Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

VB 1.6 16V - tankowanie


tymeras
 Share

Recommended Posts

Witam :)

Mam pytanie odnośnie tankowania Vectry z silnikiem X16XEL.

Poprzedni właściciel auta powiedział mi, że tankował PB98. Dopóki ceny tego rodzaju benzyny były przystępne robiłem tak samo. Niestety nastał okres, kiedy bariera 5 zł za litr została przekroczona i to znacznie (oby teraźniejsza sytuacja, w której ceny paliw spadają do poprzedniego poziomu trwała jak najdłużej). Wtedy zacząłem kombinować.

Poczytałem trochę na ten temat i okazuje się, że większość właścicieli Vectorków z tym silnikiem leje zwykłą, poczciwą PB95.

I tu zaczyna się problem. Po wlaniu do baku PB95 moje auto wariuje. Obroty zaczynają strasznie falować. Oprócz tego zapala się Check Engine. Próbowałem PB95 trzy razy i za każdym razem działo się to samo, do czasu aż nie wlałem z powrotem 98.

Jak to w końcu jest z tym silnikiem i z benzyną do niego? Czy coś może być uszkodzone? Czy moje auto powinno bez marudzenia jeździć na 95? Jeżeli tak to dlaczego tego nie robi?

Edited by tymeras
Link to comment
Share on other sites

Guest Skowronn

nie ważne co zatankujesz to i tak Ci czujnik spalania stukowego zmieni mapę wtrysku.

Tak jak Jarek napisał, pojeździj chwile i powinno być ok.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeździłem na 95 jak smigałem na PB. Jak jechalem na wakacje ok 600km w jedną stronę to lałem 98, miałem wrazenie że lepiej jakoś to jechało i spalanie było miłe dla oka. Teraz jak smigam na LPG to leje 98 ok 20L i tłukę się z nim ok 1-2 miesiące. Więc po ok 2 miesiacahc może ma 95 ;) lej 95 niema sensu placic za 98.

Link to comment
Share on other sites

ja leję różnie, raz 95, następnym razem 98, oczywiście nie dolewki, tylko od rezerwy pod korek i żadnych dziwnych zachowań auta nie widzę. W trasie na 98 wydaje mi się, że pali mniej, w mieście jeden czort i tak wypije tyle ile musi. Dodatkowo na 98 zdecydowanie ciszej pracuje silnik i ogólnie poprawia się kultura pracy. Takie są moje odczucia.

Link to comment
Share on other sites

Czyli objawy które opisałem są przejściowe i znikną, kiedy mimo falujących obrotów i zapalania kontrolki będę nadal lał 95? Auto po prostu z czasem się przyzwyczai?

A czy jest jakaś różnica w spalaniu między 95 a 98?

Link to comment
Share on other sites

tak jak napisałem, ja leję różnie, jak mi się zachce i nie ma żadnych objawów i dziwnych zachowań auta. Od razu spod dystrybutora jeździ normalnie, obroty trzyma równo, nie przerywa, nie ma żadnych błędów. Także dziwna sytuacja u Ciebie.

Link to comment
Share on other sites

"I tu zaczyna się problem. Po wlaniu do baku PB95 moje auto wariuje. Obroty zaczynają strasznie falować. Oprócz tego zapala się Check Engine. Próbowałem PB95 trzy razy i za każdym razem działo się to samo, do czasu aż nie wlałem z powrotem 98."

Wszyscy piszą o paliwie to ja ci powiem jedno:odczytaj błędy skoro się pali check..........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP