Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ciśnienie oleju ?


Guest Piotr_VB
 Share

Recommended Posts

Guest Piotr_VB

Mam problem.

Otóż przy dłuższej jeździe (koło 1-2 h) i osiągnięciu prędkości koło 120 - 130 km/h zapala się komunikat kompa o poziomie oleju. Sprawdzam poziom po ostygnięciu silnika i jest w połowie bagnetu.

Czy jest tam jakiś czujnik i mógł paść, czy problem z ciśnienim oleju w czasie jazdy ?

Motor 2.0; 99'; 16v; niestety nie wiem jak sprawdzić inne oznaczenie silnika.

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Uzupełnij poziom oleju-sprawdż jak bedzie. Poziom oleju to jedno -ciśnienie oleju to drugie .

Kilku kolegów miało problem z komunikatem o zbyt niskim poziomie i albo to prawda albo nawalajacy czujnik w misce olejowej.

Link to comment
Share on other sites

Mam problem.

Otóż przy dłuższej jeździe (koło 1-2 h) i osiągnięciu prędkości koło 120 - 130 km/h zapala się komunikat kompa o poziomie oleju. Sprawdzam poziom po ostygnięciu silnika i jest w połowie bagnetu.

Czy jest tam jakiś czujnik i mógł paść, czy problem z ciśnienim oleju w czasie jazdy ?

Motor 2.0; 99'; 16v; niestety nie wiem jak sprawdzić inne oznaczenie silnika.

Piotr

Przy dłuższej jeździe może się zapalać dlatego ze olej jest rzadszy bo jest rozgrzany i pompa nie może utworzyć właściwego ciśnienia. Wtedy się zapala komunikat. Niezależnie czy będziesz miał pół czy cały olej na bagnecie. Możliwe ze czujnik jest uwalony, albo łapię gdzieś mase. Ale nie bagatelizuj tego tylko jak najszybciej do mechanika zmierzyć ciśnienie pompy olejowej. Na biegu jałowym nie powinno być mniej niż 1,5 atm. Mierzy się po nagrzaniu silnika do 90st. I sprawdź też przy wyższych obrotach. Możliwe też się puszcza zawór zwrotny za szybko ale wtedy też nie będzie ciśnienia. Ja właśnie tak zatarłem silnik 2tyg temu.

Jak zauważysz ze auto zaczyna klepać, głośniej chodzić odrazu go zgaś. To będzie znak ze silnik pracuje na sucho. Obym się mylił bo wtedy koszta są bardzo wysokie.

Edited by danielxc717
Link to comment
Share on other sites

Sprawdzam poziom po ostygnięciu silnika i jest w połowie bagnetu.

Sprawdź zanim ostygnie (z 5 minut po zatrzymaniu) - dolej do poziomu 3/4 zakresu bagnetu.

I to nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju. Od ciśnienia masz oddzielną kontrolkę.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP