Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wyniki badania OP-COMem - zinterpretuje ktoś?


Guest krzysiekchl
 Share

Recommended Posts

Guest krzysiekchl

Słuchajcie, auto pracuje normalnie, nie ma problemów, ale kiedyś przy okazji kłopotów ktoś (nie pamiętam kto) interpretował wyniki testu OPCOMEM. W załączeniu są 3 pliki: -zgaszony silnik, -wolne obroty, -2500 obrotów. Przede wszystkim chodzi mi o: żądanie ciśnienia ładowania,1.85 bar i Ciśniemnie ładowania,1.14 bar. Jest dość duża różnica w tych parametrach a ja się na tym nie znam. Proszę także o interpretację pozostałych parametrów. Za pomoc dziękuję.

opcom.zip

Link to comment
Share on other sites

Słuchajcie, auto pracuje normalnie, nie ma problemów, ale kiedyś przy okazji kłopotów ktoś (nie pamiętam kto) interpretował wyniki testu OPCOMEM. W załączeniu są 3 pliki: -zgaszony silnik, -wolne obroty, -2500 obrotów. Przede wszystkim chodzi mi o: żądanie ciśnienia ładowania,1.85 bar i Ciśniemnie ładowania,1.14 bar. Jest dość duża różnica w tych parametrach a ja się na tym nie znam. Proszę także o interpretację pozostałych parametrów. Za pomoc dziękuję.

poczytaj tu http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/94531-parametry-pracy-silnika-y22dtr/page__p__1045037__fromsearch__1entry1045037

w twoim przypadku turbina w ogóle nie ładuje powietrza. Współczynnik wypełniania impulsu elektrozaworu turbiny niby OK, więc sprawdź czy dochodzi do niego podciśnienie i czy jest dobrze podłączony (na króćcu VAC ma być podciśnienie z pompy vacuum a OUT ma być połączony z "gruszką" turbiny). Czy podczas uruchomienia samochodu cięgło turbiny zostaje wciągnięte??

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysiekchl

czyli co? odpalić i jak dalej. Na elektorozaworze przewody są ok. Ale nie wiem jak z dawanym podciśnieniem. Muszę to zmierzyć, bo może być mało. Czuć, że turbina działa a z tym cięgnem to nie wiem. Jak to sprawdzić? A jak info z przepływomierza? Bo kiedyś Ci coś tam z parametrów nie pasowało. Nie wiem jak teraz. Pozdro

Edited by krzysiekchl
Link to comment
Share on other sites

czyli co? odpalić i jak dalej. Na elektorozaworze przewody są ok. Ale nie wiem jak z dawanym podciśnieniem. Muszę to zmierzyć, bo może być mało. Czuć, że turbina działa a z tym cięgnem to nie wiem. Jak to sprawdzić? A jak info z przepływomierza? Bo kiedyś Ci coś tam z parametrów nie pasowało. Nie wiem jak teraz. Pozdro

w momencie uruchomienia silnika cięgło turbiny powinno się wciągnąć. Jeśli się nie wciągnie to spaliny nie napędzają turbiny prawidłowo tylko lecą do wydechu.

Edited by adam_hybrid86
Link to comment
Share on other sites

Ale co? Trubina nie działa wtedy? Bo moja działa na pewno. Czuć ją od 1600-1700 obr.

dwa parametry z twojego OP-COM:

żądanie ciśnienia ładowania,1.85 bar - żądane przez sterownik na podstawie analizy innych parametrów jak np. prędkość obrotowa, temp. zasysanego powietrza, ilość dawki paliwa, prędkość itp.

Ciśnienie ładowania,1.14 bar - ciśnienie zmierzone przez czujnik umieszczony na kolektorze dolotowym z prawej strony (patrząc od przodu samochodu na silnik)

U mnie podczas wzrostu obrotów silnika (gdy samochód stoi ) to ciśnienie rośnie do koło 1.7 bara (żądane i zmierzone). Podczas jazdy sięga nawet 2.2 bara.

Skoro u Ciebie jest 1.1 bara przy 2,5 tys obrotów to albo masz uszkodzony ten czujnik albo turbina nie ładuje. Sprawdź jeszcze raz przy koło 3,5 tys co będzie i ewentualnie podczas jazdy. Czy jak podnosisz obroty to wąż gumowy idący od turbo do intercoolera puchnie/twardnieje?

Link to comment
Share on other sites

jedna z przyczyn moze byc rowniez "zasyfiony" kolektor ssący, właśnie tam znajduje sie czujnik doładowania, nalezaly by odkrecic czujnik i go przeczyscic. nadmierny nagar w kolektorze ssacym swiadczy o tym ze turbina za duzo puszcza oleju do kolektora przez co powstaje tam maź zmieszana z olejem i sadza spalin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP