Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Podgrzewany fotel kierowcy, maly problem


Seifer
 Share

Recommended Posts

Witam

nie dziala mi podgrzewanie fotela kierowcy. Sprawdzilem czy dochodzi prad do kostki pod fotelem i tam jest wszystko ok. Sprawdzilem miernikiem odwod w fotelach i wygalda ze tez jest ok. Podalem napiecie 12 volt na mate grzewcza w tym rozsuwanym na nogi i strasznie mocno sie nagrzalo ( czyli dziala ) . Ale teraz moje pytanie.

Pod siedzeniem na instalacji podgrzewanych foteli jest takie prostakotne szare pudeleczko o nr GM 90 589 353 czy to jest jakis termostat? I czy mozliwe ze on nawalil ?

Dlaczego jak podalem napiecie na mate to tak szybko sie nagrzala? Moze dostaja one mniejsze napiecie niz 12V ?

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego jak podalem napiecie na mate to tak szybko sie nagrzala? Moze dostaja one mniejsze napiecie niz 12V ?

Prawo Ohma mniejsza rezystancja - większy prąd. Maty w VB są połączone szeregowo ( siedzisko i oparcie), podłączając napięcie tylko do siedziska miałeś dużo mniejszą rezystancje. NIe polecam podłączaś oddzielnie mat bezpośrednio do 12 V bo możesz przepalić matę. Vectra B oryginalnie nie ma żadnego pudełka .

Dwie maty połączone szeregowo i w jednej wyłącznik termiczny który przerywa obwód po nagrzaniu do odpowiedniej temp.

Link to comment
Share on other sites

Wiec do czego jest to pudeleczko :blink: ? Mi sie wydawalo ze to wlasnie jakis termostat czy cos i moze on jest zepsuty.... Tam wchodzi/wychodzi kilka kabli.

T

Link to comment
Share on other sites

Napewno dobrze przepisalem ten nr. Pod tym numerem GM byl taki jeszcze jeden :

0252178.

A co do tego nr to widze ze jakis kolega z omega klubu tez ma wlasnie to pudeleczko na kablu :

http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=28472

i tez nie wiedza co to ...

Link to comment
Share on other sites

w tamtym roku na allegro koleś sprzedawał maty niby oryginalne OPEL

miały właśnie takie pudełeczko szare, wiem bo mam takie (jutro Ci foto zrobię jak coś)

ogólnie z podłączeniem tych mat to kosmos jakiś

na sucho (w domu) maty grzały elegancko, natomiast po podłączeniu w samochodzie już nie,

Link to comment
Share on other sites

Własnie wrociłem z garazu ( targa jak nic ) wydaje mi sie ze wlasnie to male ustrjstwo jest uszkodzone. Wyciąłem je i olaczylem kable tak jak mi sie wydawalo slusznie ( omierzylem oczywiscie wsio miernikiem ;) ) Jak narazie widze ze napewno dziala ta mala wysuwana czesc, jutro jak bede jechac do pracy to zobacze czy cale siedzonko grzeje :)

Jutro tez wrzucę fotki tego pudeleczka i pokaze co jest w nim w srodku.

Znalezione na forum astry ( co to za pudeleczko ) :

"

Panowie ,napisze to co pamiętam .Sam zakładałem sobie grzanie .Szare pudełeczko to układ regulacji do stopniowania grzania,zgodnie z pokrętłem na wył.To pudełeczko miały tylko astry II bo tylko one miały reg.grzania ,vectry omegi itp nie miały .Młodsze furki to inna bajka .

Zwykłe fotele to inny kształt mat a te skórzane i niby sportowe to inny chociażby ze względu na część ruchomą pod udami i inne oparcie (mowa o orginałach) .

Tu macie cos o tym ale po niemiecku ,za to foto relacione jest.

http://mitglied.lycos.de/uslcrew/shz.htm

A tu gość u którego ja kupowałem maty oryginalne w super cenach ale do zwykłych foteli .

Może miec i do tych bardziej sportowych tzeba tylko mu temat nagaić.

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4608966

Demontaż i montaż ,zarówno skór jak i szmat jest prosty ,trochę tylko chęci i bez pośpiechu ,w czystym miejscu,no i ważna rzecz :

Przy demontażu tapicerek pod żadnym warunkiem nie wyrywać zatopionych drutów w piance ,tylko rozginać metalowe kółka .

To tyle w razie potrzeby służę pomocą .

"

Link do tego tematu :Link

Czyliu wyglada na to ze mam nie oryginalne fotele ? ( dodam ze od fotelem asazera tez to jest i tam dziala ok.

Link to comment
Share on other sites

Wiec tak:

wyglada na to ze dziala mi w tej chwili tylko podgrzewanie tej wysuwanej czesci fotela. Reszta nie.

Oto zdjcia tego "czegos" :

dsc00706zwi.th.jpg

dsc00709io.th.jpg

dsc00710u.th.jpg

Wie moze ktos jak dobrze podlaczyc aby to pominac ?

Dodam ze z kostki do tego szarego pudelka wychodza 4 kable

( brazowy/gruby/, czarno-zielony/cienki/ -- minus

czarny/gruby/, czarno-bialy ??czyba??/cienki/ -- plus )

I z tego pudeleczka idzie reszta na siedzenie cztery kabelki dwa grube i dwa cienkie na siedzisko i oparcie i dwa kable na ta rozsuwana czesc.

W internecie znalazlem jeszcze dokladnie ta plytke. To moze jakis elektronik wpadnie na pomysl jak to madrze pominac.

Plytka drukowana 1

Plytka drukowana 2

up

Link to comment
Share on other sites

to wlasnie spialem na krotko i jak narazie dziala tylko przednia rozsuwana czesc. reszty jeszcze nie rozgryzlem. jak ktos ma jakies pomysly jak to modrze polaczyc to pisac :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP