Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Nieszczelność uszczelki wtryskiwacza


Junior83
 Share

Recommended Posts

Witam, mam viki z silnikiem 1.9 cdti 150KM od dzisiaj mam dosc niemily problem, auto zaczelo mi wydawac dziwne dzwieki ( tyrkot ), po chwilowym dochodzeniu okazalo sie ze wydmuchuje spaliny spod wtryskiwacza zaraz obok rozrzadu. w gniezdzie gdzie jest ten wtryskiwacz wkrecony widac cos mokrego oraz jakby czesc uszczelki miedzy wtryskiwaczem a obudowa silnika. moje pytanie czy ktos z Was mial juz taka sytuacje? jaki jest koszt i gdize mozna naprawic ?

Link to comment
Share on other sites

Witam, mam viki z silnikiem 1.9 cdti 150KM od dzisiaj mam dosc niemily problem, auto zaczelo mi wydawac dziwne dzwieki ( tyrkot ), po chwilowym dochodzeniu okazalo sie ze wydmuchuje spaliny spod wtryskiwacza zaraz obok rozrzadu. w gniezdzie gdzie jest ten wtryskiwacz wkrecony widac cos mokrego oraz jakby czesc uszczelki miedzy wtryskiwaczem a obudowa silnika. moje pytanie czy ktos z Was mial juz taka sytuacje? jaki jest koszt i gdize mozna naprawic ?

Skoro to pierwszy przy rozrządzie to absolutnie żaden problem, najłatwiej się do niego dobrać. Trzeba najpierw sprężonym powietrzem przedmuchać całą szczelinę, w której siedzą wtryski z piasku i brudu w ogóle (to bardzo ważne !!!), zdjąć sztywny przewód paliwowy, potem odkręca się nakrętkę od łapki dociskającej wtryskiwacz i ostrożnie wyjmuje się sam wtryskiwacz. Uważaj, żeby nic nie wpadło w otwór ani nie dostała się choćby odrobina piasku pod rant podczas zakładania nowej uszczelki, bo po skręceniu znów będziesz miał przedmuchy...

Możliwe, że u Ciebie ktoś wymieniał wtryskiwacz ale nie założył nowej uszczelki albo dostało się pod nią jakieś "coś" co spowodowało, że powstał przedmuch a czasem powiększył się i w końcu ją wydmuchał.

Uszczelka jest standardowa i kosztuje kilka złotych...

Link to comment
Share on other sites

A powiedz mi czy po wymianie uszczelki trzeba podpiac kompa do jakis korekt ustawien wtrysku? A jaka to dokladnie ma byc uszczelka??? Srednica i material z jakiego jest zrobiona i czy dostane w sklepie motoryzacyjnym? Miałem regenerowane wtryski poltora roku temu w certyfikowanym serwisie Bosha ale mozliwe ze cos sie moglo dostac pod ta uszczelke i po czasie ja wydmuchalo.

Link to comment
Share on other sites

A powiedz mi czy po wymianie uszczelki trzeba podpiac kompa do jakis korekt ustawien wtrysku? A jaka to dokladnie ma byc uszczelka??? Srednica i material z jakiego jest zrobiona i czy dostane w sklepie motoryzacyjnym? Miałem regenerowane wtryski poltora roku temu w certyfikowanym serwisie Bosha ale mozliwe ze cos sie moglo dostac pod ta uszczelke i po czasie ja wydmuchalo.

Możliwe, że tak było.

Pojedź do nich i powiedz o tym co się teraz dzieje, powinni mieć takie uszczelki. Jeśli nie to kup w ASO.

Jeśli nie demontowałeś samodzielnie wtryskiwacza to raczej się za to nie zabieraj samodzielnie.

Jeśli wymieniasz wtryskiwacz to owszem, trzeba go "zalogować" do systemu aby ten go widział i nie wywalał błędów. Natomiast żadnych korekt dawek się nie robi, opcom nie ma takiej opcji, tech chyba również nie, na podstawie odczytów dawek i obserwacji pracy silnika można wysnuć wnioski o wydajności wtryskiwacza i innych elementów systemu wtryskowego silnika ale sama praca wtryskiwacza jest nadzorowana i kierowana bezpośrednio przez ECU i jego program.

Uszczelka albo miedziana albo aluminiowa, różnie to bywa.

Nie kupuj uniwersalnej bo może się delikatnie różnić od oryginału i to też jest przyczyną tego, że z czasem ją wydmuchuje (za niska, za gruba co do grubości bądź szerokości zewnętrznej czy wewnętrznej).

Link to comment
Share on other sites

Ja raczej jestem total mechanik amatorka wiec nawet nie bede sie sam za to zabieral, SUPER WIELKIE DZIEKI ZA POMOC.

Podkladna dzisiaj wymieniona w serwisie Bosha w Kobiurze, cena jaka zaplacilem to 128 zl.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Pod czwartym wtryskiem, licząc od rozrządu, wydmuchuje coś jakby hermetyk, kiedyś używało się do składania silników. Czy należy użyć jakiegoś podobnego środka przy wymianie uszczelki pod wtryskiem? Może ktoś wie jakim momentem dokręcić wtrysk po wymianie uszczelki?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

siema,

od kilku dni auto mi oslablo troche ale zwalilem to na 18 calowe kola ktore zalozylem kilka dni temu. Niestety wczoraj na odpalonym silniku zdjalem plastik z silnika i uslyszalem "cyk, cyk, cyk" wiec nastawilem ucho i ... odkrylem przedmuch na 4 wtrysku- czuc tez spaliny.

Sam na pewno tego nie rozkminie, chociaz gdybym mial 100%pewnosc ze wtrysk wyjdzie lekko to bym to zrobil. Jednak wiem, widzialem jak one potrafia w tym korpusie silnika utknac. Wstawilbym go do mechanika ale planuje oddac wtrsyki do naprawy

Pytanie jest takie, czy moge przejechac jeszzce ok. 3000-3500km zanim wstawie go do warsztatu i zrobie go kompleksowo albo go sprzedam...?

Edited by wolf80
Link to comment
Share on other sites

o jakim programie piszesz? padl uszcelniacz pod wtryskiem, naprawa(robocizna+ uszczelka) to koszt 30funtow pod warunkiem ze wtrysk wyjdzie latwo.

Zapytalem czy mechanik rekomenduje jakis srodek penetrujacy zeby byly wieksze szanse na to ze wyjdzie latwo, odparl WD40, Coca-Cola :) a Wy co mozecie polecic?

Czy np. jakis smar penetrujacy, WD40 czy moze cos innego?

I czy jak popiskam tego wiecej zostawiajac na noc to czy to nie splynie do cylindra i nie narobi jakis szkod przy probie odpalenia?

Link to comment
Share on other sites

wolf wtryski w z19dth wychodzą raczej po dobroci, dla pewności podlej go czymś żeby się upewnić czy jest przedmuch

do wyjęcia 4-tego musisz unieść 3, na tyle żeby wyjąć "konika" z 4, zglejuj podkładkę i będzie ok ;)

Link to comment
Share on other sites

ja tego robil nie bede, oddaje do mecha. Na1000% jest przedmuch na 4tym, sprawdzone mydlem w plynie. Poprostu odpalilem, wzialem wczesniej przygotowany spryskiwacz napelniony woda i mydlem i psikam. Zgodnie z podejrzeniem na 4 tym szly babelki a nawet wielkie banki, reszta po sprawdzeniu tym samym sposobem nie miala zadnych objawow...upuszczania gazow..

no i faktycznie nie ma mocy...wczoraj sie bralem pod gorke i n a tej 3trojce ciagnal i ciagnal i nie mogl wyciagnac- masakra

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Mam u siebie przedmuch na pierwszym wtrysku, szukałem na forum i nie znalazłem jak wyglada ta uszczelka/podkładka i jaki ma numer seryjny. W sklepie gdzie jutro jadę odebrać graty do auta mają tylko jakąś miedzianą podkłądkę za 3zł/szt i nie wiem czy to o to chodzi, a mechanik ma jakiś problem z dostaniem jej w swoich "źródłach"

Link to comment
Share on other sites

w ASO kiedys kupowalem na szybko, i 5pln/szt. placilem moze byc obojetnie jaka, byle grubosc i srednice sie zgadzaly

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam.Mowicie tutaj o nieszczelnosci miedzy wtryskiwaczem a blokiem silnika.Ja mam nieszczelnosc na gorze wtryskiwacza pod metalową zawleczką.Czy do tego tez musze demontowac wtryskiwacz aby uszczelnic..??


Nikt nic nie podpowiedział ale juz problem rozwiazany.Jak wczesniej wspomniałem była nieszczelnosc na wtryskiwaczu w gornej jego czesci pod zawleczką.Przy uszczelnianiu wtryskiwacza nie trzeba demontowac tylko przewody przelewowe.Koszt 10 zł za gumeczke sztuka wymieniłem wszystkie 4 wiec 40 zł plus robota 100 zł.Wymieniałem w Gładysku w Krakowie naprawde polecam ten warsztat super podejscie do klienta ekspresowa robota.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Odgrzeje kotleta :)

Tez mnie dopadła wymiana ale nie tu jest pytanie

Czy te podkładki zakłada się obojetnie jaką stroną? Pytam bo kupułem w oplu i patrząc na nie to z jednej strony są płaskie a z drugiej ranty mają delikatnie jakby zaokrąglone, czy to poprostu od wycinania ich ? czy ma to znaczenie przy montażu .

To jak? Ktoś odpowie :)

Edited by krystian8
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Odgrzewam temat bo dopadło w końcu i mnie. Wtrysk zapieczony więc pozostaje opcja z młotkiem udarowym :) 

Mam pytanie - jaki jest rozmiar klucza którym odkręcę cewkę wtryskiwacza w Z19DT? 29 mm? Trudno dokładnie suwmiarką złapać.

Edited by kemoth
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP