Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Spadek mocy


Guest peres1988
 Share

Recommended Posts

Guest peres1988

Witam mam problem jak dużo z was. Posiadam VECTRE B kombi 2.0 Dti. Męczy mnie ten spadek mocy na niskich obrotach po dłuższej jezdzie zapalał się błąd silnika. Oddałem do mechanika(ponoć dobrego) na poczatku gadał że to elektrozawór ponieważ po zmierzeniu podciśnienie w układnie było bardzo słabe. Po wyminie zaworu dalej lipa brak mocy. Mechanik sprawdził turbine powiedział że dmucha działa. Ty razem powiedział że to przepływomierz, ponieważ po sprawdzeniu go raz wskazuje dobra wartość raz złą że nie waiadomo co się dzieje. Dodam że vectra jest po regeneracji pompy paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Skoro zapala się błąd, to "dobry mechanik" zaczyna od odczytania błędu a nie od sprawdzania wszystkiego co popadnie. A tym bardziej, że już Ci wymienił elektrozawór, a później doszedł do wniosku, że problem leży gdzie indziej i wymieni Ci teraz przepływomierz :dash:

Link to comment
Share on other sites

Guest peres1988

Pompa została sprawdzona działa poprawnie a w węzykach brak oleju. Odczytał błąd i wtedy powiedział że to elektrozawór. Teraz po sprawdzeniu wartości ciśnienia w przepływomierzu powiedział że raz jest dobrze raz jakieś głupoty pokazuje. Przyrost mocy i świst turbiny było tak czuć przy 2500tys obr teraz już nic. Dzwoniłem do niego i powiedział że musi miec podobną vctre żeby pozamieniać części i posprawdzać. Masakra Czy np zapowietrzony układ paliwowy może mieć coś z tym wspólnego?

Link to comment
Share on other sites

Jak odczytał błędy to podaj je na forum, będzie łatwiej coś zaradzić. co do zapowietrzenia to raczej nie, bo o ile zrozumiałem odpala bez problemu, jeździ tez ok, tylko na wolnych obrotach traci moc.

Utrata mocy na niskich obrotach może być spowodowana awarią przepływomierza, ale równie dobrze to powodować np. pęknięty wężyk podciśnienia.

Link to comment
Share on other sites

włącz silnik , złap za cięgno od turbo jak trzyma to podcisnienie będzie dobre.

Ja obstawiam:

-albo sie pompa konczy albo przepływka siada

Przecież kolega napisał ze pompa po naprawie to już siada?!

Link to comment
Share on other sites

Guest peres1988

Jutro odbieram samochód więc wam wszystko powiem co i jak. Mechanik powiedział że posprawdzał wężyki i wszystko jest ok. Z tego co czytam to dobrze mówicie albo coś z przepływką albo pompą vacu jutro każe mu sprawdzić wartości podciśnienia na pompie.

Link to comment
Share on other sites

Przecież kolega napisał ze pompa po naprawie to już siada?!

kolego pompa wtryskowa ,a on pisał o paliwowej! sprawdź to cięgno od turbo jak ci pisałem, jak nie das zrady go przeusnąc na załączonym silniku to vacu trzyma dobrze

Link to comment
Share on other sites

kolego pompa wtryskowa ,a on pisał o paliwowej! sprawdź to cięgno od turbo jak ci pisałem, jak nie das zrady go przeusnąc na załączonym silniku to vacu trzyma dobrze

Ty chyba mylisz pojęcia w dieslu jest tylko jedna pompa wtryskowa pompy w zbiorniku niema jak w benzynie więc o co Ci chodzi !!

No chyba że w DTL jaki kolega ma jest jeszcze pompa paliwa !!!

Bo u mnie w DTH niestety nie ma :(:(

Edited by romi72
Link to comment
Share on other sites

W DTL też nie ma. Czy to DTL czy DTH jest tylko jedna pompa wtryskowa zwana paliwową, lub odwrotnie paliwowa zwana wtryskową jak kto woli.

Link to comment
Share on other sites

W DTL też nie ma. Czy to DTL czy DTH jest tylko jedna pompa wtryskowa zwana paliwową, lub odwrotnie paliwowa zwana wtryskową jak kto woli.

To ja wiem ale czy kolega szczepan162 o tym wie:) że nie ma pompy w baku :)

Link to comment
Share on other sites

chodzi o to ,że napisałem wtryskowa a nie paliwowa-żeby nie mylić bo potocznie sie mówi tylko o tej.

Kolego, chyba nie rozumiesz. Można mylić bo to jest dokładnie ta sama pompa, wiec to czy nazywasz ja wtryskowa czy paliwowa nie ma znaczenia. I porada, że jak ktoś zrobił pompę paliwowa, to żeby teraz sprawdził pompę wtryskową jest bez sensu, bo to ciągle jest jedna i ta sama pompa.

Link to comment
Share on other sites

Ja to wiem, mówie tylko iz potocznie się mówi pompa wtryskowa dlatego napisałem POMPA WTRYSKOWA, fakt ze zle sprcyzowałem swoiją wypowiedź , nie oznacza to ,ze pompa może siadać ale dalsza dyskusja w tym temacie jest zbędna , bez kodów błędu możemy sobie gdybać, bo nawet głupi czujnik doładowania moze być przyczyną

Link to comment
Share on other sites

Witam mam problem jak dużo z was. Posiadam VECTRE B kombi 2.0 Dti. Męczy mnie ten spadek mocy na niskich obrotach po dłuższej jezdzie zapalał się błąd silnika. Oddałem do mechanika(ponoć dobrego) na poczatku gadał że to elektrozawór ponieważ po zmierzeniu podciśnienie w układnie było bardzo słabe. Po wyminie zaworu dalej lipa brak mocy. Mechanik sprawdził turbine powiedział że dmucha działa. Ty razem powiedział że to przepływomierz, ponieważ po sprawdzeniu go raz wskazuje dobra wartość raz złą że nie waiadomo co się dzieje. Dodam że vectra jest po regeneracji pompy paliwa.

Kolego wracając do Twojej sprawy bo chyba włożyłem kij w mrowisko heheeheh :):)

Mam pytanie który zawór wymienił Ci mechanik?? Od czego??

Czy tylko przy niskich obrotach zapala się check?

Link to comment
Share on other sites

Fajna dyskusja... Nie ma tu osobnych wtryskowych i paliwowych - jest to jedna pompa VP44 zaciągająca paliwo i podająca je pod ciśnieniem.

Kolega szuka już we właściwym kierunku (moim zdaniem coś z układem podciśnienia - vakum). Dobrze, że ten mechanik przynajmniej wpadł na to aby podmieniać części z drugiej, a nie wymienia na oślep ;)

Edited by SEBA
Link to comment
Share on other sites

Fajna dyskusja... Nie ma tu osobnych wtryskowych i paliwowych - jest to jedna pompa VP44 zaciągająca paliwo i podająca je pod ciśnieniem.

To wiemy, no może tylko szczepan ma inne zdanie ;)

Mam pytanie który zawór wymienił Ci mechanik?? Od czego??

Myślę, że chodzi o EGR. Pewnie od tego zaczął. Wymienił, ale nic to nie dało. Teraz szuka w dobrym kierunku bo pewnie chodzi o awarie przepływomierza ( chyba, że przeoczył pęknięty wężyk podciśnienia). Nie rozumiem tylko po co sprawdzał turbo? :dash:

Link to comment
Share on other sites

To wiemy, no może tylko szczepan ma inne zdanie ;)

Myślę, że chodzi o EGR. Pewnie od tego zaczął. Wymienił, ale nic to nie dało. Teraz szuka w dobrym kierunku bo pewnie chodzi o awarie przepływomierza ( chyba, że przeoczył pęknięty wężyk podciśnienia). Nie rozumiem tylko po co sprawdzał turbo? :dash:

Też myślę że od EGR wymienił tylko chciałem się upewnić ale czy sprawdzał sam EGR ? Może się zacina i też będzie bład wywalał.

Link to comment
Share on other sites

Dobrze, że turbinę sprawdził :) Jak nie dmucha jak należy to też byłby muł. Jednak jest zaznaczone że problem dotyczy niskich obrotów - dlatego pierwsze co przyszłoby mi do głowy to vakum i ogólnie podciśnienie (wydajność związana z samymi obrotami). Jakbyśmy zobaczyli wartości przepływki w różnym przedziale obrotów to można by coś o niej powiedzieć :)

Link to comment
Share on other sites

nie twierdze inaczej, zle sprecyzowałem wypowiedź

jest jedna pompa i pomimo regeneracji może się po jakimś czasie psuć na nowo (zalezy kto robił i co robił).

-turbo -dobrze ,ze sprawdział bo i ono może paść a jak kolega pisał ,,niema przyrostu mocy i nie słychać turbo'

może uwalony jest czujnik doładowania

pozatym wartości podcisnienia nie sprawdzi ci kompem (niewiem czy tech ma taką opcie nawet a zapewne on i tak go niema)

-podmienić od kogoś przepływomierz i się przejechać żeby nie wdawać się w koszta

Link to comment
Share on other sites

Jutro odbieram samochód więc wam wszystko powiem co i jak. Mechanik powiedział że posprawdzał wężyki i wszystko jest ok. Z tego co czytam to dobrze mówicie albo coś z przepływką albo pompą vacu jutro każe mu sprawdzić wartości podciśnienia na pompie.

No i jak auto odebrane czy lipa??

Link to comment
Share on other sites

Guest peres1988

Własnie odebrałem auto. Zrobili z tymi tulejami z tyłu to całkiem inaczej się jeździ. Mechanik powiedzał że na 85% spadek mocy związany jest z przepływomierzem a mi sie wydaje że to jednak pompa vacum. Przy wysokich obrotach słychac ładnie turbine i czuć przyrost mocy. Na niskich obrotach dalej lipa. Nacisne dwa razy na chamulec i robi sie strasznie twardy. Wogóle czuć że hamulce są słabe. Jak zachamuje mocna odrazu wyskauje błąd silnika. Potem po rozpędzeniu samochodu szybko znika. Jak uważacie wymienie tą pompe pompę vacum pomimo ze mechanik powiedzał że na pewno to nie ona. A błąd co wyskaiwał to powiedział że to egr czyli ten elektrozawór a on został wymieniony i nic to nie zmieniło

Link to comment
Share on other sites

Guest robertoz

"Jak zachamuje mocna odrazu wyskauje błąd silnika"

Przepływomierz zostaw w spokoju,na 100% za słabe podciśnienie

1. albo pompa vacuum podaje za słabe-trzeba sprawdzić wakuometrem

2. albo przez jakąś nieszczelność podciśnienie ucieka(np sparciały wężyk,pękniete kolanko,serwo}

Edited by robertoz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP