejdzie z zafiry do vectry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego sigman dlaczego parktronik łączony jest z low speed canbus high dwoma kablami tak wychodzi z tis a patrząc dalej na can wszystko jest połączone razem (niema to sensu powinien być tylko 1 przewód i byłoby to samo)

Po twoim opisie widzę że skręciłeś te 2 kable do jednego przewodu can (czy tak powinno być)

Edytowano przez xpirat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ale jakbyś poczytał w TIS specyfikacje CAN to byś wiedział że wszystko jest zapętlone dla bezpieczęstwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1) Podłączanie +12 v do oryginalnego parktronika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

clip000410.jpg

W tej niebieskiej kostce Są 4 mniejsze kostki

A1- biała kostka z 9 pinami

B1 - czarna kostka z 3 pinami

C1 - niebieska kostka z 9 pinami

D1 - brązowa kostka z 12 pinami

C1 - niebieska kostka pin 6 tam Jest 12 v po przekręceniu kluczyka i idzie na bezpiecznik FR28

(jak wyciągniemy tą kostkę piny są podpisane bardzo niewyraźnie trzeba się dobrze przyjrzeć )

2) podłączanie can pod oryginalny parktronik

parkt09.jpg

clip000310.jpg

W tej brązowej kostce Są 4 mniejsze kostki

A1- niebiesk kostka

B1 - czarna kostka

C1 - biała kostka

D1 - szara kostka z 12 pinami

D1 - szara kostka pin 8 jest tam już zielony kabel z LSCAN-H do którego trzeba się wpiąć dwoma cablami idącymi z modułu parctronica

3) podłączanie masy pod parktronik

(Tego chyba nie trzeba pisać że masę przykręca się do budy)

(Nie wiem co jest grane i nie da się edytować wcześniejszego posta i proszę o usunięcie wcześniejszego)

Edytowano przez xpirat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Dramal

A tak z innej beczki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem VC 1,9 cdti kombi 04 (poprzednio VB 2,0 97) , mam seryjny parktronic i jest tak : wrzucam wsteczny - piszczy i po chwili przestaje , włączam ręcznie przyciskiem wyświetla się kontrolka parktronic, zaczyna piszczeć i po chwili przestaje , kontrolka świeci dojeżdżam do przeszkody zarówno z przodu jak i z tyłu i nic się nie dzieje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> mówiąc wprost nie działa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale sprawny chyba jest bo niby żyje , czy ewentualnie ktoś może coś pomóc ? z góry dziękuje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Dramal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnij opcoma a wyjdzie co go boli (kontrolka nie powinna świecić , ona sygnalizuje usterkę ewentualnie zablokowane czujki (zabrudzone ) Ja mam tak że mi nic nie piszczy tylko kontrolka na liczniku mruga po włączeniu wstecznego .Po kasowaniu zablokowanych czujek zapalam i działają dopóki nie przekroczę 10 km a puzniej znowu blokują się ale to norma bo czujki jeszcze nie zamontowałem a podpiołem i wożę w bagażniku

Tak jak widzisz na schemacie niema się tam co psuć albo coś nie łącza albo czujka uwalona

Edytowano przez xpirat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Dramal

dzięki za wskazówki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jeszcze takie pytanie : czy uszkodzenie jednego czujnika-tylko jednego- może spowodować że całość nie działa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie mianowicie posiadam VC polift i w zderzaku z tyłu chcę polakierować czujniki ( parktroniki ) pod kolor zderzaka czy mogę to zrobić bez problemu , nie stracą na czujności czy coś takiego?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Dramal

heh..sprawdziłem jak to u mnie wyglada i są polakierowane

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> więc to chyba przyczyna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W niektórych wersjach są właśnie lakierowane . Ja pytałem czy jak nie mam lakierowanych czy mogę to zrobić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tego to nie wiem i sam bym chciał się dowiedzieć bo mam polakierowane czerwone i pasuje je polakierować na mój kolor

Z kolorem sobie poradziłem papierem zeszlifowałem do metalu i pomalowałem

Teraz mam problem gdzie wiercić otwory w zderzakach I proszę kogoś kto ma oryginalne czujniki parkowania w vektrze c sedan o zmierzenie a szczególnie na jakiej wysokości zderzaka są czujniki I potwierdzenie czy odległości są dobre (takie jak na obrazku poniżej)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Up (bo nikt tu nie zaglądnie)

Edytowano przez xpirat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zmierzę tobie to ale dopiero w poniedziałek chyba że znajdziesz wcześniej lub ktoś już poda.

sorki dokładnie nie doczytałem ja mam kombi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Edytowano przez Mieszko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lakierowac je mozna ale bez przesady - najlepiej doczyscic do plastiku i polakierowa na nowo.

Jesli nie dziala jeden z czujnikow - niestety caly uklad przod plus tyl nie bedzie dzialal

Jesli nie masz czym stprawdzic - mozesz to zrobic "na ucho" - sprawne czujniki wydaja takie charakterystyczne cichutkie "pukania" - przykladasz ucho do kazdego i nasluchujesz ten ktory "nie puka" najprawdopodobniej jest uszkodzony. Zeby potwierdzic ze to czujnik a nie wiazka w jego miejsce zapinasz inny ktory "puka" - jesli tez nie bedzie wydawal odglosow znaczy sie szukasz uszkodzenia na wiazce - bo jesli bedzie "pukal" to tamten czujnik jest uszkodzony.

Do tej operacji musi byc dosyc cicho na okolo - i najlepiej upewnic sie po 2/3 razy ze na pewno czujnik puka bo te odglosy sa naprawde ciche.

Kolego xpirat - nie musisz nic mierzyc - na zderzaku poszukaj fabrycznych miejsc montazowych na czujniki.

Edytowano przez Levy_sdz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie

Za co odpowiadają indexy kodów w module pas ( z tego co wiem to dzielą się na skrzynia automat/manual, czujniki przud/tył i tylko tył) ale nie wiem o co chodzi z marką auta (Notchback /Hatchback /gts/signum/kombi czyżby to chodziło o wysokość)

Notchback

Park Pilot przud i tył

skrzynia automatyczna index 002

skrzynia manualna index 003

Park Pilot tylko tył

skrzynia automatyczna index 008

skrzynia manualna index 009

Hatchback nie GTS

Park Pilot przud i tył

skrzynia automatyczna index 002

skrzynia manualna index 003

Park Pilot tylko tył

skrzynia automatyczna index 008

skrzynia manualna index 009

Hatchback GTS

Park Pilot przud i tył

skrzynia automatyczna index 006

skrzynia manualna index 007

Park Pilot tylko tył

skrzynia automatyczna index 014

skrzynia manualna index 015

Signum

Park Pilot przud i tył

skrzynia automatyczna index 004

skrzynia manualna index 005

Park Pilot tylko tył

skrzynia automatyczna index 012

skrzynia manualna index 013

Kombi

Park Pilot przud i tył

skrzynia automatyczna index 010

skrzynia manualna index 011

Park Pilot tylko tył

skrzynia automatyczna index 016

skrzynia manualna index 017

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

czy te pukanie jest słyszalne gdy wszystko jest wyłączone ( kluczyk wyjęty ze stacyjki )?

Czy jeżeli czujnik jest zabrudzony też będzie " pukał " ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam zgoła inne pytanie. Czy ktos wie, albo zna sposob na wyjecie seryjnie zamontowanych czujnikow. Na pewno mam jeden uszkodzony i chcialbym go wymienic, ale nie mam pojecia jak sie za to zabrac.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest to bardzo proste

czujnik jest na dwóch zatrzaskach - wystarczy że je podważysz i wyciągniesz czujnik - oczywiście musisz najpierw odpiąć kostkę z zasilaniem. I uważaj na oprawkę ponieważ jest ona zgrzewana lub klejona do zderzaka więc lepiej ją przytrzymać

jak coś to pisz robiłem to 15 listopada więc mogę podpowiedzieć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

małe fotostory hehe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

część fotki made in Buluś

sorki za ostrość ale foty robione kiepskim telefonem

Edytowano przez Żywcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za instruktarz, na pewno sie przyda. Mam jeszcze jedno pytanie, czy te czujniki parkowania to sie jakos programuje. zeby ustawic odleglosc od ktorej zaczna pikac. Bo ten niby zepsuty dziala jak sie go dotknie palcem (ciagly sygnal).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do programowania jest tylko tak jak pisałem wcześniej podział na samochody 4/5 drzwiowa/kombi/signum/gts wydaje mi się że jest to ustawianie wysokości ale pewności nie mam bo tylko techem da się to zmienić a tu na forum widzę że nikt kto ma techa i czujniki nie jest skłonny nam szarakom napisać za co odpowiadają te indexy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na alledrogo wiązki parktronika -i tu moje pytanie czy te wiązki się różnią między przedlift/polift?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kostki są takie same tylko wychodzi z nich

albo więcej przewodów na czujniki tył przód [10 przewodów (2 przewody do can + 2 do głośniczka i 6 czujniki przód)]

albo mniej tylko na tył [4 przewody (2 przewody do can i 2 do głośniczka]

Biała (tył auta) wtyczka

czarną (przód auta +głosniczek+can)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

zajrzyj tu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Jest to wtyczka prawdopodobnie z 4 przewodami ale można dołożyć jak chcesz mieć przód też

To samo jest z modułem czy założysz z przedlifta czy z po to będzie działał

Edytowano przez xpirat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×