Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra B - Diesel czy benzyna


Recommended Posts

Witam!

Mam dylemat .. nie taki mały jak dla mnie :/

Otóż, chciałbym kupic swój pierwszy samochód i zdecydowalem się na Vectre B (są poprostu piekne)! :-)

Tylko teraz: jakie są za, a jakie przeciw - Diesel czy benzyna?

Nie znam się kompletnie na mechanice pojazdowej, ludzie piszą o jakiś pompach w dieslu że padają - a ja nawet nie wiem co to za pompa! :)

Chciałbym przeznaczyć na auto nie więcej niż 11 tyś (jako, ze to pierwsze auto to nie chce szaleć).

Proszę bardzo o pomoc, aczkolwiek zrozumiem jak się nie bedzie nikomu chciało robić wywodów, bo dla fachowców to pewno błachy temat! :)

Jeżeli taka dyskusja juz była, to przepraszam za jej powtórzenie, ale nie znalazłem za pomoca opcji "szukaj" takiego tematu.

pozdrawiam

Mietek

ps. chyba dodałem ten temat w złej kategorii :(

proszę moderatorów o przeniesie postu do odpowiedniej kategorii..

Edited by Mieczyslaw
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No to Vectra z silnikiem benzynowym, zdecydowanie!

2.0 16V ECOTEC. Do tego jeszcze automatyczna skrzynia biegów i nic więcej nie potrzeba ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysiekchl

Jeśli będą to przebiegi rzędu 10 tyś km rocznie to absolutnie nie pchaj się w diesla. Różnice są niewielkie w cenie (co prawda w spalaniu są ale tylko w mieście bo w trasie niewielka różnica). Koszty ewentualnych usterek w dieslu znacząco przekraczają koszty naprawy benzyny. Z drugiej jednak strony nieco łatwiej będzie później sprzedać Ci diesla. Za 11 tyś kupisz ładnego 2,0 DTI. Jeżdżę ponad rok, miałem drobne problemy, ale przy moich przebiegach (20 tyś rocznie) szybko zwróciły mi się koszty naprawy. I oby tak zostało. Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach :)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz zamiar dużo jeździć to raczej diesel, chociaż benzyna plus dobra sekwencja też może być. Co do diesla to zdecydowanie 2.2 DTI 125 km dobre osiągi, niskie spalanie, mniej podatna pompa wtryskowa na awarię. Natomiast 2.0 DTI 101 km (miałem takowy we VB) mistrzem osiągów nie jest, za to charakteryzuje się dobrą elastycznością i małym apetytem na paliwo. Na trasie w zupełności daje sobie radę, testowałem z pełną obsadą i boxem dachowym. Niestety jego główną wadą jest wspomniana pompa wtryskowa (sam tego doświadczyłem). Element drogi w naprawie, dlatego skłaniałbym sie do 2.2 DTI. Chociaż na 2.0 DTI nie mogłem narzekać.

Co do benzyniaków to nie mam zdania, gdyż ze wzdlędu na kilometry używam diesli.

Link to comment
Share on other sites

myślę, że moje przebiegi nie będą przekraczać 10 tyś rocznie!

po mieście napewno nie bede jeździł (mieszkam i pracuje koło metra), chyba że po jakieś zakupy :)

a ja ci powiem tak, przejedź się Vectrą z dieslem i benzyną i sam zdecyduj co ci lepiej odpowiada - dieslem jezdzi się zupełnie inaczej niż benzyną.

ja robie rocznie max. 12000 km i mam diesla co prawda starego ale tez teraz jestem przed zakupem auta i nastepne auto (oczywiście tylko OPEL) bedzie też diesel a dlaczego, bo podoba mi się odgłos jego pracy, styl jazdy ( nie trzeba go kręcić wysoko) no i spalanie (ale to biore na samym końcu pod uwagę)

Nie patrz na opinie, że do małych przebiegów czy tez do miasta nie opłaca się diesla - bierz to czym będzie ci sie lepiej jezdziło i tyle. Diesel wcale nie musi być droższy w naprawach od benzyny. Jest podstawowa zasada jak dbasz tak masz!

Link to comment
Share on other sites

jeździłem i tym i tym..

w dieslu podoba mi sie elastyczność od 2000 obrotów już spokojnie można przyspieszać

za to w benzynie jest bardziej cicho- nie słychać tego klekotu ;) - aczkolwiek nie przeszkadza mi to jakoś za bardzo,

myślę, że tak naprawde to kwestia przyzwyczajenia

nie potrzebuje wyścigówki i startowania na światłach jako pierwszy, ma to być wygodny i duży samochód

na wypady fotograficzne za maisto :)

Link to comment
Share on other sites

tak jak pisze bierz co Tobie odpowiada wg. własnych upodobań - jak lubisz benzynę bierz benzynę, jak lubisz posłuchać klekotu to bierz diesla.

wczesniej poczytaj o typowych usterkach danego silnika i wybierz ten ktory uwazasz za najlepszy dla ciebie

Edited by przemty
Link to comment
Share on other sites

jestem za dieslem, jeżdże raczej spokojnie

i klekot nie jest taki zły :)

tylko te typowe usterki to mi zupełnie nic nie mówią, ale musze sie jeszcze powczytywać na forum :D

wiem cos o jakiejś pompie ktora potrafi się psuć i o turbinie,

ale takie rzeczy mi nic nie mówią :(

Link to comment
Share on other sites

jestem za dieslem, jeżdże raczej spokojnie

i klekot nie jest taki zły :)

dobry klekot nie jest zły ;)

tylko te typowe usterki to mi zupełnie nic nie mówią, ale musze sie jeszcze powczytywać na forum :D

wiem cos o jakiejś pompie ktora potrafi się psuć i o turbinie,

ale takie rzeczy mi nic nie mówią :(

pompa wtryskowa w dieslu odpowiada za zassanie paliwa ze zbiornika i dostarczeniu go pod wysokim ciśnieniem do wtryskiwaczy.

jej awarie można podzielic na elektroniczna (sterownika) i mechaniczną (zatarcie w uogólnieniu) ale nie jest to tez reguła, jednemu padnie wcześniej, drugiemu później a trzeciemu wogóle.

turbina,odpowiada za doładowanie do cylindra wiekszej ilości powietrza

zreszta poczytasz o tych elementach to bedziesz wszystko wiedział

Link to comment
Share on other sites

Jak tak sobie czytam i czytam to jednak uważam że dla początkującego lepsza byłaby benzynka. W tej kwocie można kupić ładne poliftowe auto z silnikiem 1,8 ktory jest wystarczajacy na poczatek. przyklad http://moto.allegro....1442363136.html Taka benzynka ma nieduzy przebieg i powinna jeszcze dlugo sluzyc bezawaryjnie. Niestety diesla ktory ma 10lat ciezko trafic w nienagannym stanie lub z malym przebiegiem, przez co te auta sa juz bardziej wyeksploatowane i automatycznie moga byc bardziej awaryjne (drozsze w utrzymaniu)

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

Jak tak sobie czytam i czytam to jednak uważam że dla początkującego lepsza byłaby benzynka.

a to już jest druga strona medalu i dobry powód aby ja kupić

to wszystko co napisałem o dieslu powyżej pisałem tylko dlatego bo nie lubie takiego podziału miasto/małe przebiegi to tylko benzyna

trasa/ duże przebiegi tylko diesel

ktos kto pyta się jaki układ zasilania wybrac zapene nie ma za bardzo rozeznania w motoryzacji i czytajac takie odpowiedzi stanie sie kolejnym wyznawca tej religii oddzielającej benzyne (dobro) od diesla (zło).

wg. mnie w przypadku starszych aut taki podział nie jest wogóle uzasadniony, natomiast w przypadku nowszych aut nalezy zwrócic na niego uwagę

Link to comment
Share on other sites

zgadzam się z hapko, też kupiłbym bym benzyniaka po lifcie najlepiej z silnikiem 2,0 choć 1,8 też będzie dobry. Na niewielkie przebiegi to wystarczy. Benzyniaki są tańsze więc w tej cenie kupisz lepiej wyposażonego lub też w lepszej kondycji (choć tutaj jest duża loteria). Pojeździsz trochę, poznasz dokładnie kondycję i stan auta, jakby było coś nie tak to zawsze różnice w cenie diesel->benzyna będziesz miał na ewentualne naprawy. Po pewnym czasie będziesz wiedział co masz i jak się zmieni twoja sytuacja i będziesz robił większe trasy to założysz sekwencję. a wtedy to już hulaj dusza :)

Link to comment
Share on other sites

najlepszy silnik w trasy to 2,5 v6 z zainstalowaną dobra instalacja sekwencyjna, najbardziej ekonomiczny, nieporównywalnie cichy z dieslem co w dłuższe trasy może być uciążliwe, oraz prawie dwu krotonie tańsza jazda niz na ropie :)

Wczoraj dodatkowo czytałem artykuł że ropa i benzyna znowu mają pójść w górę przez sytuacje w Egipcie o 5 - 10 groszy... to jest bezsens...

Edited by ahcarb
Link to comment
Share on other sites

Jeśli auto wiekszość czasu bedzie stało tak jak piszesz to z dieslem w zimie możesz mieć problemy z uruchamianiem przy dużych mrozach. Lepiej kup benzynke i spokój :) Aha i przemyśl automat, niewiem czemu z góry go skreślasz :) Pojezdzisz 3 miesiące i nie bedziesz chciał sie przesiąść na wajche :)

Link to comment
Share on other sites

i akumulator w dieslu trzeba często ładować jak jest zimno bo nie ma energi na odpalenie auta, teraz jak byly mrozy znajomy co 3-4 dni musiał go wyjmować do ładowania

Link to comment
Share on other sites

i akumulator w dieslu trzeba często ładować jak jest zimno bo nie ma energi na odpalenie auta, teraz jak byly mrozy znajomy co 3-4 dni musiał go wyjmować do ładowania

to albo silnik jest juz w agonalnym stanie, że potrzebował tyle pradu albo akumulator juz pada. Jeżeli obie powyższe rzeczy są ok to nie ma potrzeby ładowac aku tak często!!! Czemu szerzysz jakies herezje?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...
UP