Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Montaż świateł led w miejsce seryjnych halogenów


GreG
 Share

Recommended Posts

Montaż świateł led w miejsce seryjnych halogenów

Zobacz plik

Witam

Postanowiłem poprawić fabrykę i wstawiłem sobie światła do jazdy dziennej zamiast halogenów przeciwmgielnych z przodu

Praca przebiegła w dwóch etapach Zamontowanie lamp w zderzaku i montaż elektryki

Użyte materiały

Lampy DRL - 160zĹ

Kilka złączek, kilka kabelków itp.

Lampki

pre_1351533311__1.jpg

Etap pierwszy

Zdjęcie zderzaka Vectra C Polift / Signum

2x krzyżak w nadkolu dwa razy torx pod nadkolem Cztery kołki rozporowe pod zderzakiem i cztery torxy nad grilem i zderzak na dole

Trzeba uważać na przewody i wiązki

pre_1351533321__2.jpg

pre_1351533345__3.jpg

Mocowanie halogenów wykonane z profili z Castoramy

pre_1351533356__4.jpg

pre_1351533377__5.jpg

pre_1351533390__6.jpg

pre_1351533402__7.jpg

pre_1351533414__8.jpg

Wiązka łącząca dwa DRLe przypięta do wiązki w zderzaku i wypuszczona koło wlewu spryskiwacza.

Konieczne było przedłużenie kabelków które następnego dnia zakończyłem wtyczką

pre_1351533427__9.jpg

pre_1351533444__10.jpg

Koleżka z OCP kradnie AFLa tongue.gif

pre_1351533457__11.jpg

Wyprowadzenie kabelka od pozycji do sterowania świateł dziennych

pre_1351533475__12.jpg

pre_1351533490__13.jpg

Efekt Fakt Ciemno i na brudnym zderzaku Ale jest

pre_1351533500__14.jpg

Etap Drugi

Ściągamy skrzynkę bezpieczników

pre_1351533516__15.jpg

pre_1351533531__16.jpg

Po prawej od bezpieczników mamy dostęp do masy

pre_1351533543__17.jpg

Od prawej wtyczki znalazłem Plus po zapłonie i się do niego wpiąłem

pre_1351533556__18.jpg

Kabelki po dwóch stronach (po trzy kabelki) zakończyłem wtyczkę 4-pinowÄ kabelki włożyłemw gumowy peszel z odpowiednim zapasem by móc ściągnąć zderzak w przyszłości

pre_1351533575__19.jpg

pre_1351533605__20.jpg

pre_1351533623__21.jpg

A to już efekt co prawda w nocy ale na 4 wariancie lamp dziennych w UEC palą się ksenony bez pozycji i to pozwala na włączenie ksenonów z halogenami (DRL)

pre_1351533634__22.jpg

pre_1351533649__23.jpg

pre_1351533664__24.jpg

Więcej fotek lepszej jakości TU

http://forum.vectrak...ost__p__1604258

Halogeny zostały wylogowane z UEC by pozbyć się błędu.

W następnych planach mam zamiar zrobić symulator halogenów by włącznikiem Halogenów móc włączać światła dzienne w każdej sytuacji

Następnym modem będzie zrobienie wyłączania świateł dziennych na postoju przez zaciągnięcie ręcznego


 

Edited by GreG
Link to comment
Share on other sites

Hmm, jak masz to podłączone? Jest wariant gdzie palą sie same diody z przodu pełna mocą? Bo wariant xenony plus diody na pełnej mocy to słaby pomysł, oslepiasz w nocy. Zrób tak zeby diody przechodziły w pozycje gdy zapalasz mijania.

I jak z rozmieszczeniem tych lamp? Bo chyba są poza możliwym miejscem na dzienne?

Edited by shaqal
Link to comment
Share on other sites

Pozycje będę miał białe a same ledy będą się palić jak zrobię pierwszy mod DRLów polegający na uruchomieniu włącznika do halogenów i wyłączenia Wariantu 4 w UEC

Będzie możliwość włączenia samych ledów na 0 i włączenia ledów przy włączonych pozycjach guzikiem od Halogenów

A czemu są poza rozmieszczeniem?

powyżej 25 cm od dolnej krawędzi - Mieszczą się

poniżej 150cm od jezdni - mieszczą się

pomiędzy lampami jest więcej niż 60cm

i nie są dalej niż 40 cm od krawędzi

Mają atest RL

Więc w/g mnie jest zgodnie z prawem

Edited by GreG
Link to comment
Share on other sites

Czekaj czekaj, czyli te ledy maja tylko funkcje świateł dziennych? Moje ledy posiadaja funkcję pozycji (świecą słabym światłem) oraz światła dzienne (świecą pełna mocą). Na pierwszy rzut oka są identyczne. Generalnie wzór tych ledów pasuje w miejsce halogenów wiekoszosci aut, od C4 czy C5 po Navare, Aygo, Astra OPC itp.

Link to comment
Share on other sites

Wiem wiem

Są takie lampki z pozycjami i bez U mnie nie ma pozycji ale też jakoś nie chciałem Moim zdaniem VC i Sig ma fajne pozycje tylko żaróweczki trzeba zmienić na białe by do ksenonów pasowało

Link to comment
Share on other sites

Pomysł dobry ale zgadzam sie z shaqal'em, ze całkiem fajnie wygląda opcja z przyciemnionymi swiatłami tu są przykłady całej mocy i przyciemnienia:

http://img40.imageshack.us/i/signum12.jpg/

http://img143.imageshack.us/i/signum13.jpg/

ja jakbym zmieniał to własnie tak, też mam czarnego przedlifta :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba DLRy nie mogą świecić razem z drogowymi i postojowymi.

W ustawie nie ma nic czy mogą czy nie mogą

jest tylko zapis, że muszą włączać się automatycznie przy zapłonie i wyłączać po włączeniu świateł mijania, i tak właśnie jest

A dodatkowe możliwości nie są prawem zabronione

Możliwe ż ;) e masz racje ale i tak bardziej podobaja mi sie te płaskie DLR niz te okrągłe

W przedliftach nie było okrągłych halogenów

a w signumach i VC po lifcie jest okrągły halogen z tym, że signum mam chromowaną oprawę halogenu Dla mnie ładniej wygląda lampa włożona w fabrycznym miejscu niż jakiś pasek led przyklejony na kratce, poza tym te długie z homologacją RL nie są wcale takie smukłe i delikatne jak na zdjęciach wyżej i w dzień nie wygląda to za dobrze

Edited by GreG
Link to comment
Share on other sites

W przedliftach nie było okrągłych halogenów

a w signumach i VC po lifcie jest okrągły halogen z tym, że signum mam chromowaną oprawę halogenu Dla mnie ładniej wygląda lampa włożona w fabrycznym miejscu niż jakiś pasek led przyklejony na kratce, poza tym te długie z homologacją RL nie są wcale takie smukłe i delikatne jak na zdjęciach wyżej i w dzień nie wygląda to za dobrze

tutaj przedlift z okrągłymi halogenami

Link to comment
Share on other sites

Ciekawa propozycja. Przydałyby się lepsze fotki w dzień jak to wygląda w zderzaku i oczywiście jak w dzień świeci. Sam się zastanawiam, nad jakimiś światłami dziennymi, ale nie mogę się zebrać. Ale ja jednak obstaje za podłużnymi.

Link to comment
Share on other sites

W ustawie nie ma nic czy mogą czy nie mogą

jest tylko zapis, że muszą włączać się automatycznie przy zapłonie i wyłączać po włączeniu świateł mijania, i tak właśnie jest

A dodatkowe możliwości nie są prawem zabronione

Sam sobie odpowiedziałeś.

Światła do jazdy dziennej muszą się włączać po zapłonie i wyłączać po włączeniu świateł mijania.

Inny sposób ich montażu nie jest dopuszczalny, nasze prawo dostosowuje się do UE więc lepiej z tym nie kombinować, bo może nas spotkać wielkie zdziwienie podczas przypadkowej kontroli w innych krajach (Niemcy czy Czesi), oni mają hopla na punkcie homologacji a mandacik jest w Euro i to gotóweczką...

Nie mów więc, że inne możliwości nie są prawem zabronione, bo to jest tak jak z HIDami czy "antyradarem", którego nikt nie może Ci zabronić jeśli idzie o zakup, przewozić go możesz ale w stanie nie wskazującym nawet na możliwość jego użycia (zapakowanym i w schowku) ale gdybyś go miał na fotelu, byłby rozpakowany ale nie byłby podpięty, to rozmowa z miśkami odbyłaby się według ich interpretacji a nie według Twojej...

O HIDach nie wspominam, bo tak serio to policjant nie czepi się tego, że ktoś ma lampę wyładowczą zamiast halogenowej tylko popatrzy na reflektor od strony właśnie homologacji... A jeśli taka lampa ma tylko na halogen to obecnie można się chwilowo pożegnać z dowodem rejestracyjnym, do czasu przeglądu w SKP.

W przedliftach nie było okrągłych halogenów

A tu się mylisz, bo ja mam Signuma przedliftowego z okrągłymi halogenami i kratką w chromie, tak samo jak w przedliftowym GTSie...

Ciekawa propozycja. Przydałyby się lepsze fotki w dzień jak to wygląda w zderzaku i oczywiście jak w dzień świeci. Sam się zastanawiam, nad jakimiś światłami dziennymi, ale nie mogę się zebrać. Ale ja jednak obstaje za podłużnymi.

Pewnie, że można założyć, oby zgodnie z normami i zdrowym rozsądkiem...

I gdyby tak jeszcze była opcja ze ściemnianiem/rozjaśnianiem automatycznym w zależności od nasłonecznienia/jasności w ciągu dnia?:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Nie wiedziałem, że w przedliftach były okrągłe ale człowiek się uczy całe życie

Fotki wstawię w dzień jak umyję samochód Świecą całkiem fajnie i działają super w trybie Auto

A co do montażu takich czy innych każdy robi co lubi Mi się bardziej podoba miejsce po halogenach

Gdybym chciał ringi to bym miał BMW a pas led to bym kupił sobie Audi

Moim zdaniem takie DRLe w halogenach nie zmieniają jakoś wyglądu i nie wchodzi to w nieestetyczny Tuning

Co do innych opcji TO w Grupie VW można zaprogramować światłą dzienne, żeby działały jako halogeny i odwrotnie

tak samo jak wyłącznie świateł na postoju przez ręczny też można VAGiem zaprogramować

Niestety OP-COM w GM to bardzo biedna konfiguracja i nawet 1/10 opcji VAGa nie ma

Link to comment
Share on other sites

A ja wmontowałem dzienne w kratki przy halogenach - musiałem w nich powycinać otwory oraz częściowo w zderzaku bo takie doczepiane i wystające z kratki też mi się nie podobają. Wszystko dało się zrobić bez zdejmowania zderzaka bo w VC te kratki można wyciągnąć - są na zatrzaskach.

Zasilanie podłączyłem bez wyciągania skrzynki bezpiecznikowej prosto pod jedno z pustych gniazd na bezpiecznik na którym pojawia się "plus po stacyjce" za pomocą wsuwki. Dodatkowo lampki nie zapalają się od razu po przekręceniu stacyjki tylko dopiero ok. 5-7 sek po odpaleniu silnika(sterowane dodatkowym przekaźnikiem).

Wybór padł na takie lampki ponieważ nie chciałem rezygnować z halogenów bo czasem się jednak przydają mimo, że słabo świecą oraz znając życie to 1/3 kierowców innych pojazdów by migała ostrzegawczymi, że jadę w dzień na halogenach ;) Lampki posiadają oczywiście homologację i spełniają normy dotyczące umiejscowienia. Fotki są TU

Edited by kamil_p
Link to comment
Share on other sites

Witam...

Też zdecydowałem się podjąc temat świateł dziennych w miejsce przeciwmgielnych.

Mam kilka konkretnych pytań...

1. Jak wywale oryginalne przeciwmgielne to czy wyskoczy mi jakiś błąd?

2. Żeby wymątowac światła przeciwmgielne i w ich miejsce zainstalowac dzienne trzeba koniecznie zdejmowac zderzak?...

nie wystarczy jak zdejmie dolną oslonę silnika? (nie mam szczęścia do śrubek i zatrzasków)

3. Czy dało by się włączyc już zamontowane światła dzienne guzikiem do

świateł przeciwmgielnych bez uruchamiania świateł pozycyjnych lub mijania? (obecnie jak chcemy zapalic przeciwmgielne trzeba zapalic chociaż pozycyjne)

4. Wiem że według prawa światła dzienne powinny się uruchamiac po przekręceniu kluczyka...

ale nie podoba mi się że jak np. będę chciał stac gdzieś w nocy z silnikiem na chodzie to przecież będą się świecic światła dzienne (nie zaczaję się w zimie na nikogo <_< )...da się to jakoś ominąc?

5. Proszę właściciela tematu o podanie wymiarów tych światełek dziennych(70mm czy 90mm)?...mam VC ale właśnie wczoraj doszły mi kratki od signum..te z chromami :rolleyes:

Proszę o proste wytłumaczenie

Edited by siemit
Link to comment
Share on other sites

Prosze o bardziej szczegółowe wyjaśnienie tych podpięć:

Wyprowadzenie kabelka od pozycji do sterowania świateł dziennych Rozumiem że prad został wzięty z wtyczki do świateł, z kabla który zasila postojówki? Jak fizycznie można sie tam wpiąć?

Od prawej wtyczki znalazłem Plus po zapłonie i się do niego wpiąłem Nie rozumiem tego, jakie prawej wtyczki? I znów jak się można wpiąć? Rozciąć kabel i połączyć razem?

Edited by powsianka
Link to comment
Share on other sites

Witam...

Też zdecydowałem się podjąc temat świateł dziennych w miejsce przeciwmgielnych.

Mam kilka konkretnych pytań...

1. Jak wywale oryginalne przeciwmgielne to czy wyskoczy mi jakiś błąd?

2. Żeby wymątowac światła przeciwmgielne i w ich miejsce zainstalowac dzienne trzeba koniecznie zdejmowac zderzak?...

nie wystarczy jak zdejmie dolną oslonę silnika? (nie mam szczęścia do śrubek i zatrzasków)

3. Czy dało by się włączyc już zamontowane światła dzienne guzikiem do

świateł przeciwmgielnych bez uruchamiania świateł pozycyjnych lub mijania? (obecnie jak chcemy zapalic przeciwmgielne trzeba zapalic chociaż pozycyjne)

4. Wiem że według prawa światła dzienne powinny się uruchamiac po przekręceniu kluczyka...

ale nie podoba mi się że jak np. będę chciał stac gdzieś w nocy z silnikiem na chodzie to przecież będą się świecic światła dzienne (nie zaczaję się w zimie na nikogo <_< )...da się to jakoś ominąc?

5. Proszę właściciela tematu o podanie wymiarów tych światełek dziennych(70mm czy 90mm)?...mam VC ale właśnie wczoraj doszły mi kratki od signum..te z chromami :rolleyes:

Proszę o proste wytłumaczenie

ad 1

Tak Wyskoczy błąd prawej lampy i błąd lewej lampy (halogenów)

-rozwiązanie wyłączyć halogeny op-comem w UEC w module programowania

ad2

może tak tyle, że potrzeba dorobić blaszki do mocowania i z tym może być problem, którego nie ma jak się ma zderzak zdjęty, nie wiem nie próbowałem.

A dodam, że nie trzeba zdejmować kół by zderzak zdjąć

ad3

jestem w trakcie realizacji tego poprzez rozwiązanie pytania 1 przez zbudowanie symulatora halogenu i zamontowanie przekaźnika by właśnie przycisk przeciwmgielnych działał tak jak piszesz

ad4

Podobnie jak poprzednie pytanie jestem po przemyśleniach przeniesionych na kartkę zrealizuję to przez zaciągnięcie ręcznego i zastosowaniu drugiego przekaźnika który wyłączy dzienne Dodam, że przycisk halegenów dalej będzie działał

Obserwuj temat będzie kontynuacja fotorelacji

ad5

mam też siga i chromy pasują idealnie chyba 90mm

ty adres sklepu z tymi lampami i tam masz zdjęcia

http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.php?cPath=3_328&products_id=5656

Prosze o bardziej szczegółowe wyjaśnienie tych podpięć:

Wyprowadzenie kabelka od pozycji do sterowania świateł dziennych Rozumiem że prad został wzięty z wtyczki do świateł, z kabla który zasila postojówki? Jak fizycznie można sie tam wpiąć?

Od prawej wtyczki znalazłem Plus po zapłonie i się do niego wpiąłem Nie rozumiem tego, jakie prawej wtyczki? I znów jak się można wpiąć? Rozciąć kabel i połączyć razem?

dzienne154.jpg

Żółty podłączasz pod pozycje (+)(szaro-czarny) (steruje wyłączeniem lamp dziennych)

czerwony pod plus po zapłonie w lampie (jeden z czarnych)

czarny to masa

Ja podłączam się takimi spinkami które nie przecinają kabla a nacinają izolację i łączą dodatkowy kabelek

Zdjecie014.jpg

tu masz taki czerwony i żółty grubszy W sklepie elektronicznym koszt to 1zł

Edited by GreG
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wytłumaczenie..Będę śledzić temat.

Może zacznę coś kombinować na początku marca...

Najpierw muszę kupić oponki 18" na lato.

Widzę że temat jak najbardziej da się zrealizować...

ale na pewno powierzę to specjalistom bo sam wolę nie przerabiać...nie mam szczęścia do kabelków.

Wydrukuje relację z twojej przeróbki i dam dla zaprzyjaźnionego elektryka a'al złota rączka. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

No i przypomniałeś mi ja muszę kupić dwie 19 oponki na lato, nie mały wydatek

A dziś może uda się zrobić już jakieś modyfikację tych lampek Wszystko zależy od zaprzyjaźnionego elektronika i jego garażu :)

Link to comment
Share on other sites

http://moto.allegro.pl/zarowka-led-h3-12v-68-smd-high-power-led-biala-i1419689489.html Witam. Czy można w vectrach c za pomocą techa aktywowac tylko światła przeciwmgielne do jazdy dziennej . Czy zamontowanie H3 Led wywali błąd.Wg przepisów można jeżdzić na naszych halogenach jako światłach do jazdy dziennej.Dziś widzialem Skode Oktawie z takimi światłami fabrycznie zamontowanymi.Byłby to najprostszy sposób na oszczędność paliwa ,środowiska i można zainnwestować w markowe żarówki do jazdy w nocy a tu poprawa bezpieczeństwa jest bezsporna .Pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

W skodach nie pala sie halogeny, spojrz dokladnie :) Światla w zderzaku sa rozbudowane i sa tam przeciwmgielne i dzienne przy okazji.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Ja bym zrezygnowal z przeciwmgielnych na rzecz do jazdy dziennej, byle mniej wydawać na nowe zarówki i paliwo. Pozdrawiam

Witam. Ja bym zrezygnowal z przeciwmgielnych na rzecz do jazdy dziennej, byle mniej wydawać na nowe zarówki i paliwo. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam. Ja bym zrezygnowal z przeciwmgielnych na rzecz do jazdy dziennej, byle mniej wydawać na nowe zarówki i paliwo. Pozdrawiam

Witam. Ja bym zrezygnowal z przeciwmgielnych na rzecz do jazdy dziennej, byle mniej wydawać na nowe zarówki i paliwo. Pozdrawiam

No to musisz kupić lampki takie jak Greg. Wkładanie innej żarówki nie przejdzie dlatego, że halogeny maja na kloszy wybity symbol oznaczający światłą przeciwmgielne a nie dzienne. Tu masz dokładne info co do oznaczeń - http://www.dana-express.pl/1.htm

Edited by kamil_p
Link to comment
Share on other sites

Masz racje jeśli chodzi o oznaczenia ( RF H4,1 ) wiem o czym piszesz ,ale wątpię aby chciało się Panu policjantowi schylać i odczytywać na moim wypiaskowanym szkle oznaczeń ( dużo jeżdżę ). Zamontowanie spełnia polskie normy i oto chodzi a najważniejsze to jest to czy komputer wywali błąd i czy da się aktywować same światła halogenowe. Sprawa mandatów i zabierania dowodów rejestracyjnych to chyba dla nadgorliwców sprawa bo cel jest szlachetny cytuje:Kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej w czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania. Lampy jazdy dziennej nie dają światła potrzebnego do oświetlenia drogi w nocy, jakie dają światła mijania. Używanie świateł do jazdy dziennej ze względu na mały pobór prądu przyczynia się do spadku zużycia paliwa jak również do mniejszego zużycia akumulatora. Szerokości i przyczepności bo ZIMA się zbliża.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP