Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ogromny spadek mocy!


vickoff
 Share

Recommended Posts

Witam, byłem dzisiaj na przeprogramowaniu mapy w celu podwyższenia komfortu jazdy (osiągów) mojej X20DTH. Pomiar z użyciem hamowni dynamometrycznej przed zabiegiem wyniósł 77,7KM i 183,9Nm więc zdziwiłem się jak cholera... Brak aż prawie 24KM i 21Nm to był dla mnie szok! Czy zna ktoś może receptę lub ma jakiś pomysł skąd taki spadek? Od razu nadmienię że turbo, przepływomierz i reszta podzespołów które można sprawdzić komputerem jest w jak najlepszej kondycji ponieważ był podpinany i sprawdzany w 3 stacjach diagnostycznych z profesjonalnym osprzętem oraz przed przeprogramowaniem ECU... teraz co prawda o niebo lepiej bo wróciły mi te koniki a dokładnie po pomiarze 101,8 KM i 251,4 Nm ale niedosyt został już nie wspominając o moim ubytku na psychice...

Link to comment
Share on other sites

Ciekawy przypadek,ale pierwsze co się nasuwa to pytanie czy faktycznie pod maską masz 20DTI,a nie 20DTL.

Taki spadek mocy silnika 20DTI świadczyłby o katastrofalnym stanie mechanicznym lub awarii w układzie doładowania.

Zmiana w oprogramowaniu ECU silnika 20DTI powinna podnieść moc do 120 KM.

Czyli albo masz silnik 20DTL albo masz silnik 20 DTI który jeżdził złym oprogramowaniu z DTL.

Link to comment
Share on other sites

Byłem dzisiaj z tą sprawą u mechanika i jest równie mocno zaskoczony jak i ja tym wynikiem. Teraz zaczęliśmy się zastanawiać nad wiarygodnością tej hamowni lub samych parametrów typu masa średnica kół itp. czy były prawidłowo wpisane w program, bo jak sam mechanik powiedziałem nie wierzy żeby moje auto było w tak opłakanym stanie ponieważ naprawdę nic na to nie wygląda jedynie do rolek od podzespołów mógłby wymagać czegoś więcej (po prostu słychać szur szur szur... czyli łożyska się kończą) Ale 24 KM to zbyt wiele jak na nieszczelność pierścieni itp. Więc zapadła jedyna sensowna decyzja: konkretna hamownia na rolkach! A co do oprogramowania ECU czy było tam z DTL czy coś podobnego to odpada... Ponieważ jak i przed chipowaniem tak i po wersja sterownika, wszelakiego typu oznaczenia mówią że jest było i będzie X20DTH. Tak więc pozostaje mi jedynie konkretna hamownia na roleczkach ... Poza tym dziś miałem okazję przetestować vectrulca i nie uwierzę jak ona ma 101KM, jak dla mnie jakieś 110-118KM. Podkreślam że miałem już kilka aut z różnymi silnikami np. 1.9tdi (90KM), 2.5tds (136KM) oraz jednego benzyniaka 1.8 125KM i wiem że na pewno mam teraz więcej niż te marne 100KM, ale to się okaże. Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam!

Edited by vickoff
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP