Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Szarpniecie przy gwaltownym przyspieszaniu + temp. przelaczania


iksarp
 Share

Recommended Posts

Witam,

instalację stag300 do z18xe zalozylem na poczatku wrzesnia 2010. Ogolnie instalacja chodzi bez zastrzezen, ok 10000 km wyjezdzone. Mimo to mam 2 pytania:

1) Przy normalnym uzytkowaniu samochodu instalacja sprawuje się idealnie. Jednak przy gwałtownym wcisnięciu gazu do podłogi(lub prawie) podczas jazdy samochod nie reaguje od razu. Jest chwilowy przestoj, niecala sekunde, nawet mniej. Potem jest lekkie szarpnięcie i samochod przyspiesza z nalezytą mocą. Zjawisko to pojawia się jedynie podczas jazdy na LPG. Gazownik mowi, ze nic z tym nie może zrobić, bo tak ten model samochodu ma i tyle.. czy ma racje?

2) chodzi o temperaturę przełączania na gaz. Mam ustawione na bodajże 28 stopni. Gazownik mimo tego, że wie, że do tej instalacji sugerowana temperatura do 35 stopni twierdzi, ze taka wystarczy. Po przełączeniu na gaz, gdy się zatrzymam i bede chciał normalnie ruszyc to samochod najprawdopodobniej mi zgaśnie, ewentualnie będzie skakał kilka sekund na malych obrotach(100-500) i potem wroci do 800 i ruszy normalnie. Zas gdy dodam wiecej gazu - rusza normalnie. Zdarza się to TYLKO w sytuacjach, gdy zdarza mi się ruszac w przeciągu 2-3 minut po przełączeniu na gaz. Ja juz się do tego przyzwyczaiłem i na poczatku daję troche więcej gazu przy ruszaniu. Gazownik mowi na to, ze może mi zmienic temperature na 35 stopni, tylko rzadko kiedy wtedy pojezdze sobie po miescie na LPG.. Czy takie dzialanie nie jest szkodliwe dla instalacji?

Proszę o opinie, pozdrawiam

Edited by iksarp
Link to comment
Share on other sites

Zmień gazownika

Skoro mówi Ci że temp powinna byc ustawiona na 35 st, to po jaka cholerę ustawia Ci na 28?

Chyba po to, żeby za jakiś czas parownik Ci wymienić i zarobic na Tobie

Mam sekwencję w X18XE i nie mam takich cyrków, żeby po przełączeniu na LPG gasł mi przy ruszaniu

Jaki Ty masz silnik?

Z18XE? Nie przypadkiem X18XE1?

Witam,

instalację stag300 do z18xe zalozylem na poczatku wrzesnia 2010.

Link to comment
Share on other sites

Z18XE, 125 km.

Może to byc wina zbyt wczesnego przełączenia na gaz? Podkreslam - tak się MOŻE dziać przez pierwsze 2-3 minuty od przełączenia na 28 stopniach.

Mozesz się jakoś odnieść do pytania 1?

Edited by iksarp
Link to comment
Share on other sites

Czyli masz VC, bo Z18XE były chyba tylko w VC ;)

Co do Ad.1

Nie jest to norma jak Ci mówi gazownik, bo ja takiech cyrków nie mam żeby przy gwałtownym dodaniu gazu cos szarpało

Może nie jest wyregulowana dobrze instalacja i cos z mieszanką jest nie tak

Wg mnie, nie powinno mieć wpływu szybsze przełączanie na możliwośc gaśniecia auta przy ruszaniu

Ale głowy nie dam

Link to comment
Share on other sites

A faktycznie znalazłem taki w EPC ;)

Podjedź do innego, spytaj się co może byc przyczyną

Za podpięcie gwarancji nie stracisz

Edited by GAJEŚ
Link to comment
Share on other sites

Napewno nie jest to wina temperatury przełączania. Minimalnie można ustawić 15st. Wiele osób ustawia na 25 i nie mają żadnych problemów. Podobne zjawisko o, którym piszesz zaobserwowałem wczoraj u siebie. tzn. przejechałem kilkanaście km, zostawiłem auto na parkingu i poszedłem na szybkie zakupy. Po ok 15 minutach wracam, zaraz po odpaleniu auto przeszło na gaz. Dojeżdżam do skrzyżowania, wciskam sprzędło a auto gaśnie, obroty falowały 100-500 i zgasło. Z tym, że ja stawiam na kiepskiej jakości gaz. Dodam, że miałem w zbiorniku rezerwę (ok. 5l), gdy gazu było więcej nic się nie działo. Po ok 2 minutach jazdy już auto nie gasło.

Link to comment
Share on other sites

U ciebie to było pewnie jednorazowe. U mnie tak jest zawsze, a gaz leje na różnych stacjach na tanszych i na drozszych(co nie oznacza, ze lepszych)

Link to comment
Share on other sites

Więc może wina gazu z małych stacji

Lej na sprawdzonych

Ja leje na BP i Shelu i nie mialem jeszcze cyrków

Raz zalałem na stacji "Krzak" i w srodku smród a osiagi tragiczne

Link to comment
Share on other sites

Może zacznij od sprawdzenia świec, wymiany filtrów gazu i na koniec regulacja. napewno nie powinno być żadnych szarpnięć.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli słaba reakcja na gaz i to tylko na gazie, to stawiam na skopane nawierty i pewnie dlugi wężyk podciśnienia. Wrzuć fotki spod maski, szczególnie nawierconego kolekora ssącego. Temp przełączenia 28*C na pewno mu nie szkodzi, ja mam ok 10 stopni i żyję i nie czuję dyskomfortu, samochód nie gaśnie przy pierwszym przełączeniu. Stawiam jeszcze na przydługie wężyki od wtryskiwaczy gazowych do kolektora.

Edited by pudeleQ
Link to comment
Share on other sites

Miałem podobne problemy jak kolega iksarp. Zmieniałem temperaturę przełączania nawet na 45 stopni i nic nie pomagało.

Wymieniłem filtry gazu, powietrza, świece - też nie przyniosło efektu.

Ostatnio trochę się pobawiłem ustawieniami komputera gazowego ( ja mam MINI SEC) i po zmianie typu czujnika temperatury reduktora problemy z falowaniem po przełączeniu zniknęły. Nie wiem jak jest w STAGU - ale w Mini SEC są dwie opcje do wyboru - typ S oraz K/M (czym się różnią podpowiem jak będę w domu i sprawdzę).

Natomiast nurtuje mnie ostatnio inna sprawa, mianowicie szarpnięcia plus nienatychmiastowa reakcja na pedał gazu, ale dzieje się tak zarówno na gazie jak i na benzynie- na pb trochę mniej odczuwalne.

Link to comment
Share on other sites

A mógłbyś zdjąć osłone silnika i zrobićfotkę, tak żeby było widać gdzie idą wężyki od wtryskiwaczy do kolektora ssącego? Bo to istotne.

P.S. Uzupełnij płyn chłodniczy bo masz go za mało.

Edited by pudeleQ
Link to comment
Share on other sites

20110216047.th.jpg

Jeśli ten wężyk co zaznaczyłem 4 kółkiem idzie od 4 wtryskiwacza to masz mega spieprzone nawierty. Nawierty powinny być tuż przy wtryskiwaczach benzynowych. No i zgodzę się z gazownikiem, ten typ tak ma, ten typ gazowników, którym nie chce się ruszyć d*py, żeby wyjąć kolektor (bo to dużo roboty) i robią na ilość, a nie na jakość.

Edited by pudeleQ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam. Mam podobne objawy jak kolega iksarp wiec pomyślałem że się podepnę. Tak wyglądają nawierty http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c29ba8b3ddff38d8.html

Też muszę ruszać na wyższych obrotach. Ruszenie bez dodania gazu powoduje gaśnięcie auta.

Link to comment
Share on other sites

naweirty nie są tragiczne ale możliwe że są źle zestrojone wolne obroty, jeżeli masz komputer pokładowy pokazujacy chwilowe spalanie to podpowiem Ci jak to sprawdzić :) dalsza regulacja już tylko po podpieciu się kablem...

Link to comment
Share on other sites

No właśnie umówiony jestem dopiero na przyszły tydz. na regulacje bo człowiek idzie na urlop. Początkowo było wmiare (M3 i MJ) temp. przełanczania 25*C. 3 dni temu zmieniłem na Zavoli N i jeszcze nic nie zmieniałem w ustawieniach. Zauważyłem że przełącza się wcześniej na gaz niż na M3 i w tym czasie szarpie strasznie. Po jakimś czasie zaczęły się poszarpywania. Trzeba było ruszać z większymi obrotami. A nawierty nie powinny być bliżej wtrysku i skierowane wylotem w stronę głowicy? Raczej było wszystko Ok. Jak podpatrzyłem w czasie regulacji to jadac na gazie kropka od czasu wtrysku jeździła idealnie po mapie benzynowej czyli wszystko zgrane.

Edited by Przemek 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP