Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Tuleje ramy silnika


rysiontko
 Share

Recommended Posts

Wymienial ktos tuleje ramy silnika? Tuleje sa wprasowane czy mozna je wyciagnac bez problemu? Trzeba miec jakis przyrzad do ustawiania ramy czy mozna to zrobic bez niego?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

napisz do właściciela tego tematu,

przypadkowo się na niego natknąłem i widziałem ze on wymieniał.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sam sobie odpowiem na zadane pytanie.

Wymiana tulei i wyjęcie ramy nie jest trudne, jest tylko "trochę" rozkręcania, i dobra rada - 2 podnośniki warsztatowe - łatwiej wyjechać ramą,

- postawić samochód dość wysoko i co za tym idzie pewnie (jak zawsze),

- poodkręcać dolną osłonę jeśli ktoś posiada,

- zdjąć cały układ wydechowy (ogólnie wystarczy tylko odkręcić przednią rurę od katalizatora - mam benzyniaka - i zdjąć pierwsze gumowe wieszaki, ale jest więcej gimnastyki przy wyjeździe z ramą),

- odkręcić końcówki drążków stabilizatora,

- odkręcić wahacze od ramy, odkręcić śrubę zabezpieczającą dużej tulei (jest wkręcona na klej, przy skręcaniu 40Nm + 40st) i wyciągnąć tą tuleję,

- odkręcić dolne uchwyty chłodnicy i podwiesić chłodnicę,

- odkręcić przekładnię kierowniczą, nie trzeba jej podwieszać, przeguby zrobią swoje,

- wykręcić śruby przedniej i tylnej poduszki silnika, silnika nie trzeba podpierać - tak naprawdę trzyma się na pozostałych poduszkach, a te dwie mają inną rolę,

- poodpinać kable od ramy, pod chłodnicą trzeba ciąć uchwyty ale te uchwyty umożliwiają użycie nowych opasek,

- podeprzeć ramę podnośnikami,

- odkręcić tylne blachy łączące ramę z podwoziem,

- wykręcić pozostałe 2 śruby przednich tulei,

- opuścić trochę ramę na podnośnikach i odkręcić stabilizator - idealna okazja do wymiany gum,

- wyjechać z ramą, uwaga na sondę i łącznik elastyczny jeśli ktoś nie zdjął wydechu.

Dalszy proces postępowania jak na zdjęciach poniżej - wiertarka i usunąć gumę, zewnętrznej blachy z tulei nie trzeba nacinać tylko wybić ją jakimś udarowym śrubokrętem - przecinak jest za duży.

Założenie nowych tulei - prasa o nacisku 10 ton lub bardzo dużo samozaparcia.

Uniwersalne ściągacze wraz z pokazanym sposobem wybicia tulei:

20110427144618733.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Tuleje do założenia:

2011042714472051.jpg

Uploaded with ImageShack.us

To już po wszystkim (proces wciskania, ze względu na małoletnich (audio)) pominę :P :

20110428110918202.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Przy okazji powód skrzypienia na przeszkodach:

20110428111319790.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Wszystko było robione w warunkach nie warsztatowych na podwórku przed domem.

Można by podpiąć jeżeli ktoś kiedyś skorzysta.

Edited by rysiontko
Link to comment
Share on other sites

Stuki nie wiadomo skad, a wymienilem doslownie wszystko za wyjatkiem wahaczy i amortyzatorow, ktore to wg 4 roznych mechanikow byly dobre. Do tego absolutna niemoznosc ustawienia geometrii - na stanowisku dobrze, a na trasie kierownica krzywo.

Link to comment
Share on other sites

Stuki nie wiadomo skad, a wymienilem doslownie wszystko za wyjatkiem wahaczy i amortyzatorow, ktore to wg 4 roznych mechanikow byly dobre. Do tego absolutna niemoznosc ustawienia geometrii - na stanowisku dobrze, a na trasie kierownica krzywo.

Jak rozumiem wymiana pomogła?

Sam się zmagam ze stukami i nie wiem skąd dochodzą. Wymieniłem już wszytsko oprócz maglownicy i amortyzatorów. Co dziwnie to stuki są na zimnym aucie po nocy przez pierwsze kilka kilometrów później ustają.

Jak doszedłeś do tego że to właśnie te tuleje?

Link to comment
Share on other sites

Jak doszedlem - tylko one zostaly. Polozylem sie pod autem i zaczalem je sprawdzac i zobaczylem to czego nie widzieli w 4 warsztatach - guma jednej z tylnych tulei wyszla poza obrys belki.

Poczytalem na necie i wyszlo, ze jesli padaja to wlasnie tylne i to niezaleznie od marki samochodu.

Czy pomoglo - jest o niebo lepiej, auto jest sztywniejsze i lepiej sie prowadzi, ale... przy demontazu ramy wyszlo jacy sa mechanicy. Gdyby jeden sie pomylil, zrozumialbym, ale 4 roznych? Jedna tylna tuleja wahacza w rozsypce, druga tylko troche lepsza.

Jezeli wymieniles juz absolutnie wszystko, jakies 2 lata temu mialem astre g. Stukalo mi cos z tylu, a tam konstrukcja zawieszenia prosta jak budowa cepa. Wczesniej wymienilem amortyzatory. Po kilku miesiacach okazalo sie, ze jeden stuka na uszczelniaczu jak byl wcisniety, czyli pod obciazeniem...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

odgrzeje troche kotleta… czy ktos mial jeszcze przyjemnosc wymieniania tych tulei?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP