Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Błędy 325 i 335 vectra 2,5V6


Guest dino79
 Share

Recommended Posts

Mam vectre 2,5V6+LPG z 1997r, przejechane ok 230k km. Problem zaczął się rozwijać od chwilowych zamuleń. Wyglądało to tak, że kiedy chcialem przyśpieszyć i wciskałem gaz to czuć było, że coś jakby przytrzymywało samochód przed normalnym przyśpieszaniem. dopiero kiedy odpuścilem gaz to wciskalo w fotel. Tak jakbym z przyczepa jezdzil:/ Sytuacja zaczela sie coraz czesciej powtarzac. Ostatnio postawilem samochod na ok tydzien w garazy i po tym czasie nie dalo rady odpalic... Sprawdzilem iskry na swiecach, pompe paliwa - wszystko ok a odpalić nie chce. Odpalil z wielkim trudem awaryjnie na gazie. Po rozgrzaniu silnika zaczal odpalac rowniez na benzynie i odpala do tej pory jednak pracuje na bezynie bardzo nierowno - szczegolnie kiedy dodaje gazu - slychac stlumione strzelanie w kolektor tak jakby byla zla mieszanka. Na gazie jest ok. Zczytalem błędy ze sterownika przy uzyciu metody zworkowej z forum. Pokazal 325 i 335. Sprawdzilem wtyczki i przewody od czujnikow spalania stukowego oraz wtyczke od czujnika polozenia walu. Niby wyglada ok. Nie wiem co dalej - wymieniać czujniki stukowe, czy zaczac od czujnika polozenia walu? Czytalem o metodzie sprawdzania tych czujnikow za pomoca wzmacniacza audio ale jak poznac czy dobry czy uszkodzony? Podejrzewam jednak, ze te czujniki dzialaja bo na gazie jest ok. Cos wczesniej powoduje powstawanie bledow, moze wtryskiwacze? Czy dobrze kombinuje? Pomóżcie... u mnie mechanicy nadaja sie do wymiany tarcz co najwyzej - jak slysza o kompie to nagle brakuje im czasu, a na autoryzowany serwis mnie poprostu nie stac

Link to comment
Share on other sites

jesli odpala z trudem to zobacz czujnik walu korbowego mam nadzieje ze wiesz gdzie jest odkrec go i sprawdz wiazke kabli przy samym czujniku bo lubi sie tam przepalac i topic. jesli tak bedzie to kup nowy ale tylko orginal nie baw sie zamienniki bo na tym dlugo nie pojezdzisz a silnik masz konkretny wiec po co dwa razy placic. TYLKO ..SIEMENS..

Link to comment
Share on other sites

sprawdz błedy na uruchomionym silniku kolego bo bład od czujnika połozenia wału w x25xe jest zawsze na właczonym zapłonie gdy silnik nie pracuje . Dopiero jak bedzie pracował to zobacz który błąd pozostał.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj wyczyściłem krokowca, sprawdziłem też wiązki z przewodami od czujników - na ile sie dalo bez zdejmowania oslony z rozrządu. Sprawdziłem też świece bo juz podejrzewałem, ze nie chodzi na jednym tloku. Ale świece suche. Odme czyściłem... Wogołe caly kolektor dolotowy wymylem na blysk. No nie wiem juz co dalej sprawdzić bo zadnych efektów:/ Samochod nadal zachowuje sie ja z przyczepą...przy szybkim wcisnieciu gazu zamula i jakby nierowno pracowal(zawsze). Przy jezdzie ze stala predkoscia zapala checka (nie zawsze)...

Check nie swieci sie ciagle - poprostu zapala sie od czasu do czasu. Kiedy przegazuje do 6-7 tys i puszcze gaz to kontrolka gasnie. Może to zacinajacy sie wtryskiwacz i stad blad 325? Dziwne, ze jak odepne zasilanie od puszki obok krokowca (to chyba EGR?) to samochod na to nie reaguje - nie zmieniaja sie obroty - wiecie może czy powinny sie zmieniac?

bylem na diagnozie, wiem że lambdy dzialaja OK, skasowalismy bledy (325 od sekcji 1 i 335), pojezdzilismy pol godziny i nic sie nie pojawilo.... odlaczylismy kompa. Wyjechalem z warsztatu i check!!! I jak sie nie wkurzyc... wrocilem ale kolejne podpiecie to znowu 50pln:/ i jeszcze czekac bym musial a nie moglem.

Link to comment
Share on other sites

ale jestes uparty...

Po czym wniksujesz ze nie chodził na jednym tłoku??? To sie ewidentnie czuje i słyszy.

sprawdz błędy metodą na zworke. Jak pogrzebiesz na forum to znajdziesz.

Skontaktuj sie z kims z oddziąłu łódzkiego, tam maja kompa i podlacza Ci za darmo.

Krokowiec w v6 sie nie psuje, odłaczenie egr bedzie skutkować tylko checkiem i zadnymi innymi błędami, w ogole go mozesz zaślepić.

Przegazowanie nic nie da.

Ja obstawiam przepływomierz.

Napisz do Rafałg, on ma multum czesci do Vb, do 2,5 v6 również. Jest z okolic łodzi. Poprostu KONIECZNIE!!!! pojedz do kogos kto sie zna na tym motorze a nie do speca ktory tylko potrafi błędy skasowac.

I posłuchaj sie kogos z doświadczeniem z tym motorem, nie kombinuj z krokowcem, egr, wtryskiwaczami itp.

Tu masz temat dotyczący spota napisz tam do kogoś.

Edited by SNOWSURFER
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP