Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wahacz przedni


Yanic
 Share

Recommended Posts

Witam, potrzebuje pilnie pomocy - nie mam teraz dostepu do EPC...

Potrzebuje kupic na allegro pewny, jak nowy, kompletny wahacz przedni prawy, ale wiem ze do przedlifta byl chyba jeden typ, a do przedlifta 2 (stary i nowy) - nowy podobno roznil sie ta duza tuleja od strony drzwi... i teraz nie wiem czy do mojego (przedlift model 2005) bedzie pasowal tez ten nowy (mysle o kompletnym wahaczu z tulejami)? czy ten nowy jest lepszy (wytrzymalsza konstrukcja...), czy nie... co doradzacie?

moze jakies pewne i niedrogie zrodlo... z gory dzienks... pozdrawiam

na razie mam troche czasu i przegladam forum - wydaje mi sie ze kompletny wahacz rozni sie tym wymiennym silentblokiem... czy rozni sie czyms jeszcze bo tego jeszcze nie ogarnalem???

przejzalem i nie znalazlem odpowiedzi: czy wahacze sa identyczne i tylko roznia silent blokami, ale na ile i czy kazdy bedzie pasowal do przedlifta mod'05... jak to jest??? nowy pasuje do starego i odwrotnie???

...czy oprocz samego wahacza warto cos jeszcze przy okazji wymienic???

mam w reku 2 sztuki (uzywki z anglika... ale sa OK...), i jedna rozni sie od drugiej oznaczeniem FR13 i FR20... co to oznacza??? np na tulei (nie na sworzni i nie na silentbloku) FR13 ma Boge, a FR20 ma GM...

czym sie rozni wahacz przedni europa od anglika... bo widze ze sa inne numery???

Edited by Yanic
Link to comment
Share on other sites

Rozpatrując w kategorii anglik-europa nie ma różnicy.

dzienks, hmmm... a w jakiej kategorii jest roznica? - producenta na pierwszy montaz??? - bo jest na pewno roznica w numerze EPC

Edited by Yanic
Link to comment
Share on other sites

nie, przywalilem bokiem w kraweznik jak wpadlem na fajny lod na skrzyzowaniu i wahacz sie sfilcowal... pozadnie przywalilem...

jak poznac ze sworzen sie konczy?

wciaz nie wiem czym sie rozni anglik od euro... moze euro to lamforder a anglik to trw... tak sobie gdybam...

no to jak poznac ze sworzen sie juz konczy???

Edited by Yanic
Link to comment
Share on other sites

Jak dla mie to patrząc EPC (poniżej) wahacze są takie same w przerdlifcie i polifcie. Różnica jest w poliftowych opel/vauxhall ale nie wiem na czym polega.

post-579-1297364639,1217_thumb.gif

Link to comment
Share on other sites

W epc niby jest zaznaczone LHR RHD tylko że montowałem zamiennie, nie ma żadnej różnicy ani wizualnie ani na geometrii. Kupuj i nie szukaj dziury w całym :P

Link to comment
Share on other sites

W epc niby jest zaznaczone LHR RHD tylko że montowałem zamiennie, nie ma żadnej różnicy ani wizualnie ani na geometrii. Kupuj i nie szukaj dziury w całym :P

OK, to wezme od anglika, skoro roznica jest w niczym oprocz nr EPC (chyba ze wlasnie producentem...? - troche slabszym...) moze i lepiej ze prawy z anglika, bo mniej zwiedzal poboczy a wiecej srodka jezdni... :rolleyes:

to teraz jeszcze raz zapytam: po czym wiadomo ze konczy sie sworzen wahacza przedniego? - prowadzenie, odglos, itd...

Edited by Yanic
Link to comment
Share on other sites

może też dojść do zużycia opony

Możesz sprawdzić sam: autko w górę... jakaś łyżka i ostro się zaprzeć, ewentualnie jeżeli masz przypuszczenie że jest bardzo zużyty to wystarczy poruszać kołem i też będzie widoczny luz

Link to comment
Share on other sites

Tłucze na dziurach, oko i ucho wprawnego diagnosty zauważy ;-). Czemu nie nowy tylko używka?

Zapewne cena, bo dobry wahacz kosztuje jakieś 550 zł (TRW albo LEMFORDER czy MOOG)...

Link to comment
Share on other sites

Zapewne cena, bo dobry wahacz kosztuje jakieś 550 zł (TRW albo LEMFORDER czy MOOG)...

cena tez bo 590 z wysylka LEMFORDER, a teraz mam inne wydatki... :39: a jak bede robil w przyszlosci to chyba L + P na Lemforderze...

a co do zachowania sie i prowadzenia sie auta z sworzniami do wymiany (czyli wahaczami do wymiany)???

Link to comment
Share on other sites

Nigdy nie wiadomo kiedy używka wysypie się, przebieg wszak już nakręcony. Za te same pieniadze kupi np MS i będzie miał gwarancję na 24 m. U innych producentów nie koniecznie jest przepaść jakościowa a różnica. Różne fora przewaliłem pod kątem producentów wahaczy i wytrzymałości przed wymianą u siebie i nic nowego to nie wniosło, sypią się no name oczywiście ale też i Lemfordery potrafią przy niskich przebiegach.

NIe mam odniesienia po wymianie samego wahacza bo robiłem komplet, amortyzatory, drążki(były luzy) przy okazji końcówki l wahacz -kierownica drżała i tłukło na jednej stronie.

Edited by salvado
Link to comment
Share on other sites

chcialbym pomacac... :lauh: trzpien wahacza nowego i po przejechaniu 1k do 10k km - nowy chodzi ciezko, a uzywka luzno - znaczy sie nie lata tylko latwo nim obracac w porownaniu z nowka (najgorszy pierwszy ruch, pozniej juz mozna z oporem ale tez poruszac...) - ciekawe, hmmm... :22:

Link to comment
Share on other sites

W tym jest jakaś prawda, też pomacałem sworzeń nowego i po 120k B) , starym wiatr mógł poruszać.

nie no chodzi mi o nowy ale juz po jakims przebiegu ~10k km, aby miec swiadomosc jak to wyglada (bo nowy to na poczatku ciezko ruszyc ale jak sie ruszy to jakos mozna ale wiadomo z oporem...) - pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

a jakiej firmy są oryginalne wahacze?

Sygnowane są logo GM a kto je robi?

TRW, Lemorder, Delphi, Moog...

Ja już mam na to patent...

Za 200 - 250 zł...

Link to comment
Share on other sites

no ja musze niestety wymienić całe wahacze

Za 600-650 możesz mieć komplet przyzwoitych... chyba, że to "tylko" sworznie wahaczy...

Link to comment
Share on other sites

przyzwoite to jakie i gdzie za 600? no tam gdzie mnie wysłaleś kazali wymienić wahacze bo sworznie do wymiany, ale one są ponoć nie wymienialne.

Nie są wymienialne ale można je naprawić...

Jest kilka firm, które od lat zajmują się tym z powodzeniem...

Warunkiem jest dobry stan pozostałych elementów wahacza (dwie tuleje).

Jak się "naprawia" swój własny wychodzi to taniej i nawet geometrii nie trzeba robić, o ile przed demontażem wszystko było ok...

A kompletne przyzwoite to na przykład to : http://allegro.pl/wahacz-przedni-opel-vectra-c-saab-signum-prawy-i1431640400.html

Link to comment
Share on other sites

ale firma wahacza to jakaś no name, nie widzę nazwy nawet... to juz chyba Fast lepszy..

dzwoniłem.. to jest QAP

Edited by Robert
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP