Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Nierówna praca w momencie większego poboru.


Kamel34
 Share

Recommended Posts

Od pewnego czasu dzieją się dziwne rzeczy z moją viki a mianowicie mam problem z elektryką.

Podczas pracy silnika czuć nierówną prace silnika, problem się nasila wraz z większym poborem prądu. Gdy włącze ogrzewanie tylnej szyby czuć wyraźny spadek obrotów z 700 na ok. 550 i jeszcze bardziej nierówną prace silnika. Ostatni zauważyłęm też ze przy włączeniu dmuchawy na 3 poziom światła mi przygasają ;] (przy wyłącznym zapłonie. Dziś po odpaleniu i załączeniu świateł był taki spadek napięcia że mi zgasł ;/ Nie wiem w czym moze leże3ć problem :( Czyściłem klemy od akumulatora nic nie dało. Akumulator jest naładowany, lewego prądu nie ma sprawdzałem. Kable i świece wymieniłem miesiąc temu na BOSCH bo myślałem ze w tym jest problem. Niestety to nie pomogło. Alternator wygląda na nowy (bądź regenerowany) BOSCH GC ---> 14V 70A. Akumulator 44Ah 210A. Silnik 2.0i 115KM. Ma ktoś jakiś pomysł w czym leży problem ??

Link to comment
Share on other sites

w czasie jak zwieksza sie pobor pradu, to normalne ze obroty spadaja, ale silniczek krokowy powinien po chwili je przywrocic do normalnych, czyli spadaja obroty doslownie 1-2 sekundy i powrot na normalne. Jak wyglada sprawa z dojezdzaniem do swiatel? gasnie Ci ? ewentualnie sprawdz ladowanie alternatora przy duzym poborze pradu i przy malym

Link to comment
Share on other sites

sprawdz ladowanie tez mialem podobny przypadek. alternator nie ladowal jesli nie laduje niema odpowiedzniego napiecia na przewodach i po jakims czasie calkiem gasniez braku pradu

Link to comment
Share on other sites

Przy dużym obciążeniu (światła, radio, przeciwmgłowe przód,tył, wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa na max) 14,2V przy małym 14,55V wiec jest raczej ok. Samochód mi nie gaśnie na jałowym, obroty też nie falują podczas normalnej pracy tylko przy większym poborze prądu (szczególnie ogrzewanie tylnej szyby) silniczek krokowy czyściłem ale też nic nie pomogło.

Link to comment
Share on other sites

a jak z amperami? sprawdź wszystkie mocowania kabli od alternatora do akumulatora, przeczyść je szczotka druciana, może gdzieś się porobiły zimne luty, klemy tak samo dobrze wyczyść.

Link to comment
Share on other sites

tak jak koledzy radza ,połączenia aku,alternator ,przy rozruszniku tez bym sprawdzil,prąd ładowania ,dodatkowo pasek .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP