Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

spadek mocy


Guest mathieu
 Share

Recommended Posts

Guest mathieu

witam jakis czas temu zapalila sie pomaranczowa kontrolka i turbo sie wylancza, podlonczylem kompa i wykazal czujnik cisnienia wymienilem go i dalej to samo czasami zalapie i chodzi mam juz dosc nie wiem o co chodzi, egr chodzi na 100, pompa wtryskowa nowa i wszystkie rurki wymienione co moze jeszcze byc nie tak... prosze o pomoc... vectra b 2.0 dti 16v,2000r

Link to comment
Share on other sites

Guest mathieu

wiec np. jade tak 50kmh zapali sie chek jak dodam gazu po paru sekundach jest znwou okk i jak mam noge na gazie to tak do 140 jest ok jak przekrocze 140 to sie chek zapala i koniec... musze stanac wylanczyc silnik chwile poczekac i znowu jest ok

&

Link to comment
Share on other sites

Masz dwie możliwości -1- EGR sie zacina lub nie zamyka -do sprawdzenia podciśnienie ,prawidłowe podpięcie wężyków ,elektrozawór

2 powód to przeładowanie -czujnik wymieniłes -teraz elektrozawór i siłownik Wastegata.

Pierwszy chek do 50 km/h wskazuje na EGR -drugi przy 140 km/h na przeładowanie.

Porządny diagnosta z Techem ustala takie awarie w góra 15 minut-wiem bo spotkało mnie jakis czas temu to samo.

Edited by drano
Link to comment
Share on other sites

a jak sprawdzic czy wezyk od egr jest szczelny bo teraz tam pogrzebalem i chek caly czas sie pali....

No wiesz :):):)

Wyciągasz go z jednego końca z drugiego końca jeden koniec zatykasz a w drugi dmuchasz jak będzie dziurawy to powietrze będzie ci uciekać :)

Link to comment
Share on other sites

Guest mathieu

może

WITAM, dzis ponownie pojechalem do mechanika tym razem bylem w serwisie w oplu , 2h roboty i nic nie znalezli mowi gosc ze jak sprawdzal te wszsytkie rureczki od elektrozawarow itp i niby jest ok tylko ze jak zapali sie silnik po 15 sekundach silnik wchodzi w tryb awarjny i znowu spadek cisnienia w tych rureczkach, elektrozawor zaskoczy i juz nie ma cisnienia o co w tym wszystkim chodzi, mowil ze to moze byc elektrozawor ten niedaleko turba ale nie jest pewny co o tym myslicie>>

Link to comment
Share on other sites

Po 15 sekundach pracy silnika na luzie czy już w trakcie jazdy?

jeśli to jak mówią w serwisie elektrozawór sterujący siłownikiem Wastegata -to zrób próbę wepnij wężyk z VAC tego elektrozaworu besposrednio w siłownik odpal silnik i przekonaj sie czy też po 15 sek wywali cheka.

Link to comment
Share on other sites

Jestem może nazbyt precyzyjny ,ale nie odpowiedziałes czy po 15 sekundach pracy odpalonego silnika na luzie czy po 15 sekundach jazdy ?

Na luzie i po ruszeniu cheka wywali EGR lub zbyt niskie podciśnienie Vacu-pompy -Turbo natomiast tylko wtedy jak przeładowuje a uszkodzony elektrozawór nie otworzy zaworu Wastegata lub uszkodzony jest czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym .

Kolejnym elementem może być serwo hamulca-bo jak stwierdzili w sewisie ginie podcisnienie-ale to tylko moja sugestia .

Przy pomocy wakuometru i kumatego mechanika -myslę ,że szybko ustalisz co nawala w układzie podciśnienia.

Link to comment
Share on other sites

Guest mathieu

sorki, tak 15 min na luzie ale nie rozumiem mam odloczyc wezyk od vac i podlaczyc do silownika ale do ktorego silownika bo nie czaje chyba glupi jestem... bo od turba jest tam poprowadzony wezyk do elektrozaworu bezposrednio

Link to comment
Share on other sites

:rolleyes: 15 sek czy 15 min ?

Chcąc przekonać się ,że nawalił elektrozawór od Turbo- odepnij wężyk z gniazda VAC tego elektrozaworu i podłącz bezpośrednio w miejsce gdzie podpiety jest wężyk z gniazda OUT czyli do siłownika Wastegata.

Musisz jednoznacznie wykluczyć nieszczelnośc układu podciśnienia -wężyki gumki etc, oraz spadek podcisnienia na pompie Vacu.

Jeśli nadal po tej próbie o której pisałem wyżej -wyrzuci cheka to raczej szukałbym postronie wadliwego działania EGR.

Edited by drano
Link to comment
Share on other sites

Guest mathieu

po 15 sekundach wlancza sie chek zrobilem tak jak mi powiedziales ale dalej wywala chek co dalej dzieki ze pomagasz

czujnik podcisnienia jest tez nowy zmienilem go jakies 5 dni temu

Link to comment
Share on other sites

Dla pewności -sprawdż czy po odpaleniu silnika cięgno siłownika Wastegata jest wciągane na maksa -chwyć ciegno palcami i próbuj przesuwać je w lewo lub prawo. Jak siedzi sztywno tzn.że jest ok.

Teraz kolej na EGR -sprawdżpoprawnośc wpięcia wężyków -czy aby nie zamienione są międzu elektrozaworami klapek i EGR.

Potem sprawdz szczelność wężyków i obejrzyj gumowe łączniki -czy nie sa sparciale.

I na koniec zdemontuj zawór EGR.Wcisnij trzpień -sprawdż czy przesuwa się bez oporów ,czy nie ma osadu ktróy powoduje przycieranie .czy pluje olejem .Na koniec próba szczelności membramy-po wciśnieciu trzpienia i zatkaniu palcem otworu nie może sie wysuwać.

EGR sterowany jest również elektrozaworem i w podobny sposób możesz sprawdzić czy czasem elekrozawór nie nawala -przepinając wężyki podciśnienia .

Link to comment
Share on other sites

Guest mathieu

ok biore sie za robote

mam zawor egr w rece ale trzeba mocno nacisnc ze by on weszedl do srodka ale potem sam sie wysuwa ale tak ciezko ma chodzic??

Link to comment
Share on other sites

Jeśli sam się wysuwa mimo zatkanego otworu tzn.że membrama jest nieszczelna i EGR wymaga regeneracji lub wymiany na nowy.

Masz metalowy czy plastikowy (obudowa) ?

Edited by drano
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP