Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Przymiarki do kupna Vectry C - pomóżcie doradzić jaki motor itp


Recommended Posts

Jako użytkownicy wiecie co i jak boli ten samochód. Napiszcie co i gdzie patrzeć, gdzie zaglądać i zwrócić szczególną uwagę. Szukam kombi tylko jak zawsze mam odwieczny dylemat jaki silnik. W związku z drożejącym paliwem zastanawiam się na gazem tylko nie wiem jaki silnik najlepiej znosi gaz. Nie zależy mi na osiągach bo to ma być auto rodzinne a nie wyścigówka - gdzieś wózek do malucha muszę włożyć i takie tam ;)

Czy diesel jest ekonomiczniejszy od gazu przy moich dziennych trasach ok 50 km (trasa/miasto) Jak to się ma do cen przy normalnych częściach zamiennych. Wiadomo powszechnie że części do diesla są droższe a jak to się ma w oplu. Najważniejsze pytanie o zawieszenie - czy drogie klamoty bo patrząc po naszych drogach najszybciej to będzie wymieniane. Podpowiedzcie kilka dobrych rad

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem 1.9cdti 150km - najrozsadniejszy wybor - wg mnie najmniej awawryjny i spalanie jest na bardzo rozsadnym poziomie - w cyklu mieszanym przy narmalniej jezdzie w 6,5 litra spokojnie sie zmiescisz

Link to comment
Share on other sites

Jeśli diesel to w tej cenie pewnie trafi się dobre 1.9 150 koni, lub 2.2 125 koni. Co do benzyny to do gazu 1.8 125 koni ale do kombi chyba słaby, 2.2 147 koni. 2.0 175 koni 3.2 211 koni. Wybór należy do Ciebie.

Link to comment
Share on other sites

ja tez mam 1.9cdti 150 kucy i naprawde polecam

ekonomiczne autko i naprawde żwawe, zapas mocy daje duzo frajdy z jazdy :D

Edited by yarek82
Link to comment
Share on other sites

2.2 147 KM też jest chyba dobrym rozwiązaniem. Gaz zakładasz i też mało pali. Silnik na łańcuchu z tego co mi się wydaje. No i kombi bez problemu pociągnie.

Link to comment
Share on other sites

bardzo dobrze ci sie wydaje, w tym silniczku jest łancuch rozrzadu :rolleyes: ,mi do butli wchodzi 36 l gazu i za kazdym razem przy jezdzie 80% miasto 20% trasa autko przekracza 300 km, jadąc na zeszłoroczny zlot na 36 litrach w trasie zrobilismy 450 km :tancze:

Link to comment
Share on other sites

podpowiadacie 2.2 147 km, a dużo jest ogłoszeń 2.2 155 direct - czym się jeden od drugiego różni oprócz ilością koni

Edited by invader
Link to comment
Share on other sites

2.2 Direct - nie tyle nienadaje sie do gazu co sa bardzo duze problemy z instalacja do tego silnika - dlatego lepiej na starcie odpuscic sobie.

Jesli benzyna wg mnie 3.2 v6 jesli diesel to albo 1.9cdti 150km albo 3.0v6 ale poprawiona 184konna wersja (bron boze 177km)

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel-jaroslaw

Jako użytkownicy wiecie co i jak boli ten samochód. Napiszcie co i gdzie patrzeć, gdzie zaglądać i zwrócić szczególną uwagę. Szukam kombi tylko jak zawsze mam odwieczny dylemat jaki silnik. W związku z drożejącym paliwem zastanawiam się na gazem tylko nie wiem jaki silnik najlepiej znosi gaz. Nie zależy mi na osiągach bo to ma być auto rodzinne a nie wyścigówka - gdzieś wózek do malucha muszę włożyć i takie tam ;)

Czy diesel jest ekonomiczniejszy od gazu przy moich dziennych trasach ok 50 km (trasa/miasto) Jak to się ma do cen przy normalnych częściach zamiennych. Wiadomo powszechnie że części do diesla są droższe a jak to się ma w oplu. Najważniejsze pytanie o zawieszenie - czy drogie klamoty bo patrząc po naszych drogach najszybciej to będzie wymieniane. Podpowiedzcie kilka dobrych rad

witam, ja ci moją sprzedam. chciałem 33000zł bo auto jest naprawde ładne, zadbane, nie dawno z niemiec sprowadzone, ful opcja, ale od nie dawna mam problem, poniewaz auto czsami na niskich obrotach lubi szarpać( tak jakby sie dławi)i w komputerze jest tez zapisany błąd P0234. wymieniłem ostatnio egr na nowy. Jesli jestes zainteresowany napisz na pw wyśle ci wszystkie informacje i zdjęcia. sprzedam go za nie całe 30 000zł.

Link to comment
Share on other sites

witam, ja ci moją sprzedam. chciałem 33000zł bo auto jest naprawde ładne, zadbane, nie dawno z niemiec sprowadzone, ful opcja, ale od nie dawna mam problem, poniewaz auto czsami na niskich obrotach lubi szarpać( tak jakby sie dławi)i w komputerze jest tez zapisany błąd P0234. wymieniłem ostatnio egr na nowy. Jesli jestes zainteresowany napisz na pw wyśle ci wszystkie informacje i zdjęcia. sprzedam go za nie całe 30 000zł.

sorry za OT ale błąd P0234 oznacza Obwód regulacji ciśnienia ładowania,i trzeba na poczatek zobaczyc gumowe weże od turbo i intercoolera czy nie ma dziury można sprawdzic tez opaski

Link to comment
Share on other sites

ja polecam z20net czyli benzynka turbo, na trasie spalisz 8 litrów benzyny lub 10 gazu. Minus to mniejszy zasięg z racji pojemności butli, no i bagaznik sie zmniejsza. za 30 tys diesla ciężko będzie znaleźć w rozsądnym przebiegu.

ja polecam z20net czyli benzynka turbo, na trasie spalisz 8 litrów benzyny lub 10 gazu. Minus to mniejszy zasięg z racji pojemności butli, no i bagaznik sie zmniejsza. za 30 tys diesla ciężko będzie znaleźć w rozsądnym przebiegu.

Link to comment
Share on other sites

Może wy będziecie mądrzejsi ode mnie, bo ja już całkowicie zgłupiałem. Przejrzałem wszystkie albo prawie wszystkie kalkulatory lpg via diesel i już sam nie wiem co mam zrobić. Ja już mam mętlik w głowie więc nie daje rady więcej myśleć więc może ktoś z was przeliczy.

Robię średnio 50 km dziennie i tak 5 dni w tygodniu + czasami w weekend - powiedzmy co drugi. W miesiącu wychodzi +/- 1800 km, w roku wyjdzie ok 22.000 km - zaokrąglam do 25.000 bo wakacje bo to bo tamto ;)

Ceny paliwa idą w górę i w dół ale i tak zawsze mają tendencję wzrostową ;), ceny średnio - około tak się jakoś trzymają ON 4.80 LPG 2.80 - to są ceny z delikatną górką ale dużo nie brakuje do realii ;)

Załóżmy że Vecia ON spali 7 l/100 km a LPG 10-12, biorą pod uwagę wyższe spalanie ;) nie wiem czy nie przesadziłem ;)

W miesiącu spalę 126 litrów ON czyli ok 600 zł, LPG 216 litrów czyli ok 600 zł

Więc gdzie tu jest ekonomia gazu ?? Chyba jedynie na częściach bo ja tu nic nie widzę z ekonomi jazdy na gazie - chyba że źle liczę to mnie poprawcie i napiszcie co liczę źle bo już nie mówię o założeniu samej instalacji LPG która się waha od 2400-2800

Link to comment
Share on other sites

ON czyli ok 600 zł, LPG 216 litrów czyli ok 600 zł

założeniu samej instalacji LPG która się waha od 2400-2800

kolega ma nissana primere 2.0 PB moc silnika 150 koni , założył gazownie jakies 3 lata temu za 2500pln , spalanie na trasie 8l, średnio 10l, tylko miasto 13l, gazownia 3 lata kiedyś razem usiedliśmy i liczyliśmy okazało się że gazwonia się jeszcze nie zwróciła , według mnie gazownia to tylko pozorne oszczędności np: komfort psychiczny na stacji gdzie do pełna zatankujesz za 80 pln , ale doliczając koszta montażu + droższy przegląd + serwis instalacji , trzeba naprawdę duuuuuzo kilometrów robić żeby się zwróciła , dlatego albo kupic auto juz z gazownią (tylko pytanie w jakim stanie motor jak na gazie bedzie jeżdził już ze 2-4 lata)albo PB i nie gazować , albo ON .

Link to comment
Share on other sites

No i jak by nie było przy gazie paliwo też trzeba tankować. No chyba że jakaś tania instalacja to można odpalać na gazie.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Wiadomość wygenerowana automatycznie

Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Jeśli nie zgadzasz się z tą opinią poinformuj o tym Administratora Forum.

 

Pozdrawiam, Administracja Vectra Klub Polska

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP