Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Filtr powietrza a spalanie.


TheDon
 Share

Recommended Posts

Jak duży wpływ na spalanie może mieć, zanieczyszczony filtr powietrza w samochodzie z silnikiem diesla?

Jak często taki filter powinno się wymieniać?

Link to comment
Share on other sites

Dziś wymieniłem wszystkie filtry, mam nadzieje ze będzie różnica w spalaniu bo pali zdecydowanie za dużo 6,5-7 litrów na trasie jadąc 60 km/h na tempomacie.

Przejechałem się kawałek dzisiaj, czuć jakby samochód był żwawszy ciekawe czy przełoży się to na niższe spalanie.

Link to comment
Share on other sites

Będzie miał muła to fakt -puszcza z wydechu charakterystyczny szary dym,ale spalanie raczej nie wzrośnie bo za fitrem jest przepływka .

Dziś wymieniłem wszystkie filtry, mam nadzieje ze będzie różnica w spalaniu bo pali zdecydowanie za dużo 6,5-7 litrów na trasie jadąc 60 km/h na tempomacie.

Przejechałem się kawałek dzisiaj, czuć jakby samochód był żwawszy ciekawe czy przełoży się to na niższe spalanie.

Swieże powietrze ważna rzecz :rolleyes: -a jak z temperaturą silnika ? trzyma 90 stopni ?

Link to comment
Share on other sites

Cięzko powiedzieć czy trzyma temperaturę, nie wiem jak mam to sprawdzić ponieważ byl niedawno wymieniony termostat kompletny. Temperatura utrzymuje się między 80 a 90 stopni. Podejrzewam awarie jakiegoś czujnika tylko nie wiem którego a chętnie bym wymienił :)

Link to comment
Share on other sites

Najpierw warto wykluczyć -jedną smieszną usterkę a mianowicie przycieranie wskazówki na tablicy-w prosty sposób zdjąć konektor z czujnika i na moment zewrzeć z masą silnika,druga osoba w aucie sprawdza wychylenie wskazowki na maksa na czewone pole.

Następny krok to wymiana czujnika temperatury na tablicę(mały koszt) - ostatni to wymiana termostatu na nowy.

Możesz jechać oczywiście na Techa i sprawdzić wartości temperatury.

Link to comment
Share on other sites

Cięzko powiedzieć czy trzyma temperaturę, nie wiem jak mam to sprawdzić ponieważ byl niedawno wymieniony termostat kompletny. Temperatura utrzymuje się między 80 a 90 stopni. Podejrzewam awarie jakiegoś czujnika tylko nie wiem którego a chętnie bym wymienił :)

Wskaźnik temperatury w liczniku w dieslach często źle pokazuje temperaturę.U mnie zaniża z 10 stopni i wymiana czujnika temperatury na nowy nic nie dała. Ponoć można to wyregulować Techem.

Filtr powietrza trzeba wymieniać co roku, bo z tego co czytałem to może popsuć się przepływomierz...

Auto na trasie powinno spalać około 5l przy prędkości 90km/h.

Edited by andrzej244
Link to comment
Share on other sites

Guest robertoz

"Auto na trasie powinno spalać około 5l przy prędkości 90km/h.

"

Masz rację,tyle pali moja viki ale jak jadę sam,bez pasażerów(kombi).

Osobiście uważam, że brudny filtr powietrza powoduje większe spalanie. Powinno sie go wymieniać nie tylko jak jest brudny, ale np. zawsze po zimie ponieważ papierowy wkład chłonie wilgoć i sprawność filtra bardzo maleje.

Link to comment
Share on other sites

u mnie wtedy oklamuje licznik bo spalanie w trasie z predkoscia ponad 110 na obowdnicy oraz cykl mieszany to 6 l.lubie depnac w trasie wiec wynik mnie zadowala ale w miescie jak czolg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Stan techniczny/zabrudzenie ma wpływ na spalanie mimo posiadania przepływomierza.

Co do częstotliwości wymiany- ma tu wpływ również rodzaj dróg po, których się jeździ: utwardzone, nieutwardzone.

Dlatego ciężko powiedzieć, że można śmiało zrobić tyle km bez wymiany.

Na pewno warto zmienić go wraz z wymianą oleju w silniku- czyli co jakieś 10kkm, jednak warto sprawdzić co jakiś czas w jakim jest stanie i gdy jest mocno zabrudzony po prostu wymienić.

Kolejny argument za systematyczną wymianą to: silniki turbodoładowane są zdecydowanie wrażliwsze na czystość powietrza zasysanego gdyż przechodzi ono przez łopatki turbiny- a ta kręci się szybko przez co większe drobinki mogą je uszkodzić mechanicznie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP