Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

przepływomierz czy regulator napięcia?


drwalnik
 Share

Recommended Posts

Witam

Nie dawno zauważyłem pulsowanie świateł, podświetlenia deski i wszystkiego co świeci. Zmierzyłem napięcie i sprawa wyglada tak:

14,92 - 14,99 na wolnych obrotach bez włączonych dodatkowych odbiorników prądu

14,25 - 14,97 przy włączeniu prawie wszystkich odbiorników prądu

Chciałem zakupić nowy regulator napięcia, zczytałem rodzaj alternatora i mam delco remy, ale w sklepie z częsciami pan mi powiedział, że najlepiej jakbym wymienił jeszcze diody, bo podobno zaleca się wymiane tego razem. Tylko że występowały alternatory z 9-oma i 6-oma diodami. Żeby to sprawdzić musiał bym zdemontować alternator. Najlepiej by mi pasowało wymienić to za jednym podejściem. Może ktoś zna jakiś sposób na łatwe zidentyfikowanie ilości diod w alternatorze?

Sprawa druga to przepływomierz. Pewnego poranka nie mogłem uruchomić silnika. Kombinowałem na różne sposoby, samochód odpalał, ale tylko na kilka sekund i gasł. Dopiero po odłączeniu kostki od przepływomierza auto odpaliło i mogłem ruszyć. Chciałem sprawdzić przepływomierz za pomocą woltomierza w sposób jaki jest opisany na głównej w poradach, ale sprawdziłem tylko okablowanie i jest ok. Jak założyłem kostkę i odpaliłem to oczywiście silnik gasł.

Moje pytanie jest takie: czy regulator napięcia może mieć na to wpływ czy do wymiany jest też przepływomierz?

Zczytałem sobie błędy i tak to wygląda:

1690

0100

0100

Tak odczytałem metodą " na zworę"

Nie bardzo rozumiem pierwszego błędu. Wyczytałem, że jest to odłączenie przekaźnikiem kontrolki check podczas jazdy na LPG

Faktycznie jak przełączę na gaz to mi check gaśnie. Czy tak powinno być czy coś jest nie tak?

Niestety nie mam sekwencji ale się nad tym zastanawiam bo już trochę w autko włożyłem i chciałbym aby sprawnie się poruszało, A może jednak nie warto inwestować aż tak?

A i nie wiem czy to ma znaczenie, ale cewkę niedawno wymieniałem.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Podczas wymiany regulatora powinno się wymieniać i mostek, bo faktycznie na ogół te podzespoły padają mniej więcej w tym samym czasie, albo awaria jednego doprowadza do uszkodzenia drugiego.

Co do altka to wydaje mi się że były tylko 6 diodowe ale może się mylę więc niech ktoś mnie ewentualnie poprawi.

Co do przepływki, nie wydaje mi się aby to mogło mieć wpył, sygnały na nią podawane i odbierane są z ECU który ma swój wewntętrzny dodatkowy stabilizator napięcia (zabezpieczenie przed uszkodzeniem w razie walnięcia altka).

Gaz II generacja właśnie była tak montowana, że po przełączeniu miał odciąć kontrolkę silnika aby nie sypał błedami więc w tym przypadku jest ok.

Link to comment
Share on other sites

co chodzi o alternator to mogę co nie co powiedzieć. szkoda że nie napisałeś jak masz napięcie na akumulatorze w stanie spoczynku jeśli masz akumulator 74Ah to ładowanie powinieneś mieć w zakresie 14,1v do 14,6 może miernik ci zakłamuje wiec masz zawyżony pomiar. zmierz napięcie w stanie spoczynku czyli akumulator bez obciążenia zapal samochód i wtedy zmierz powinna być większa o napięcie 2,1v do 2,6v.przy maksymalnym obciążeniu jak będzie więcej o 1,5v nie będzie źle zależy wszystko od modelu alternatora i jego wydajności prądowej i większa ta wydajność tym mniejszy spadek napięcia . a układu prostowniczego nie masz co zmieniać. masz tam raczej alternator bosch wykręć szczotki (regulator)i tam jest taka blaszka przeczyść ją i miejsce styku w alternatorze.bo nie ma takiej możliwości by alternator z wadliwym układem prostowniczym aż tyle co piszesz.jeśli dalej będziesz miał problem to napisz odpowiem nie naciągaj się na nie potrzebne koszta .

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie.

Przed momentem poszedłem i jeszcze raz zmierzyłem wszystko.

Trochę inne odczyty miałem i dodam, że światła i deska swieciły światłem pulsacyjnym, tak jakby migało wszystko. Takie miganie nie występuje cały czas. Wcześniej miąłem to już ale ustało na jakiś czas. Nie przy każdym odpaleniu silnika występowało. Ale od pewnego czasu nasiliło się i można powiedzieć, że pulsowanie występuje prawie cały czas.

A pomiary wyglądały następująco:

Na wyłączonym silniku - 12,56 a akumulator mam 85Ah

Po odpaleniu - 15,17-15,47

po włączeniu odbiorników prądu - 14,66-14,90

Miernik mam z supermarketu, także pewności prawidłowego działania nie mam.

Czyli jest taka mozliwość, że regulator jest ok? A te pulsowanie spowodowane jest zabrudzeniem tej blaszki?

A co do ilości diod t w sklepie mi powiedział, że występowały 6 i 9 diodowa, ale jedne, to były bardzo sporadycznie montowane. A które to już nie pamiętam.

pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi i wyjasnienia

Link to comment
Share on other sites

kolego ładowanie ma nieco przy niski przy włączonych odbiornikach a miernik jak najbardziej da się zmierzyć choć jak napisał zawyża mu pomiar. wystarczy przeczytać instrukcje akumulatora jakim napięciem ma być ładowany a dopiero coś pisać że jest coś za dużo jeszcze mi się nie trafił alternator z elektronicznym regulatorem by ładował za dużo zawsze było na odwrót .

Edited by keradadnelom
Link to comment
Share on other sites

No to kolego chyba mało Ci się jeszcze w życiu przydarzyło... 14.6 to jest górna granica napięcia w instalacji samochodu, a co do wyższych wartości to poczytaj na forum, jest mnóstwo takich przypadków.

Podłącz jeszcze miernik i dodaj gazu zobacz czy wartość będzie szła do góry.

Link to comment
Share on other sites

na 100% padł regulator, miałem taki przypadek już kilka razy

jeżeli tego nie zrobisz to spali Ci bezpiecznik (bodajże 22, oznaczenie KL) kontrolka ładowania będzie Ci świecić nawet przy wyłączonym zapłonie

chciał bym mieć takie przyniskie ładowanie na włączonych odbiornikach, u mnie jest około 14V :)

ja mam miernik za 20zł już pewnie z 2 lata służy mi świetnie, a pomiarów zrobił już mnóstwo :)

Edited by kluczyk17
Link to comment
Share on other sites

no jeśli kolega twierdzi że to norma to najlepiej będzie wyciągnąć alternator na stół i go sprawdzić bez akumulatora jeśli ładuje z regulatorem 25 v to faktycznie jest zwarcie w układzie wzbudzenia zrobiłem już kilkadziesiąt alternatorów i co nie co wiem . tylko zastanawia mnie jedno czemu te światła mrugają skoro mamy stałe źródło zasilania jakim jest akumulator

Link to comment
Share on other sites

Bo dostaje przebicie od prawdopodobnie uszkodzonego mostka lub też bądź również na skutek tego głupieje któryś z przekaźników.

Edited by JarekS
Link to comment
Share on other sites

jednym słowem najlepszym wyjściem będzie wyciągniecie alternatora i sprawdzenie jak ładuje bez akumulatora skoro w tym regulatorze tranzystor tak się przepala że robi tak skuteczny mostek w obwodzie wzbudzenia to bym się zastanowił czy nie zatopić tego regulatora innym regulatorem miej awaryjnym

Link to comment
Share on other sites

prosciej i taniej bedzie zmiana alternatora na boscha, delco to porazka i ciagle sie psuja

pasuje bez problemu alternator bosha w miejsce delco .. ?

Edited by kluczyk17
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP