Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Przekłamanie prędkościomierza


night_evil
 Share

Recommended Posts

Witam. Kupiłem jakiś czas temu moją viki i mi licznik zaniża prędkość o ok 12 km/h sprawdzałem z innym samochodem, navi itp. Wiec moje pytanie jest takie co mam z tym zrobić? da to się jakoś skalibrować, coś do wymiany? Koła mam takie jakie podaje katalog dla tego modelu. Wiem było już kilka podobnych tematów ale nic konkretnego nie znalazłem, dlatego też utworzyłem ten post.

Z góry dzięki night_evil

Link to comment
Share on other sites

Podepnij się pod op-coma i sprawdź czy masz zaprogramowany dobry rozmiar opon.

ok, jak będe u mechanika to sprawdzę. A jeśli założymy że jest dobry to do czego innego można się przyczepić?

I czy jest możliwe że to aż takie duże przekłamanie by było ok 12 km/h?

Edited by night_evil
Link to comment
Share on other sites

Teraz jak jeżdżę na zimowym setupie, czyli strukturalne 16" + zimówki 205/55 to licznik przekłamuje o jakieś 10km/h. Jadę sobie 100km/h wg licznika, a navi pokazuje 90km/h. Na letnim zestawie, czyli 18" + 225/45 licznik pokazuje idealnie z navi :) a dodam, że oba rozmiary są wg książki serwisowej... o co kaman?

Link to comment
Share on other sites

Teraz jak jeżdżę na zimowym setupie, czyli strukturalne 16" + zimówki 205/55 to licznik przekłamuje o jakieś 10km/h. Jadę sobie 100km/h wg licznika, a navi pokazuje 90km/h. Na letnim zestawie, czyli 18" + 225/45 licznik pokazuje idealnie z navi :) a dodam, że oba rozmiary są wg książki serwisowej... o co kaman?

... z różnicy obwodu koła.

205/55r16 ma obwód 1985,1 mm, ta większa 2072,4 mm.

Jadąc nominalnie 100km/godz na 16-kach na 18-kach będziesz jechał szybciej o różnicę, która wynosi 4,4% czyli 4,4 km/godz.

Na mniejszych 100 a na większych 104,4 na godzinę.

To oznacza, że większe koła obracają się wolniej ale samochód jedzie szybciej...

Link to comment
Share on other sites

No proszę... nigdy tego nie przeliczałem, bo sądziłem, że w książce serwisowej podana tabela rozmiarów felg i opon jest tak zestawiona, aby obwód koła był prawie identyczny :) mój błąd...

Link to comment
Share on other sites

ja pomiędzy letnimi a zimowymi mam 2 cm różnicy w obwodzie koła. Po zmianie opon z letnich na zimowe wskazania komputera pokładowego a dokładniej średniego spalania różnią się nawet o pół litra. (sprawdzane tak że po założeniu zimówek miałem wprogramowany obwód letnich, potem zmieniłem opcomem na obwód zimówek)

Link to comment
Share on other sites

Do tego dolicz zużycie obuwia. Nie wiem jak w osobówce, ale w ciężarowym (legalizuję tachografy) zużycie opon dochodzi do 3,5%. Tak więc jeśli chcesz mieć b=0% to powinieneś po każdorazowej zmianie obuwia korygować współczynnik charakterystyczny "k" licznika do wyniku pomiaru "w" na bazie drogowej.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

witam, chciałbym odnowić temat, chciałbym naprawić w końcu usterke prędkościomierza ale nie wiem od czego zacząć szukania usterki, jakieś pomysły??

usterka polega na tym że prędkosciomiesz zaniza prędkosć o 12 km/h do ok 90 km/h, ponad 90 przekłamuje już ponad 20km/h a przy 130 to jest prawie 40km/h, na komuterze nie wyświetla sie rzaden błąd, mam felgi r17 opony 215/45 do dodam że na katalogowym roziarze r15 195.65 jest tak samo

Edited by night_evil
Link to comment
Share on other sites

witam, chciałbym odnowić temat, chciałbym naprawić w końcu usterke prędkościomierza ale nie wiem od czego zacząć szukania usterki, jakieś pomysły??

usterka polega na tym że prędkosciomiesz zaniza prędkosć o 12 km/h do ok 90 km/h, ponad 90 przekłamuje już ponad 20km/h a przy 130 to jest prawie 40km/h, na komuterze nie wyświetla sie rzaden błąd, mam felgi r17 opony 215/45 do dodam że na katalogowym roziarze r15 195.65 jest tak samo

licznik prawdopodobnie coś kombinowany zrób jego fotkę i daj screna z opcoma (jaka jest wersja wsadu w liczniku czy aby czasem nie z innego i w tym problem) jak wejdziesz w opcoma zestaw wskaźników to spisz wszystko oprócz vinu i podaj tu

zerknij sobie na te liczniki a zaczaisz o co kaman w szczególności gdzie kończy się skala na jednym i drugim

http://zapodaj.net/35bbbc9e06bd6.jpg.html

Edited by xpirat
Link to comment
Share on other sites

Przy feldze 17 i szerokości 215 powinieneś mieć profil 50, a ty masz 45 to już powoduje zaniżenie.

Przy prędkości:

50 - 48

100 - 96

150 - 144

Należy do tego dotać fakt że liczniki zawsze są skalowane tak aby zawyrzać i nigdy na odwrót

Ja mam 215/50/17 i przy licznikowej 100 navi pokazuje 96km/h - u ciebie przy profilu 45 powinno pokazywać okolo 92a im szybciej jedziesz tym rozbierzność sie zwieksza

Do tego podejrzewam tak jak chłopaki wyżej pisali że masz zaprogramowany całkiem inny rozmiar kół, a te przekłamania to efekt obydwu czynników

Edited by Krzysiekk884
Link to comment
Share on other sites

Przy feldze 17 i szerokości 215 powinieneś mieć profil 50, a ty masz 45 to już powoduje zaniżenie.

Przy prędkości:

50 - 48

100 - 96

150 - 144

Należy do tego dotać fakt że liczniki zawsze są skalowane tak aby zawyrzać i nigdy na odwrót

Ja mam 215/50/17 i przy licznikowej 100 navi pokazuje 96km/h - u ciebie przy profilu 45 powinno pokazywać okolo 92a im szybciej jedziesz tym rozbierzność sie zwieksza

Do tego podejrzewam tak jak chłopaki wyżej pisali że masz zaprogramowany całkiem inny rozmiar kół, a te przekłamania to efekt obydwu czynników

o 40 km/h różnicy chyba nie przestawisz na rozmiarze kuł w silniku

Link to comment
Share on other sites

o 40 km/h różnicy chyba nie przestawisz na rozmiarze kuł w silniku

Miałem na myśli złożenie sie na to paru czynników w tym miedzy innymi zaprogramowany rozmiar kół

Link to comment
Share on other sites

sorki że tak długo, ale wakacje były i wiecie brak dostępu do neta. A wiec tak no licznik mam coś kombinowany bo podaje odległość w milach a na komputerze normalnie w kilometrach, przekładka to żadna nie jest napewno bo sprawdzałęm po vinie, a co do screenów to jutro wrzuce. A jeśli chodzi o opcoma to jakyś mógł mi jakoś po polsku wytłumaczyć:) bo jestem zielony w tej sprawie:) mówie to co mi powiedzieli na diagnostyce:) żę komuter nie wykrył rzadnego błedu itp:)

Link to comment
Share on other sites

to na 100% ktoś wgrał zły wsad w licznik skoro nawet mile masz można to naprawić albo zakupić nowy licznik

ja sam mam na sprzedanie licznik jak szukasz do dizla mile km ile chcesz na liczniku co ile serwisy tylko tarczę na europejską byś musiał sobie zmienić

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/43653-sprzedam-kupie-w-uk/page__view__findpost__p__2139816

Edited by xpirat
Link to comment
Share on other sites

aha, a to co musze zrobić żeby go naprawić?

sam go nie naprawisz trzeba programator i zmienić wsad (chyba że na programator chcesz wydać kilka stów i hot air )

Link to comment
Share on other sites

sam nie mam zamiaru go naprawiać tylko chodziło mi co trzeba w nim zrobić, żeby jak go oddam do naprawy nie chcieli pół samochodu wymienić bo powiedza że trzeba. już raz tak miałem dlatego teraz wole za wczasu sie dowiedzieć. A tak wogóle to dzięki za pomoc;)

Link to comment
Share on other sites

sam nie mam zamiaru go naprawiać tylko chodziło mi co trzeba w nim zrobić, żeby jak go oddam do naprawy nie chcieli pół samochodu wymienić bo powiedza że trzeba. już raz tak miałem dlatego teraz wole za wczasu sie dowiedzieć. A tak wogóle to dzięki za pomoc;)

tylko sam licznik wyciągasz i dajesz komuś kumatemu (absolutnie nie aso bo ci nowy licznik zaproponują )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Od dłuższego czasu używam Yanosika i większcyh prędkościach (grubo powyżej 100km/h) prędkościomierz zawyża mi o 10 km/h. I w sumie mam to samo na letnich 225/45 r18 jak i na zimowych 215/55 r 16. Myślicie, że źle zaprogramowany jest obwód koła? Czy to poprostu fabryczne przekłamanie licznika? Autko patrząc po Vinie wszyło na 18-kach.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie każde auto zawyża prędkość i jest to zawyżenie w % w viki chyba 8% tzn 100 na liczniku w rzczywistości 92, 160 = 147, 200 = 184, 50 = 46km/h itd.


Jakiś czas temu bawiłem się programowaniem obwodu koła i jak ustawiłem tak że prędkościomierz nie przekłamywał to z kolei licznik przejechanych kilometrów już tak

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP