Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
HarryBDG

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witajcie.

Niedługo będę musiał wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów. Czytając różne tematy na forum zgłupiałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo nie wiem jakim momentem należy dokręcać pokrywę zaworów. Jedni piszą, że 10Nm, drudzy, że 20Nm, a trzeci, że nawet 60Nm!

Gdzie jest prawda?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przy okazji: którą firmę uszczelki wybrać: ELRING czy GOETZE? (cena praktycznie taka sama 68 i 69 zł).

Z góry dzięki za odp.

Pozdrawiam

Edytowano przez HarryBDG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja z doświadczenie własnego i nie tylko zawsze wybieram firmę ELRING i jak do tej pory zawsze jestem zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja bym kupował uszczelkę oryginalną - słyszałem dziwne opinie o uszczelkach nie oryginalnych. Wymieniając uszczelkę nie zapomnij o podkładkach gumowych ( fachowo się to nazywa oringi ) - chyba?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Ułożyć pokrywę z nowymi pierścieniami uszczelniającymi i nowymi uszczelkami na głowicy cylindrów i dokręcić przemiennie na krzyż momentem 8Nm"

Tak mówi Sam Naprawiam, ale ja to bym dokręcał po swojemu z wyczuciem.

A do ELRINGÓW to jest to bardzo dobra firma i złego słowa nie mogę powiedzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety u Stachowiaka jest oryginalna uszczela GM'a ale dla silników od 1998 roku, a ja mam 1996.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Tutaj w zestawie są już oringi.

A jakim momentem mam dokręcać? 10Nm, 20Nm, 60Nm?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Harry w książce sam naprawiam napisane jest aby dokręcać wartością 8 Nm. Napisane jest też aby przed założeniem uszczelek nałożyć na nie masę uszczelniającą np. Opel 1503166 czyli pospolity czerwony silikon. z doświadczenia wiem że należy zwrócić uwagę na miejsca przy wałkach rozrządy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Tak jak napisał chicken1983,użyj pospolitego czerwonego silikonu,ale wysokotemperaturowego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Edytowano przez D.A.N.I.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wg sam naprawiam jest to 8 Nm.

Dobra rada.Przesmaruj sylikonem temperaturowym caly styk uszczelki z pokrywa jka i glowica.inaczej po jakims czasie zacznie znow sie pocic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przerabiane z autopsji

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, Szukałem trochę i mam dylemat jaka uszczelka idzie pod pokrywę zaworów do vectry b 1.6 16V 1998r, taka pojedyncza co jest pokazana w poradzie czy ta dwuczęściowa do której podany jest link wyżej???? Pytałem się w kilku sklepach i nikt nie wie jaka uszczelka bedzie pasowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Są dwa różne rodzaje.

Pojedyncza jest od 1998 - 2002 roku od numeru nadwozia: W1285447; W7154259

Podwójna jest od 1995 - 1998 roku do w/w numerów nadwozia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podłącze się do tematu...czy ktoś może podać dokładnie jakiego silikonu urzyć? Może jaką sprawdzoną nazwę? z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musi to być silikon na wysokie temperatury - w sklepie motoryzacyjnym będą wiedzieli o jaki chodzi. Najlepiej ten czerwony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mamy pytanie, w ktrym miejscu nalezy nalozyc silikon termiczny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pełna porada wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Smok_DW

Czemu nie zostalo podpiete? Przyda sie i oszczedzi na szukaniu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja włożyłem uszczelkę w dekiel i wtedy smarowałem powierzchnię. W dekiel nie dawałem - zobaczymy jak się sprawdzi. Uszczelka elring - 51zł silikon czerwony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę, czy potrzeba wymieniać uszczelkę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, wystarczy ją wyczyścić w ciepłej wodzie mydłem, dać jej wyschnąć, potem silikon czarny wysokotemp. i dokręcić, tak raz robiłem na test w jednym z poprzednich aut i zero wycieków nawet po pół roku. Ktoś napisze, nie warto oszczędzać, ale ja napiszę, a po co wymieniać coś co jest w pełni sprawne

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">, to mnie przekonało do tego sposobu, zanim kupi się nową uszczelkę, co prawda 60 zł to niby nic, ale po co ? no właśnie. Co innego te gumowe pierścienie.

Mam w x16xel taki bajer, że świece mokre, ostatnio zauwazyłem na końcówkach fajek mikro kropelke oleju (na każdej) gdy wyciągnąłem listwę DIS, czy to z pod spodu z pod świecy olej wchodzi przez gwint do środka, czy raczej z uszczelki przecieka i wlatuje do gniazd świec, tylko że jak ściągam DIS na ciepłym, ale nie gorącym silniku i dotykam szmatką gniazd świec, to suchutko, czyli tajk jakby spływało, wlatywało do świec, tylko, że tam sucho, jedynie na gwincie mokro, na co stawiacie, jednak uszczelka przepuszcza??? miał ktoś tak?

Edytowano przez gezzini

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bzdury piszesz gazzini. Chcesz mi powiedzieć że nie stać Cię na uszczelkę ale stać na silikon na wysokie temperatury.

Lektura do poczytania

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Ja kupiłem uszczelkę na klawiturę i 10 szt oringów. Z 10 sztuk po odkręceniu zostały 2 sztuki które się nie rozleciały. Reszta rozpadła się w rękach.

Zrobiłem wg porady i od 3 lat mam spokój z wyciekiem. Żadnych silikonów nie dawałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

j

Edytowano przez MatriXMaN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczerze wątpię aby reanimacja uszczelki była sensowna. Ile by nie kosztowała czy 60 zł czy 160zł to i tak jest to materiał elastyczny na który działają temperatury nie raz ekstremalne. Metale tracą właściwości po pewnym czasie a co dopiero "gumka" czy "korek". Nie ma chyba środka który przywróci sprężystość a na tym się opiera uszczelnienie. Jeśli uszczelka jest już wygnieciona to pomoże tylko masa uszczelniająca np. sylikon ale w ten "pierwszy lepszy czerwony" też nie uwierzę. Używam sylikonów przeważnie w quadach/motocyklach i powiem wam że przy warunkach jakie są na silniku takiego pojazdu piłowanego w błocie dopiero wychodzi co jest dobre a co nie.

Scalanie silnika to trochę inna bajka ale uszczelnianie jego podzespołów najlepiej mi wychodzi na MEGA GREY i to też polecam. Był przypadek (prowizorka) że uszczelniałem nim urwany kranik przy baku i utrzymał. W VB mam teraz na tym sylikonie Krokowca, dekiel zaworów i kolektor ss i trzyma jak "diabeł sołtysa"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Koszt około 12-16zł za 85g

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×