Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów


HarryBDG
 Share

Recommended Posts

Witajcie.

Niedługo będę musiał wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów. Czytając różne tematy na forum zgłupiałem :P bo nie wiem jakim momentem należy dokręcać pokrywę zaworów. Jedni piszą, że 10Nm, drudzy, że 20Nm, a trzeci, że nawet 60Nm!

Gdzie jest prawda? :)

Przy okazji: którą firmę uszczelki wybrać: ELRING czy GOETZE? (cena praktycznie taka sama 68 i 69 zł).

Z góry dzięki za odp.

Pozdrawiam

Edited by HarryBDG
Link to comment
Share on other sites

Witajcie.

Niedługo będę musiał wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów. Czytając różne tematy na forum zgłupiałem :P bo nie wiem jakim momentem należy dokręcać pokrywę zaworów. Jedni piszą, że 10Nm, drudzy, że 20Nm, a trzeci, że nawet 60Nm!

Gdzie jest prawda? :)

Przy okazji: którą firmę uszczelki wybrać: ELRING czy GOETZE? (cena praktycznie taka sama 68 i 69 zł).

Z góry dzięki za odp.

Pozdrawiam

Ja z doświadczenie własnego i nie tylko zawsze wybieram firmę ELRING i jak do tej pory zawsze jestem zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

Witajcie.

Niedługo będę musiał wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów. Czytając różne tematy na forum zgłupiałem :P bo nie wiem jakim momentem należy dokręcać pokrywę zaworów. Jedni piszą, że 10Nm, drudzy, że 20Nm, a trzeci, że nawet 60Nm!

Gdzie jest prawda? :)

Przy okazji: którą firmę uszczelki wybrać: ELRING czy GOETZE? (cena praktycznie taka sama 68 i 69 zł).

Z góry dzięki za odp.

Pozdrawiam

Ja bym kupował uszczelkę oryginalną - słyszałem dziwne opinie o uszczelkach nie oryginalnych. Wymieniając uszczelkę nie zapomnij o podkładkach gumowych ( fachowo się to nazywa oringi ) - chyba?

Link to comment
Share on other sites

"Ułożyć pokrywę z nowymi pierścieniami uszczelniającymi i nowymi uszczelkami na głowicy cylindrów i dokręcić przemiennie na krzyż momentem 8Nm"

Tak mówi Sam Naprawiam, ale ja to bym dokręcał po swojemu z wyczuciem.

A do ELRINGÓW to jest to bardzo dobra firma i złego słowa nie mogę powiedzieć

Link to comment
Share on other sites

Niestety u Stachowiaka jest oryginalna uszczela GM'a ale dla silników od 1998 roku, a ja mam 1996.

http://allegro.pl/uszczelka-kapy-pokrywy-zaworow-opel-1-4-1-6-16v-i1442132438.html

Tutaj w zestawie są już oringi.

A jakim momentem mam dokręcać? 10Nm, 20Nm, 60Nm?

Link to comment
Share on other sites

Harry w książce sam naprawiam napisane jest aby dokręcać wartością 8 Nm. Napisane jest też aby przed założeniem uszczelek nałożyć na nie masę uszczelniającą np. Opel 1503166 czyli pospolity czerwony silikon. z doświadczenia wiem że należy zwrócić uwagę na miejsca przy wałkach rozrządy

Link to comment
Share on other sites

wg sam naprawiam jest to 8 Nm.

Dobra rada.Przesmaruj sylikonem temperaturowym caly styk uszczelki z pokrywa jka i glowica.inaczej po jakims czasie zacznie znow sie pocic :)

Przerabiane z autopsji :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam, Szukałem trochę i mam dylemat jaka uszczelka idzie pod pokrywę zaworów do vectry b 1.6 16V 1998r, taka pojedyncza co jest pokazana w poradzie czy ta dwuczęściowa do której podany jest link wyżej???? Pytałem się w kilku sklepach i nikt nie wie jaka uszczelka bedzie pasowac.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam,

Podłącze się do tematu...czy ktoś może podać dokładnie jakiego silikonu urzyć? Może jaką sprawdzoną nazwę? z góry dzięki.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ja włożyłem uszczelkę w dekiel i wtedy smarowałem powierzchnię. W dekiel nie dawałem - zobaczymy jak się sprawdzi. Uszczelka elring - 51zł silikon czerwony

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Tak sobie myślę, czy potrzeba wymieniać uszczelkę :), wystarczy ją wyczyścić w ciepłej wodzie mydłem, dać jej wyschnąć, potem silikon czarny wysokotemp. i dokręcić, tak raz robiłem na test w jednym z poprzednich aut i zero wycieków nawet po pół roku. Ktoś napisze, nie warto oszczędzać, ale ja napiszę, a po co wymieniać coś co jest w pełni sprawne ;), to mnie przekonało do tego sposobu, zanim kupi się nową uszczelkę, co prawda 60 zł to niby nic, ale po co ? no właśnie. Co innego te gumowe pierścienie.

Mam w x16xel taki bajer, że świece mokre, ostatnio zauwazyłem na końcówkach fajek mikro kropelke oleju (na każdej) gdy wyciągnąłem listwę DIS, czy to z pod spodu z pod świecy olej wchodzi przez gwint do środka, czy raczej z uszczelki przecieka i wlatuje do gniazd świec, tylko że jak ściągam DIS na ciepłym, ale nie gorącym silniku i dotykam szmatką gniazd świec, to suchutko, czyli tajk jakby spływało, wlatywało do świec, tylko, że tam sucho, jedynie na gwincie mokro, na co stawiacie, jednak uszczelka przepuszcza??? miał ktoś tak?

Edited by gezzini
Link to comment
Share on other sites

Bzdury piszesz gazzini. Chcesz mi powiedzieć że nie stać Cię na uszczelkę ale stać na silikon na wysokie temperatury.

Lektura do poczytania

http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/5

Ja kupiłem uszczelkę na klawiturę i 10 szt oringów. Z 10 sztuk po odkręceniu zostały 2 sztuki które się nie rozleciały. Reszta rozpadła się w rękach.

Zrobiłem wg porady i od 3 lat mam spokój z wyciekiem. Żadnych silikonów nie dawałem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Szczerze wątpię aby reanimacja uszczelki była sensowna. Ile by nie kosztowała czy 60 zł czy 160zł to i tak jest to materiał elastyczny na który działają temperatury nie raz ekstremalne. Metale tracą właściwości po pewnym czasie a co dopiero "gumka" czy "korek". Nie ma chyba środka który przywróci sprężystość a na tym się opiera uszczelnienie. Jeśli uszczelka jest już wygnieciona to pomoże tylko masa uszczelniająca np. sylikon ale w ten "pierwszy lepszy czerwony" też nie uwierzę. Używam sylikonów przeważnie w quadach/motocyklach i powiem wam że przy warunkach jakie są na silniku takiego pojazdu piłowanego w błocie dopiero wychodzi co jest dobre a co nie.

Scalanie silnika to trochę inna bajka ale uszczelnianie jego podzespołów najlepiej mi wychodzi na MEGA GREY i to też polecam. Był przypadek (prowizorka) że uszczelniałem nim urwany kranik przy baku i utrzymał. W VB mam teraz na tym sylikonie Krokowca, dekiel zaworów i kolektor ss i trzyma jak "diabeł sołtysa" :) Koszt około 12-16zł za 85g

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP