Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Koło zamachowe - X16XEL


Luki800
 Share

Recommended Posts

Witam,

Będę wymieniał sprzęgło, docisk i tarczę, w VB X16XEL, chciałbym zapytać, czy jest sens odchodzić koło zamachowe z masy, samochód jest z przeznaczaniem jazdy po mieście.

Ewentualnie jest szansa kupić gdzieś już takie koło odchudzone?

Jak bym swoje koło odchudzał musiał bym je wyważać? razem z wałem czy wystarczy samo?

Nie chodzi tutaj o wielka moc, będę robił sprzęgło wiec przy okazji można i koło odchodzić.

Link to comment
Share on other sites

Odchudzi i wyważy na pewno Radzikowski. Poszukaj na aledrogo "Lekkie koło zamachowe". Myślę że w naszych motorach więcej niż 30% niema sensu. To nie V żeby schodzić niżej z masy. Ale dla hardcorowców to nie problem i robią lżejsze sobie. Poczytałem trochę tematów na necie i jak zwykle zdania sa podzielone. A to układ korbowo tłokowy dostaje bardziej w d*pę a to znów telepie silnikiem(chyba za lekkie koło). Inni znów piszą że lepiej wkręca na obroty i jest bardziej elastyczny w mieście. Gorzej na trasie mniejszy Vmax.

Link to comment
Share on other sites

ja mam odchudzone w x20xev koło do 5,5 kg i nie ma gaśnięcia na wolnych,przy załączeniu klimy,jak umiejętnie operujesz sprzęgłem to nie będzi czkawki (a jeśli będzie mała to wystarczy dodać ciut gazu) ale za to fajniej się jeździ (w mieście również) jeździ dynamiczniej i chętniej wchodzi na obroty

jedno co mogę zauważyć silnik ma trochę mniej enegri widoczne jest to przy podjazdach pod górę gdzie wystarczy dodać trochę więcej gazu.

lekkie koło możesz zrobić również u Otoczaka (ja tam robiłem) akurat do x20xev cena za odchudzanie i wyważanie koła to 160 zł moim zdaniem warto

Edited by Bako
Link to comment
Share on other sites

ja mam odchudzone w x20xev koło do 5,5 kg i nie ma gaśnięcia na wolnych,przy załączeniu klimy,jak umiejętnie operujesz sprzęgłem to nie będzi czkawki (a jeśli będzie mała to wystarczy dodać ciut gazu) ale za to fajniej się jeździ (w mieście również) jeździ dynamiczniej i chętniej wchodzi na obroty

jedno co mogę zauważyć silnik ma trochę mniej enegri widoczne jest to przy podjazdach pod górę gdzie wystarczy dodać trochę więcej gazu.

lekkie koło możesz zrobić również u Otoczaka (ja tam robiłem) akurat do x20xev cena za odchudzanie i wyważanie koła to 160 zł moim zdaniem warto

Piszesz, że silnik ma mniej energii, a to już konkretny argument, żeby nie odchudzać koła w 1.6. Ten silnik normalnie ledwo daje radę, a co dopiero przy odchudzonym zamachu.

Link to comment
Share on other sites

Bako o ile odchodziłeś swoje koło, teraz ma 5,5 kg a ile waży seryne?

Koło wyważałeś razem z wałem korbowym czy bez, można tak wogóle?

Ja chciałbym odchodzić do jakiejś granicy w której silnik nie straci kultury pracy, a mianowicie żeby pracował tak jak teraz, wiec myślę o odchodzeniu w granicach 10-20%, wiem ze nie będzie miał, mega mocy ale tyle mi wystarczy.

Zależy mi na tym aby nie zniszczyć silnika.

I jeszcze dochodzi jedna sprawa, a mianowicie chciałbym po zdemontowaniu sprzęgła i koła zamachowego, zamontować wszystko, i złożyć samochód aby na drugi był gotowy do jazdy.

Potrzebny mi jest samochód codziennie, dlatego zastanawiam się czy nie kupić koła używanego od kogoś, odchudzić go i wyważyć, i dopiero zabierać się za wymianę sprzęgła i koła, najlepiej byłoby tak zrobić, ewentualnie później mogę swoje koło sprzedać.

Primex - demon prędkości to nie jest ale znowu nie przesadzajmy ze taki muł, na miasto do normalnej eksploatacji jest w sam raz, a spalanie ma śmieszne, jeżdżę za tyle, co bym jeździł jakimś fiatem SC/CC w benzynie :)

Piszesz, że silnik ma mniej energii, a to już konkretny argument, żeby nie odchudzać koła w 1.6. Ten silnik normalnie ledwo daje radę, a co dopiero przy odchudzonym zamachu.

No tak, ma mniej energii, ale już przy delikatniejszym dodaniu gazu, pod tą górę zaczyna sie szybciej zbierać.

Edited by Luki800
Link to comment
Share on other sites

seryjne ma z tego co pamiętam 9,5 kg odchudzone ma 5,5 kg

koło wysłałem do Otoczaka i w cenie usługi jest odchudzanie i wyważanie (samego koła)

nie wiem czy jest sens zdejmować 10-20 % skoro odchudzenie z 9,5 na 5,5 nie wpłynęło na kulturę pracy, zresztą jak będziesz rozmawiał z Otoczakiem to on powie Ci ile można zejść z wagą żeby nie było niepożądanych efektów.

Zawsze możesz kupić używane oddać je do odchudzania i włożyć już gotowe podczas wymiany sprzęgła.

Silnik reaguje szybciej na gaz przez co trzeba się przyzwyczaić trochę i bynajmniej dla mnie nie stanowi problemu dodanie nieco gazu przed dużą górą.

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem aukcje http://allegro.pl/tuning-lekkie-sportowe-kolo-zamachowe-kjs-1-4mili-i1450747402.html

Chyba właśnie ta sama osoba o której piszesz, gość też polecany na innym forum, szkoda tylko ze będę znowu musiał je wysyłać, szukam coś w mojej okolicy ale nic nie mogę znaleźć.

Napisałem do niego może coś poradzi, a może będzie miał gotowe takie koło.

Przed górką i bez odchudzonego koła, przeważnie dodaje się gazu :)

Link to comment
Share on other sites

Tak to u Niego robiłem odchudzanie, w.g. mnie nie ma sensu kombinować z kimś innym skoro jest ogólnie polecany i zna się na rzeczy

Link to comment
Share on other sites

10-20% to bezsensu ruszac wogole...

1,6 i tak momentu duzo a niema a spora jego czesc przeznacza wlasnie na rozpedzenie masy kola zamachowego...

wiec zejscie z waga 40-50% to juz daje przyrost momentu na kolach...

co do utraty energii to silnik jej nie traci... poprostu wirujace kolo ma mniejsza energie

ale nie przesadzajmy przeciez nie jezdzi sie na luzie pod gorki itp...

jak chcesz jechac to wciskasz gaz...

w malym silniku napewno sporo dynamika sie poprawi i w miescie bedzie zrywniejszy ze skrzyzowania :)

do tego hamowanie silnikiem jest skuteczniejsze a co za tym idzie oszczednosc w paliwie ;)

Link to comment
Share on other sites

Wiec tak, moje koło z X16XEL, ważyło seryjne 9,34 kg.

Dzwoniłem dzisiaj do P. Otockiego, moje koło już doszło i uzgodniliśmy ze odchudzone zostanie na około 5,5 kg

Wiec wyjdzie coś koło 40% mniej masy, mam nadzieje ze będzie ok ;)

Edited by Luki800
Link to comment
Share on other sites

Wiec tak, moje koło z X16XEL, ważyło seryjne 9,34 kg.

Dzwoniłem dzisiaj do P. Otockiego, moje koło już doszło i uzgodniliśmy ze odchudzone zostanie na około 5,5 kg

Wiec wyjdzie coś koło 40% mniej masy, mam nadzieje ze będzie ok ;)

Jak odchudzanie koła to fajnie jest wrzucić krótsza skrzynie o ile takowe w 1.6 występowały bo nie wiem,wtedy efekt jest taki że auto zbiera sie od samego dołu,jedyny minus to mniejszy V-max

Link to comment
Share on other sites

Wiec tak, moje koło z X16XEL, ważyło seryjne 9,34 kg.

Dzwoniłem dzisiaj do P. Otockiego, moje koło już doszło i uzgodniliśmy ze odchudzone zostanie na około 5,5 kg

Wiec wyjdzie coś koło 40% mniej masy, mam nadzieje ze będzie ok ;)

o kurde to klocek takie jak w 1.8 czy 2.0...

to nie dziwne ze 1.6 nie ma sily :D

Link to comment
Share on other sites

Zobaczę jak koło będzie się zachowywać, poleciałem prawie na max wiec sam jestem ciekaw.

Zdam relacje pod koniec następnego tygodnia.

Koło już jest wysłane do mnie - gość jest niemożliwie szybki.

Link to comment
Share on other sites

Guest mlodzian

No ja nie odważyłbym się na aż takie cięcie ale z 9.5 na 6 to tak :) do tego kolektor od Primexa i XEL może być przyjemnym silnikiem. I tak w skrzyni przez 140kk nie był wymieniany olej więc trzeba ją tak czy inaczej otworzyć :D

Link to comment
Share on other sites

no faktycznie jest sora róźnica pomiędzy 6 a 5,5 kg ...

skoro Otoczak powiedział że nie będzie problemów przy tej masie to raczej wiedział co mówi

Link to comment
Share on other sites

Świetnie że ktoś poruszył temat nurtował mnie dłuższa chwilke i teraz jak Primex robi sobie doloty za 2.99 :D Podkreślam 2.99 to do tego lżejsze koło i może nawet będzie czym jechać :)

Czekam niecierpliwie na relacje :) i mooooocno trzymam kciuki :)

Link to comment
Share on other sites

Guest mlodzian

Też tak myślę o tym że jak to się uda, to zamiast swapować to też wytoczę sobie takie kółko, do tego dolocik, uśmiechnę się do Woocasha żeby pomógł zamontować climatronik i będzie cacy :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wiec jak obiecywałem tak pisze, odczucia po odchudzeniu koła w VB X16XEL.

Co tu dużo pisać, różnica jest i to znacząca, wkręca się na obroty jak wiertarka :)

Mam wrażenie ze idzie jak 2.0, aż jestem ciekaw ile pokazało by na hamowni, może w lecie pomyśle nad tym, ale różnica jest b. duża

Kultura pracy silnika nic się nie zmieniła - jestem bardzo mile zaskoczony, na 2 biegu bez "gazu" na równej nawierzchni nie ma żadnych szarpnięć.

Teraz czuć ze chce jechać i silnik odżył, martwię się tylko o sprzęgło, żeby się nie wyślizgało/przypaliło za szybko itp. itd, jak tak dynamicznie będę jeździł...

Można śmiało odchudzać -40% - bez żadnych obaw!

Naprawdę warto a w szczególności przy wymianie sprzęgła jak jest koło zamachowe na wierzchu, ja musiałem sanki wyciągać aby wyciągnąć skrzynie, wiec zabawy jest trochę.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Trzeba się będzie pokusić, teraz tylko kupuj ssący od primexa i na hamownie :)

Gdyby to było takie proste czemu nie ;)

Jędzę na gazie, po zamontowaniu, już bym nie pojeździł.

Udało mu się już coś wyspawać?

Ewentualnie jeśli cena będzie konkurencyjna, może się skusze i uda mi się coś podregulować i będzie ok też na gazie.

Edited by Luki800
Link to comment
Share on other sites

Guest mlodzian

A no chyba że na podtlenku.

Powiedz jak tam spalanie po wymianie tego kółka o ile skacze, bo pewnie skacze też przez to że się chce żwawiej pojechać.

Link to comment
Share on other sites

A no chyba że na podtlenku.

Powiedz jak tam spalanie po wymianie tego kółka o ile skacze, bo pewnie skacze też przez to że się chce żwawiej pojechać.

Nie oszczędzam i nie wiem ile ale czuje ze około 12 litrów LPG - po mieście.

Martwi mnie tylko to sprzęgło, tarcza, aby się za szybko nie zużyła, ale z drugiej strony patrząc, to jak ktoś doładuje silnik i ma przyrost 50-100KM na zwykłym sprzęgle i tarcza to wytrzymuje...

Edited by Luki800
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP