Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wspomaganie nagle zaczeło ciężko chodzić


Enjama
 Share

Recommended Posts

Witam

Mam Vectre 1.8 98r i podczas jazdy dobiegł mnie metaliczny stuk. Po chwili auto zaczeło się cięzko prowadzić.Myślałem że kapcia złapałem, ale nic z tych rzeczy.

Ogolnie wspomaganie teraz działa słabo, nie że całkiem padło ale ciężko chodzi.Sprawdzałem poziom oleju wspomagania i jest w normie, kolor też wydaje się klarowny nie jest taki przepalony.

Czy był wymieniany nie wiem bo auto mam pól roku.

Dodam że wcześniej zaczeły dobiegać z kiery takie stuki gdy kręci się przy cofanie czy małej predkosci, a skręca się mocno.

Gdy skręce koła max w lewo czy prawo pompa zaczyna głosno pracować, nie wiem czy tak ma być.

Olej mogę zmienić, koszty niewielkie tylko czy to coś da ?

Pompa kosztuje ok 300zl tylko, jak sprawdzić czy ona się konczy ? Nie chce wydawać kasy w bloto.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam Vectre 1.8 98r i podczas jazdy dobiegł mnie metaliczny stuk. Po chwili auto zaczeło się cięzko prowadzić.Myślałem że kapcia złapałem, ale nic z tych rzeczy.

Ogolnie wspomaganie teraz działa słabo, nie że całkiem padło ale ciężko chodzi.Sprawdzałem poziom oleju wspomagania i jest w normie, kolor też wydaje się klarowny nie jest taki przepalony.

Czy był wymieniany nie wiem bo auto mam pól roku.

Dodam że wcześniej zaczeły dobiegać z kiery takie stuki gdy kręci się przy cofanie czy małej predkosci, a skręca się mocno.

Gdy skręce koła max w lewo czy prawo pompa zaczyna głosno pracować, nie wiem czy tak ma być.

Olej mogę zmienić, koszty niewielkie tylko czy to coś da ?

Pompa kosztuje ok 300zl tylko, jak sprawdzić czy ona się konczy ? Nie chce wydawać kasy w bloto.

Jak stuka przy skręcaniu i wolnej jeździe to sprawdź łożyska amortyzatora, u mnie było podobne objawy. Tu masz więcej

Edited by erixon
Link to comment
Share on other sites

Ok łożyska amortzatora to mogą być te stuki, a co z wspomaganiem ? bo wymiana łożysk nie poprawi działania wspomagania z tego co wyczytałem w tym temacie.

Ale czy to może być łozysko skoro zawieszenie było zmieniane max 1.5 roku temu przez poprzedniego własciciela.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli łożysko się rozleciało to jak najbardziej może dawać dodatkowy opór na układ kierowniczy, dodatkowo sprawdź drążki.

łożysko może paść nawet po 5 mc-ach nie ma na to reguły.

Link to comment
Share on other sites

Ale czy to może być łozysko skoro zawieszenie było zmieniane max 1.5 roku temu przez poprzedniego własciciela.

kwestia jakości uzytych czesci.

Link to comment
Share on other sites

Dodam jeszcze że wspomaganie w miare dziala ok na zimnym silniku, jak temp mam juz ok 80-90 stopni to kiera stawia opór przy skręcaniu.

Dzięki za podpowiedzi sprawdze to łozysko

Link to comment
Share on other sites

U mnie myślę że problem jest bardziej złożony niż tylko łożysko, stąd w tamtym temacie napisałem że siła wspomagania jest bardziej równomierna, bo było tak samo raz leciutko, raz ciężko. A teraz chodzi średnio, ale równo, tylko przyczyną gorszego wspomagania może być np. stary płyn albo magiel, bo sądzę że jest na wykończeniu.

Link to comment
Share on other sites

kolego jezeli jest dobrze na zimnym silniku ,a gorzej na ciepłym to pompa wspomagania ci siada. poprostu rozgrzana pompa nie daje rady wytworzyć odpowiedniego ciśnienia. pompe możesz kupić używaną za ok 100 zł. ja dałem 80 z angola i śmiga.

Link to comment
Share on other sites

A pompa od 1.8 po lifcie bedzie pasowala ?

Jak już się wezme za ta pompe, to zmienie i łozyska amorkow i poduchy.

Jak dalej coś bedzie nie tak to tylko maglownica chyba zostala ;) ale nie zapeszam.

Dam znać czy coś się poprawiło.

Edited by Enjama
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam

Wymieniłem pompe wspomagania, kupiłem używkę ale podobno 100% sprawna

Zalałem czerwonym Mobil ATF

I niestety żadnej różnicy nie widzę, może odrobinę lepiej... ale to jeszcze nie to jak chodziło niedawno stara pompa.

Drązki kierownicze sprawdzane, nie ma luzów, nie przycinają.

Maglownica też jest sucha, jedynie przy postoju jak krecimy kierą w prawo to słychać w początkowej fazie takie stukanie.

Odpowietrzałem układ kilkadziesiąt razy przekręcając kierownicą lewo prawo.

Jest podobnie jak było, na zimnym chodzi ok, a pózniej twardnieje.

Czytalem na forum o sprawdzeniu zaworka zwrotnego(zabezpieczenie ciśnieniowe, tyle że ja tam nigdzie na wężu od pompy do maglownicy nie widzę żadnego zaworka.

Macie jakieś pomysły co by dalej sprawdzić ?

Link to comment
Share on other sites

zaworek jest w krućcu(Srubie) na przewodzie zasilającym wkręcanym w maglownice.

Link to comment
Share on other sites

A gdzie można kupić taki zaworek ? czy w ogóle trzeba kupować ? wystarczy to przedmuchać, przeczyscic ?

Ten zaworek zwrotny jest tylko jeden ?

Jakby ktoś znał nr tej części bardzo proszę o podanie.

Może mi ktoś powiedzieć gdzie to dokładnie jest

Sprawdzalem i na wężu cisnieniowym przykręcanym do maglownicy nie ma zaworku.

Móglby mi ktoś zaznaczyc na zdjeciu jak to wygląda i gdzie to dokladnie jest.

Edited by Enjama
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

A gdzie można kupić taki zaworek ? czy w ogóle trzeba kupować ? wystarczy to przedmuchać, przeczyscic ?

Ten zaworek zwrotny jest tylko jeden ?

Jakby ktoś znał nr tej części bardzo proszę o podanie.

Może mi ktoś powiedzieć gdzie to dokładnie jest

Sprawdzalem i na wężu cisnieniowym przykręcanym do maglownicy nie ma zaworku.

Móglby mi ktoś zaznaczyc na zdjeciu jak to wygląda i gdzie to dokladnie jest.

Czy wyjaśniłes co było nie tak, ponieważ mam taka zame zachowanie na ciepłym zanika wspomagania magiel bez wycieków olej zmieniony

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP