Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Check Engine na gazie


Sylvvek
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam taki problem iz czasem ja sie silnik rozgrzeje zalancza mi sie kontrolka silnika. I czuc jakby silnik byl slabszy. Musze zgasic auto i zapalic od nowa zeby kontrolka zgasla. Blad zczytalem. (Blad wykazal cos z sonda lambda). Dodam ze na benzynie tego nie bylo i nie ma. Problem wystepuje tylko na gazie i nie zawsze. Jaka moze byc przyczyna??

Edited by Sylvvek
Link to comment
Share on other sites

Guest bastek79

Najprawdopodobnie błędny skład mieszanki - jaki dokładnie masz błąd?

wygląda na to że instalacja wymaga ponownego ustawienia.

Podłącze się do kolegi, mam identyczny problem... więc pomożecie dwóm osobom...:) tylko, że ja mam instalkę IIgen. :)

a jaka to jest instalacja dokładnie ??

czy możesz zczytać nr błędu ?

akurat ten silnik znam b.dobrze sam taki miałem w Omedze :) z instalacją II generacji BRC (nigdy w życiu),

i tak jestem pełen podziwu bo u mnie gazownicy poszli na skróty i jak auto chodziło na LPG to przekaznik odcinał kontrolkę silnika.

Link to comment
Share on other sites

U mnie na Pb bledu nie ma. I wyskakuje dopiero jak sie silnik rozgrzeje. Ale tak jak mowie. Nie zawsze. Ale jak sie zaswieci juz to czuc spadek mocy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam,

ja też podłączę się do tematu.

Mam od 3 dni taki problem, otóż zapala mi się check podczas jazdy na gazie.

Rano jak odpalam auto na benzynie to wszystko działa dobrze, rozgrzewa się, przerzuca się na gaz i jak delikatnie jadę to jest ok, nagrzeje się do 80-90 stopni w zależności jaka temp i jaki dystans przejedzie.

Ale jest poewien problem, otóż jak auto jest na gazie (temp przełączenia 40 stopni) i zacznę kilka razy przyspieszać i zdejmę nogę z gazu, to zaczyna szarpać, dlawi się silnik i check się zapali. Jak przerucę na benzynę to też chwilkę się dławi, po czym przechodzi i jest ok

Na samej benzynie tego nie ma-nieważne jak jadę.

Co ciekawe myślałem, że to może coś z przepływomierzem i go odpiąłem i podłączyłem i okazało się, że check zgasł.

Pojechałem do gazownika, bo podejrzewałem problem z instalką i mialem błędy:

wypadanie zapłonu na cylindrze 1

wypadanie zapłonu na cylindrze 3,

błąd przepływomierza,

sonda lambda,

niewłaściwa temperatura z czujknika

Nie mam kodów tych błędów, ani nie zoabzcyłem z jakiego czujn ika ten błąd bo gość mi to skasował.

Po sprawdzeniu stwierdził, że to wina niezmienionych świec i kazal zmienić świece.

Kupiłem świece nowe, bo stare faktycznie wypalone były i założyłem wszystkie 4 nowe, takie same jak były (spisalem oznaczenie z jednej i poszedłem do sklepu kupić).

Auto ostygło i na nowych świecach dokładnie to samo się dzieje.

Co ciekawe w weekend byłem w trasie i zrobiłem ponad 400 km jednego dnia i nic nie wyskoczyło, więc się ucieszyłem, ale wtedy odpaliłem auto, chodziło na benzynie, przerzuciło na gaz, stałem z 5 min z zapalonym silnikiem i jechałem dosyć spokojnie i jednostajnie, bo nie było wcale ruchu itd.

Podejrzewam, że może się DIS kończy, albo może coś ze składem mieszanki na gazie ale tego nie jestem pewien.

Cały czas się to dzieje na gazie przy temp silnika 40-60 stopni, po odłączeniu przepływomierza chceck zgasł i stare świece jak wymontowałem były okopcone na czarno.

Z odpalaniem nie ma żadnego problemu, czy zimny czy ciepły.

Auto vectra c z18xe.

Nie mam jak sprawdzić czy to napewno cewka, a nowa to wydatek ponad 300 zł (oczywiście jeśli napewno to-to kupię nową valeo z 2 letnią gwarancją), ale chcę uniknąć wymiany dobrej części na nową.

Dzisiaj jadę jeszcze raz do gazownika, na sprawdzenie całej instalki i zobaczymy.

Proszę o pomoc, może ktoś miał takie objawy i wie co to jest, lub co to może być.

Edited by FOTON
Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam problem. Zaraz po przełączeniu na gaz jak mu dam po garach to mi wyskakuje błąd związany z wypadaniem zapłonu i samochód chodzi nie na wszystkie gary. Ten sam silnik Z18XE. Obecnie mam ustawiona temperaturę przełączania na gaz 50st(i nie wiem czy to istotne ale zmieniłem typ czujnika temperatury w komputerze gazowym) i odpukać narazie się nic nie dzieje. Ale mam obawy właśnie że kończy mi się DIS.

Gazownik powiedział, że spowodowane jest to właśnie zbyt niska temperatura gazu bo parownik przy niskich temp na nie do końca rozgrzanym motorze nie wyrabia i stąd te cyrki. Jaka masz instalacje ?

Link to comment
Share on other sites

BRC Sequent 24. Wcześniej przejechałem na gazie 2500 km w ciągu półtorej miesiąca i nic się nie działo. Obecnie mam 3000 na gazie przejechane od 7 stycznia br (zakładałem instalację wtedy)

Edited by FOTON
Link to comment
Share on other sites

W Twoim przypadku jechał bym do gazowników. Jakbyś się zdecydował na wymianę DISa to napisz jaki efekt bo się nad tym sporo zastanawiam czy coś da, zwłaszcza że zauważyłem że coś mi lekko przerywa.

Link to comment
Share on other sites

Panowie, jak na benzynie działa git, to szukałbym przyczyn w gazie i do sprawdzenia są wtryskiwacze, reduktor i poprawna regulacja tego wszystkiego, pod warunkiem że wtryski i reduktor sprawne. Kolego FOTON, jeżeli jest to nowa instalacja, to jest to za***ny obowiązek gazownika, żeby wyregulował dobrze instalację. Pokaż jeszcze zdjęcia instalacji pod maską, może coś się uda znaleźć. zibione, a co powiesz, że ja mam ustawioną temp przełączania na ok 10*C i nie ma żadnych szarpnięć, ani nic? 50*C to zdecydowanie za dużo, strzelałbym w zużyte wtryskiwacze. Jakie masz i ile przebiegu na nich zrobiłeś?

Link to comment
Share on other sites

Właśnie najlepszy jest myk że na całej instalacji(reduktor Alaska At-09,wiem wiem że to szmira, wtryski OMVL) mam zrobione 12 tysi. Przerabiałem inst II gen na sekwencje.

W lato miałem ustawione 30 i po przełączeniu podobna sytuacja, przy 35 już było w porządku.

U mnie zauważam problem również na benzynie(potrafi przerwać,szarpać) więc stąd celuje w DIS`a.

Porobię na dniach screeny z parametrów jakie mam ustawione i mapy to może coś da się wyłapać co należałoby poprawić.

Link to comment
Share on other sites

Skoro tak, to faktycznie może być DIS. Kolega ma Astre G Coupe z takim silnikiem i też mu działał na 3 gary, i na gazie i na benzynie nie szło jechać, wymienił cewkę i jak ręką odjął. Żeby gaz dobrze chodził, to najpierw na benzynie musi pracować bez problemów.

Link to comment
Share on other sites

Wracajac do mojego problemu to chyba znikl(pewnie na chwile) zachcialo mi sie ostatnio profilaktycznie przeczyscic silniczek krokowy i EGR i od tego czasu nima "check engine". Zobaczymy jak bedzie dalej. Dam znac. :blink:

Link to comment
Share on other sites

A ja wczoraj byłem na regulacji instalki gazowej i coś gaziarze poprawili w pracy wtrysków gazowych.

Efekty tego są takie, że nie pojawia się check, ale zaobserwowałem dzisiaj coś innego. Mianowicie po przełączeniu auta na gaz 2 razy mi samo zgasło na światłach (jak się troszkę bardziej zagrzał to nie gasł), a do tego po zgaszeniu pod domem i przy próbie odpalenia za 15 min - ciężko odpalić na benzynie.

Objaw później niby ustał, ale czekam do jutra jak po nocy to będzie wyglądać. Jeśli będzie dalej problem to znowu odwiedzę ww panów:D

Zdjęcia postaram się jutro zrobić i wrzucić.

Dzięki za wszystkie porady i sugestie - disa jednak na razie nie zmieniam, bo nie mam szarpania na benzynie (idzie jak burza i się nie dławi)-dlatego jak mi to szarpanie wyszło na gazie to podejrzewałem także jakieś problemy z lpg.

Edited by FOTON
Link to comment
Share on other sites

zła praca na benzynie może też wynikać z tego że niewłaściwe ustawienia gazu wywołały korekty w sterowniku benzynowym. najlepiej zresetować ecu benzynowe i wtedy sprawdzić czy na benzynie jest OK

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No chyba za szybko sie cieszylem. Od kilku dni znowu swieci mi sie check na gazie. Ale nie zawsze. Stwierdzilem jedno. Zalezne jest to od temperatury. Im nizsza tym czesciej. Nie wiem juz nic. Nie mam pojecia czemu tak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP