Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Szarpanie w zakresie obrotów 1500-2000


Guest pawel-jaroslaw
 Share

Recommended Posts

Guest pawel-jaroslaw

Witam, moja vectra szarpie przy obrotach 1500-2200obr/min przy spokojnej jeździe. przy bardzo dynamicznej jeździe na wysokich obrotach czasami wyskakuje ikona auta z kluczem(bład) ponizej przedstawiam błędy, które wyczytał komputer. Prosze o pomoc w diagnozie co jej dolega.

10aedea1a063f17a.gif

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

na to wyglada, pewnie jezdzisz po miescie krotkie odcinki. moze wystarczy jak pojedziesz gdzies na autobane i go "przegonisz" troche zeby sie wypaliło.

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel-jaroslaw

na to wyglada, pewnie jezdzisz po miescie krotkie odcinki. moze wystarczy jak pojedziesz gdzies na autobane i go "przegonisz" troche zeby sie wypaliło.

ostatnio robilem 3 trasy po 130 kilometrów i dalej to samo.

Link to comment
Share on other sites

Guest TomekWPR

ostatnio robilem 3 trasy po 130 kilometrów i dalej to samo.

Proces wypalania inicjuje sie w określonych warunkach - było sporo o tym na forum - poszukaj. Do tego mając auto z tym ekoustrojstwem trzeba zwracać uwagę czy aby sie akurat nie wypala. Zabójcze jest gaszenie silnika podczas wypałki. Tak czy siak, przesrane :). Wracając do tematu, jeżeli nie inicjuje sie wypałka to pozostaje tylko wypalanie techem (tzn. w serwisie taki sprzęt posiadający) bądz w skrajnych przypadkach - palnik acetylenowy :). Najgorszą opcją jest zakup nowego dpfa. A miało być tak oszczędnie...:)

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel-jaroslaw

czyli te błedy oznaczają zapchany dpf??? juz sie naczytalem sporo o uzytkowaniu auta z dpf. ostatnio przejechałem 110km na 3 biegu z obrotami powyzej 3000 i wczesniej rozgrzanym silniku ale sie nie wypalił. widocznie jeszcze nie miał duzego nasycenia. poza tym wczesniej sie wypalał bez problemu

Link to comment
Share on other sites

Masz błąd P0234 czyli związany z ciśnieniem ładowania turbiny i tu również szukaj rozwiązania problemu z zapalającą się kontrolką. Sprawdź stopień nasycenia DPF i kiedy była ostatnia regeneracja.

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel-jaroslaw

Paweł, z VKP na Podkarpaciu ja mam OP-COMa, jak będziesz kiedyś w okolicy to wpadnij zrobimy diagnozę.

ok, dzieki na pewno skorzystam. dodam ze dzisiaj byłem znowu na komputerze egr był nasycony w 40% ale i tak wypalilismy go manualnie, i w tej chwili jest 1% nasycenia. błąd P0234 wyskakuje dopiero jak mocno i dynamicznie jeżdze. np: rozpędzam sie od 0 do 140 km z nogą w podłodze(wychodzi na to że wyskakuje dopiero przy duzym obciązeniu). Skasowałem bład, pojedziłem normalnie kilkanaście kkilometrów ( auto nadal szarpało) pozniej znow po kompa, błedów nie było. wiec prawdopodobnie nie jest to tez wina turbiny. Przepływomierz tez wskazuje wprawidłowe parametry, to samo z egr. Na biegu jałowym przy obrotach jałowych pozycja egr jest na 100 a dodając gazu stopniowo pozycja maleje, az tam chyba do 20, przy 4000obr/min. czyli tez wszystko niby w porządku. komputer teraz nie pokazuje zadnych błedów. Zastanawiam sie czy to nie koło dwumasowe.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tiger1980

koło dwumasowe nie jest w żadne sposób połączone z komputerem itp...jego awaria nie pokazuje żadnych błędów.

sprawdź dokładnie przewody podciśnienia od elektrozaworów oraz filterek elektrozaworu. Stawiam na 2 opcje: przerwany przewód lub brudna membrana filterka elektrozaworu. Przerabiałem to kilka razy w oplacj i BMW. Błąd ujawnia się pod obciązeniem przy wyższych prędkościach.

Eletrozawór znajdziesz bardzo łatwo. Stojąc przodem do auta jest tuż za wzmocnieniem po prawe stronie. Odchodza od niego 2 wężyki. Sprawdź ich stan oraz wyczyść filterek.

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel-jaroslaw

Witam, u mnie problem szarpania dalej wystepuje. wymieniłem filtr paliwa, 3 kostke wtryskiwacza, pozniej przez rozne komputery sprawdzałem dawki- są w porządku,wyczyściłem przepustnice. egr do wyczyściłem tak ze wygląda lepiej niz nowy, razem z wybiciem i wyczyszzceniem elektrozaworu. dzisiaj zrobiłem test z puszczką od piwa bo jednak ten egr nie dawał mi spokoju. Najpierw rozgrzałem auto, pojezdziłem chwile auto szarpało tak jak zwykle. nastepnie zaślepiłem egr. Wyskoczyły błedy, ale okazuje się ze auto nawet raz nie zaszarpało. Pojeździłem tak, z 15 kilometrów i poza błedami na desce, wszystko było wporządku. Następnie wymontowałem zaślepke, jazda próbna i auto dalej szarpie;(. Jeden mechanik stwierdził ze 100% wina egr i juz zadne czyszczenie mu nie pomoże. ale ja i tak jeszcze raz go dobrze wyczyściłem bo pomyślałem ze moze cos przeoczyłem podczas ostatniegho czyszczenia, ale po złozeniu nie ma poprawy. Jeszzce przez 2 dni sie wstrzymam z wymianą. Poczytam czy nic sie nie stanie jak pojezdze z zaślepionym egr przez 2 dni i jak nie bedzie szarpać kupuje nowy.W miedzy czasie jeszzcze sprawdze ten elektrozaworek jak mi kolega wyzej radzi. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam, u mnie problem szarpania dalej wystepuje. wymieniłem filtr paliwa, 3 kostke wtryskiwacza, pozniej przez rozne komputery sprawdzałem dawki- są w porządku,wyczyściłem przepustnice. egr do wyczyściłem tak ze wygląda lepiej niz nowy, razem z wybiciem i wyczyszzceniem elektrozaworu. dzisiaj zrobiłem test z puszczką od piwa bo jednak ten egr nie dawał mi spokoju. Najpierw rozgrzałem auto, pojezdziłem chwile auto szarpało tak jak zwykle. nastepnie zaślepiłem egr. Wyskoczyły błedy, ale okazuje się ze auto nawet raz nie zaszarpało. Pojeździłem tak, z 15 kilometrów i poza błedami na desce, wszystko było wporządku. Następnie wymontowałem zaślepke, jazda próbna i auto dalej szarpie;(. Jeden mechanik stwierdził ze 100% wina egr i juz zadne czyszczenie mu nie pomoże. ale ja i tak jeszcze raz go dobrze wyczyściłem bo pomyślałem ze moze cos przeoczyłem podczas ostatniegho czyszczenia, ale po złozeniu nie ma poprawy. Jeszzce przez 2 dni sie wstrzymam z wymianą. Poczytam czy nic sie nie stanie jak pojezdze z zaślepionym egr przez 2 dni i jak nie bedzie szarpać kupuje nowy.W miedzy czasie jeszzcze sprawdze ten elektrozaworek jak mi kolega wyzej radzi. pozdrawiam

Część elektryczną EGR'a wyczyściłeś? Po czyszczeniu zawór jest szczelny (nie przepuszcza powietrza między wlotem a wylotem)? Jeśli nie jest spalona cewka w części elektrycznej to powinno się dać go wyczyścić i przywrócić mu tym samym sprawność.

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel-jaroslaw

Część elektryczną EGR'a wyczyściłeś? Po czyszczeniu zawór jest szczelny (nie przepuszcza powietrza między wlotem a wylotem)? Jeśli nie jest spalona cewka w części elektrycznej to powinno się dać go wyczyścić i przywrócić mu tym samym sprawność.

zeby nie było nieporozumień - oddzieliłem czesc mechaniczną od elektronicznej. mechaniczną wykapałem w srodku do mycia silnikow, a w elektrycznej wywierciłem z tyłu dziure. następnie wybiłem środek , wypadła spręzynka 2 tulejki i pręcik. wszystko bardzo dokladnie wyszczyściłem. dziure zakleiłem klejem dwuskładnikowym, po wyschnieciu wszystko złozyłem do kupy a auto dalej szarpie. z zewnątrz nie widać zadnych przedmuchów. ale napewno jest przedmuch miedzy czescią mechaniczną a alektryczną ponieważ było troche sadzy na tym trzpieniu od elektromagnezu. Tez mi sie z początku wydawało ze jeśli wszystko jest idealnie czyste to nie powinien sie zacinac czy cokolwiek innego sie z nim dziac.

Link to comment
Share on other sites

zeby nie było nieporozumień - oddzieliłem czesc mechaniczną od elektronicznej. mechaniczną wykapałem w srodku do mycia silnikow, a w elektrycznej wywierciłem z tyłu dziure. następnie wybiłem środek , wypadła spręzynka 2 tulejki i pręcik. wszystko bardzo dokladnie wyszczyściłem. dziure zakleiłem klejem dwuskładnikowym, po wyschnieciu wszystko złozyłem do kupy a auto dalej szarpie. z zewnątrz nie widać zadnych przedmuchów. ale napewno jest przedmuch miedzy czescią mechaniczną a alektryczną ponieważ było troche sadzy na tym trzpieniu od elektromagnezu. Tez mi sie z początku wydawało ze jeśli wszystko jest idealnie czyste to nie powinien sie zacinac czy cokolwiek innego sie z nim dziac.

Zdaża się pewnie, że bez wymiany EGR się nie obejdzie. Ostatnie 2 pytania - bolec z części elektrycznej wystawał na około 1 cm i powracał za każdym razem jak usiłowałeś go wcisnąć do środka? No i czy sprawdzałeś szczelność między wlotem a wylotem po złożeniu go do kupy?

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel-jaroslaw

Zdaża się pewnie, że bez wymiany EGR się nie obejdzie. Ostatnie 2 pytania - bolec z części elektrycznej wystawał na około 1 cm i powracał za każdym razem jak usiłowałeś go wcisnąć do środka? No i czy sprawdzałeś szczelność między wlotem a wylotem po złożeniu go do kupy?

bolec wystaje na jakies pare mm. cos miedzy 5 a 8 mm. powraca za kazdym razem jak go wciskam, nie zacina się. w jaki sposób mam sprawdzić tą szczelność i gdzie?, miedzy uszczelką od rurki ze spalinami nie ma nieszczelności, tak samo jak uszczelka miedzy egr a kolektorem.

Link to comment
Share on other sites

jak pisze radeqs, sprawdź szczelność egr'a !

egr, abstrahując od cewki, to 2'wie komory. 1'wsza od strony chłodnicy spalin - romboidalny przekrój z dwoma otworami; 2'ga mocowana do kolektora - prostokątny przekrój z 4'ma otworami.

osobiście próbę szczelności robiłem zwykłą wodą, którą napełniłem 1'wszą komorę. oczywiście po dokładnym oczyszczeniu z sadzy. cała woda momentalnie przelała się do komory 2'giej.

to oznacza, że pod grzybek zaworu 'coś' podeszło powodując jego podwieszenie. grzybki są dwa. drugi znajduje się od strony cewki. przylgnie należy oczyścić w obydwóch !

ja użyłem do tego cif'u z zaplecza domowego. ma odpowiednią konsystencję i jest lekko ścierny, a o tą cechę chodziło mi najbardziej. na przylgnie wacikiem nanosiłem cif i podobnie jak przy docieraniu zaworów w głowicy

usunąłem zanieczyszczenie na przylgniach grzybków egr'a.

egr musi być rozdzielony od cewki - wystający ze sprężyny króciec w części mechanicznej należy przekręcać w lewo, w prawo. potem płukanie, suszenie i test szczelności.

w moim przypadku, po w/o zabiegu szczelność została przywrócona.

powodzenia :)

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel-jaroslaw

jak pisze radeqs, sprawdź szczelność egr'a !

egr, abstrahując od cewki, to 2'wie komory. 1'wsza od strony chłodnicy spalin - romboidalny przekrój z dwoma otworami; 2'ga mocowana do kolektora - prostokątny przekrój z 4'ma otworami.

osobiście próbę szczelności robiłem zwykłą wodą, którą napełniłem 1'wszą komorę. oczywiście po dokładnym oczyszczeniu z sadzy. cała woda momentalnie przelała się do komory 2'giej.

to oznacza, że pod grzybek zaworu 'coś' podeszło powodując jego podwieszenie. grzybki są dwa. drugi znajduje się od strony cewki. przylgnie należy oczyścić w obydwóch !

ja użyłem do tego cif'u z zaplecza domowego. ma odpowiednią konsystencję i jest lekko ścierny, a o tą cechę chodziło mi najbardziej. na przylgnie wacikiem nanosiłem cif i podobnie jak przy docieraniu zaworów w głowicy

usunąłem zanieczyszczenie na przylgniach grzybków egr'a.

egr musi być rozdzielony od cewki - wystający ze sprężyny króciec w części mechanicznej należy przekręcać w lewo, w prawo. potem płukanie, suszenie i test szczelności.

w moim przypadku, po w/o zabiegu szczelność została przywrócona.

powodzenia :)

ok. dzieki nigdzie tego nie znalazłem na forum. moze zle szukałem, jutro jeszcze raz rozkrece i sprawdze. ktos tam pisał na forum ze u niego pomogł reset czujników ecu. czy warto to zrobic zwykłym op-comem?

Link to comment
Share on other sites

[...] nigdzie tego nie znalazłem na forum. [...]

również podczas lektury wątków o czyszczeniu egr'a nie 'nadziałem' się na takie szczegółowe info :ph34r:

pdf'owe instrukcje kładą główny nacisk na nie działającą cewkę i jej reanimację, pomijając rzecz najoczywistszą w części mechanicznej zawór musi zamykać i otwierać, a więc musi być szczelny 'wewnętrznie', inaczej ' ... psu na budę ...' to zamykanie/otwieranie!

większość ludzi czyści jakimś rodzajem rozpuszczalnika komory egr'a i jeśli taka opcja zadziała, to ok. tak właściwie, to jakby komory były 'zarośnięte' sadzą nawet w 70%, ale zawór trzymałby szczelność, to wszystko pięknie by pracowało.

w końcu sławetna 'blaszka z otworkami' przecież nie robi nic innego jak zmniejsza 'światło' komór egr'a ...

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel-jaroslaw

dzisiaj sprawdzałem szczelność kanalikow w egr. wiec tak: jak nalałem wody do jednej z komór to woda do przez te zaworki sie nie przedostawała, ale jak zacząłem dmuchac w tą zalaną komore, to woda przelewała się. taki sam test zrobilem z drugą komorą sytuacja sie powtórzyła. dodatkowo, domuchając, woda tez sie jakims cudem przedostawała do miejsca w którym jest sprężynka(miejsce łaczenia części mechanicznej z elektroniczną. zaznaczam jeszcze raz ze bez przedmuchiwania zawory były szczelne. po tej czynności czyściłem chyba z godzine do stanu perfekcyjnego te zaworki. ale nic to nie dało. zamontowałem egr auto dalej szarpie. założyłem zaślepke egra(by jabol) aut nie szarpie. chyba nic innego nie pozostaje mi jak kupno nowego egra, chyba ze go wyłacze programowo. chlopaczek z majdanu sieniawskiego twierdzi ze poptrafi cos takiego uczynić, i ma juz za soba takie próby. tylko czy to nie bedzie kolidować z DFPem????

wyczyściłem tez elektrozawór od turba, nie był zasyfiony.

dzisiaj sprawdzałem szczelność kanalikow w egr. wiec tak: jak nalałem wody do jednej z komór to woda do przez te zaworki sie nie przedostawała, ale jak zacząłem dmuchac w tą zalaną komore, to woda przelewała się. taki sam test zrobilem z drugą komorą sytuacja sie powtórzyła. dodatkowo, domuchając, woda tez sie jakims cudem przedostawała do miejsca w którym jest sprężynka(miejsce łaczenia części mechanicznej z elektroniczną. zaznaczam jeszcze raz ze bez przedmuchiwania zawory były szczelne. po tej czynności czyściłem chyba z godzine do stanu perfekcyjnego te zaworki. ale nic to nie dało. zamontowałem egr auto dalej szarpie. założyłem zaślepke egra(by jabol) aut nie szarpie. chyba nic innego nie pozostaje mi jak kupno nowego egra, chyba ze go wyłacze programowo. chlopaczek z majdanu sieniawskiego twierdzi ze poptrafi cos takiego uczynić, i ma juz za soba takie próby. tylko czy to nie bedzie kolidować z DFPem????

wyczyściłem tez elektrozawór od turba, nie był zasyfiony.

no i du.. wywaliłem 500zł w błoto. kupilem nowy egr, załozyłem, chwile niby było w porządku i auto dalej szarpie. wydałem juz kupe kasy na rozne naprawy, diagnozy i wróciłem do punktu wyjścia. nie mam juz siły do mechaników z okolicy i do tego auta. MOge jeszcze wymienic kolektor, turbo wtryski itp i tą metodą zbankrutuje...

Edited by pawel-jaroslaw
Link to comment
Share on other sites

Załóż fiatowską blaszkę, odepnij aku na godzine. Po jakiś 100 km sie ułoży. Miałem to samo ale w Z19DT sam nowy EGR nie pomógł. Dopiero blaszka załatwiła szarpanie i to też nie od razu.

Edited by zbigor
Link to comment
Share on other sites

Guest pawel-jaroslaw

Załóż fiatowską blaszkę, odepnij aku na godzine. Po jakiś 100 km sie ułoży. Miałem to samo ale w Z19DT sam nowy EGR nie pomógł. Dopiero blaszka załatwiła szarpanie i to też nie od razu.

fiatowska blaszka załozona, na noc odepne akumulator, zobaczymy jutro po trasie. pozdrawiam

nic to nie dało auto dalej szarpie tak samo jak szarpało. Oba zawory sprawdzone, są dobre. To nie jest wina EGR

Edited by pawel-jaroslaw
Link to comment
Share on other sites

Guest pawel-jaroslaw

A listwę od klap wirowych masz na miejscu? Umówimy się jakoś.

listwy nie mam wcale, nie było odkad kupilem, ale to nie wina listwy bo auto szarpie od nie dawna wczesniej nie szarpało, i jak juz wspomniałem nie szarpie rowniez z zaslepionym EGR, klapki są ustawione na godzine 11, tak było i jest do tej pory, zreszta wielu uzytkownikow jeździ bez listwy i nie ma problemu z szarpaniem. Szukałem chciałem kupic taką listwe ale nigdzie jej nie moge znaleźć

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest pawel-jaroslaw

Problem szarpania rozwiązany. Okazało się żę trzeba było zainstalować nowy poprawiony soft. W serwisie opla w rzeszowie biorą za taką usługe 151 zł. Zaktualizowany soft w moim przypadku posiada poprawkę właśnie na to szarpanie, ponoć jest to jakaś wada fabryczna, która ujawnia sie w niektórych modelach po jakimś tam czasie użytkowania pojazdu. Opis poprawki softu: naprawa doraźna - urządzenie zapobiegające szarpaniu .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...
UP